- Ogłoszenie nr: 180476
- Data ukazania się ogłoszenia: 28 kwietnia 2016 r.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw analiz i informacji
- w Wydziale Analiz i Współpracy Międzynarodowej w Biurze Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- pozyskiwanie i przetwarzanie danych statystycznych oraz opracowywanie informacji analitycznych na temat sytuacji osób niepełnosprawnych, zwłaszcza na rynku pracy, a także informacji zawierających wnioski z badań i analiz w obszarze niepełnosprawności, wspierania zatrudnienia i rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
- przygotowywanie wkładów merytorycznych do projektów strategicznych dokumentów krajowych oraz projektów raportów i dokumentów organizacji międzynarodowych w zakresie danych statystycznych i informacji odnoszących się do problematyki osób niepełnosprawnych,
- udział w opracowywaniu projektu budżetu zadaniowego Biura, monitorowaniu realizacji działań ujętych w budżecie Biura na dany rok oraz przygotowywaniu sprawozdawczości w tym zakresie,
- uczestniczenie w opracowywaniu informacji i monitorowaniu działań związanych z procesem analizy ryzyka i kontroli zarządczej na poziomie Biura,
- uczestniczenie w pracach związanych z przygotowywaniem założeń do rocznego planu rzeczowo-finansowego PFRON oraz opracowywaniem informacji sprawozdawczych na podstawie danych PFRON,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie, wystąpienia i oświadczenia senatorów oraz wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich,
- uczestniczenie w pracach Biura związanych z upowszechnianiem informacji dotyczących Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawach osób niepełnosprawnych oraz pozyskiwaniem, przetwarzaniem i opracowaniem danych statystycznych dotyczących realizacji jej postanowień.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego przy sporządzaniu analiz o charakterze statystyczno-finansowym
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz aktów wykonawczych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość zagadnień ekonomicznych i z zakresu finansów publicznych,
- wiedza z zakresu polityki społecznej, w tym rynku pracy i zabezpieczenia społecznego,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- znajomość badań statystycznych oraz metodologii prowadzenia badań ilościowych i jakościowych,
- umiejętność obsługi komputera: MS Office, w tym bardzo dobra znajomość programu MS Excel.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów