- Ogłoszenie nr: 180471
- Data ukazania się ogłoszenia: 28 kwietnia 2016 r.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw analiz i informacji
- w Wydziale Analiz i Współpracy Międzynarodowej w Biurze Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przygotowywanie informacji o charakterze analityczno-diagnostycznym i sprawozdawczym na temat sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce, a także efektywności stosowanych rozwiązań ustawowych oraz dobrych praktyk podejmowanych na rzecz osób niepełnosprawnych,
- analiza danych finansowych, dokumentów planistycznych i sprawozdawczych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pod kątem oceny funkcjonowania rozwiązań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- opracowywanie projektów informacji stanowiących wkład merytoryczny do okresowych sprawozdań rządowych z realizacji krajowych programów oraz postanowień międzynarodowych dokumentów podpisanych lub ratyfikowanych przez Polskę, w części dotyczącej problematyki osób niepełnosprawnych,
- uczestniczenie w pracach związanych z przygotowywaniem założeń do rocznego planu rzeczowo-finansowego PFRON oraz opracowywaniem informacji sprawozdawczych w zakresie realizacji zadań związanych z merytoryczną działalnością PFRON,
- uczestniczenie w pracach związanych z obsługą mechanizmu koordynacji wdrażania Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawach osób niepełnosprawnych,
- uczestniczenie w działaniach Biura związanych z promowaniem i upowszechnianiem na forum społecznym rozwiązań organizacyjno-prawnych adresowanych do osób niepełnosprawnych oraz dobrych praktyk w tym zakresie,
- przygotowywanie wkładów merytorycznych do projektów strategicznych dokumentów krajowych oraz projektów raportów i dokumentów organizacji międzynarodowych w zakresie danych statystycznych i informacji odnoszących się do problematyki osób niepełnosprawnych,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania posłów, senatorów i Rzecznika Praw Obywatelskich.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub przy sporządzaniu analiz o charakterze statystyczno-finansowym
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz aktów wykonawczych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość zagadnień ekonomicznych i z zakresu finansów publicznych,
- wiedza z zakresu polityki społecznej, w tym rynku pracy i zabezpieczenia społecznego,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- znajomość badań statystycznych oraz metodologii prowadzenia badań ilościowych i jakościowych,
- umiejętność obsługi komputera: MS Office, w tym bardzo dobra znajomość programu MS Excel.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów