Starszy specjalista
Miejsce pracy: Nowy Sącz
Ogłoszenie o naborze Nr 8117
Warunki pracy
- praca administracyjno- biurowa- praca przy komputerze – powyżej 4 godzin dziennie
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym
- narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, telefon, drukarka, faks
- niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdów i wind dla niepełnosprawnych, brak sanitariatów spełniających normy dla osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- opracowywanie projektów aktów prawnych komendanta Oddziału oraz opiniowanie projektów aktów normatywnych przesyłanych do konsultacji Komendantowi Oddziału
- sporządzanie projektów postanowień i orzeczeń dyscyplinarnych
- koordynowanie prowadzonych postępowań dyscyplinarnych i czynności wyjaśniających prowadzonych w stosunku do funkcjonariuszy
- sporządzanie decyzji administracyjnych i rozkazów personalnych dotyczących funkcjonariuszy
- sporządzanie w trybie kpa oraz przepisów szczególnych dotyczących funkcjonowania SG, opinii dotyczących odwołań składanych przez funkcjonariuszy od orzeczeń dyscyplinarnych i rozkazów personalnych
- sporządzanie propozycji wniosków w sprawach zwolnień, przeniesień, mianowania na poszczególne stanowiska, mianowania na wyższe stopnie oraz odznaczeń funkcjonariuszy
- sporządzanie korespondencji do organów ścigania i sądów dotyczącej spraw osobowych funkcjonariuszy
- sporządzanie meldunków o stanie dyscypliny funkcjonariuszy oraz meldunków i rozliczeń miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych dla potrzeb Komendy Głównej SG
- przygotowanie dokumentacji związanej ze zwolnieniem funkcjonariuszy ze służby w SG
- przygotowanie dokumentacji emerytalno-rentowej funkcjonariuszy zwalnianych ze służby w SG
- naliczanie wysługi lat dla celów uposażeniowych
- sporządzanie informacji, sprawozdań oraz analiz dotyczących funkcjonariuszy
- współpraca z Pionem Głównego Księgowego w zakresie wydatków związanych z uposażeniem funkcjonariuszy
- udział w planowaniu, realizacji oraz ocenie realizacji wydatków budżetowych w układzie zadaniowym
- obsługa programu kadrowego Ft- Kadry 7
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- znajomość przepisów: prawa pracy, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu cywilnego, ustawy o straży granicznej wraz z aktami wykonawczymi
- znajomość orzecznictwa w spraw dotyczących przebiegu służby funkcjonariuszy
- znajomość procedury karnej, cywilnej oraz przepisów prawa pracy w zakresie niezbędnym do realizacji spraw związanych z przebiegiem służby funkcjonariuszy
- umiejętność interpretacji przepisów prawa
- doświadczenie w pracy w programach do obsługi baz danych
- doświadczenie w prowadzeniu postępowań kończących się wydaniem decyzji administracyjnych, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz w sytuacjach stresowych
- umiejętność pisemnego argumentowania rozstrzygnięć w sprawach osobowych
- komunikatywność, samodzielność, sumienność, odpowiedzialność
- biegła znajomość obsługi komputera oraz pakietu MS Office
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność obsługi programu Ft- Kadry 7
- doświadczenie w przygotowaniu korespondencji i reprezentowaniu pracodawcy przed sądami i organami ścigania w sprawach pracowniczych
- dyspozycyjność