Praca.pl Praca Zakupy
Specjalista ds. Zaopatrzenia

Praca Specjalista ds. Zaopatrzenia najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca Specjalista ds. Zaopatrzenia

Specjalista ds. zaopatrzenia to stanowisko funkcjonujące przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych. Pracownik ten odpowiada za zapewnienie ciągłości dostaw niezbędnych surowców, towarów czy części zamiennych. Żeby sprostać obowiązkom, specjalista ds. zaopatrzenia musi mieć szeroką wiedzę techniczną i branżową, ale również rozwinięte umiejętności negocjacyjne i organizacyjne. jego zadaniem jest nie tylko dokonywanie zakupów i zarządzanie umowami z dostawcami, ale również dbanie o utrzymanie dobrych relacji z partnerami biznesowymi oraz monitorowanie magazynu i przewidywanie zapotrzebowania na materiały i towary w firmie. Sprawdź nowe oferty pracy na stanowisko specjalisty ds. zaopatrzenia, młodszego specjalisty ds. zakupów materiałowych / juniora w dziale zakupów. Dowiedz się, kogo szukają pracodawcy, przeanalizuj zakres obowiązków, wymagania i oferowane warunki pracy i zaaplikuj! 

Stanowisko specjalisty ds. zaopatrzenia – co robi ten specjalista?

Specjalista ds. zaopatrzenia jest pracownikiem, który ma znaczny wpływ na sprawne funkcjonowanie firmy i ograniczenie przestojów. Pracownik ten odpowiada bowiem za analizę zapotrzebowania na materiały i towary w firmie, prowadzi negocjacje z dostawcami, podpisuje z nimi umowy gwarantujące ciągłość dostaw. Jego celem jest też zminimalizowanie kosztów zakupów przy jednoczesnym dbaniu o jak najwyższą jakość zamawianych towarów czy surowców. Optymalizacja zakupów wymaga głębokiej wiedzy fachowej, znajomości rynku, trendów i zagrożeń, a także wysokich umiejętności negocjacyjnych.

Specjalista ds. zaopatrzenia monitoruje stany magazynowe, utrzymuje pozytywne relacje z dostawcami, współpracuje też z wieloma działami w firmie, w tym z produkcją, logistyką, a także działem finansowym i księgowością, tak, by zarządzać przepływem materiałów w najbardziej efektywny sposób.

Jak zostać specjalistką ds. zaopatrzenia?

Chcesz zostać specjalistą ds. zaopatrzenia? Duża część pracodawców oczekuje od kandydatów wykształcenia wyższego, technicznego lub biznesowego. Najchętniej zatrudniane są osoby z doświadczeniem w pracy na podobnym stanowisku, z dobrą znajomością danej branży. Kandydaci powinni posiadać umiejętności negocjacyjne, analityczne oraz zdolność do planowania i organizacji pracy. Warto także zadbać o rozwój zawodowy przez uczestnictwo w szkoleniach z zakresu logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zarządzania procesami lub prowadzenia negocjacji. W ofertach pracy dla wyszukiwania: specjalista ds. zaopatrzenia często powtarza się także wymóg znajomości języka angielskiego lub innego języka obcego (często też rosyjskiego, niemieckiego, zależnie od rynków, na których funkcjonuje firma). W procesie rekrutacji zwykle będziesz poproszony o CV i list motywacyjny. Sprawdź konkretne wymagania na interesujące Cię stanowisko pracy - ogłoszenia znajdziesz w naszym serwisie.

Ile zarabia specjalista ds. zaopatrzenia i logistyki?

Im większe doświadczenie i wyższe kwalifikacje, tym, ogólnie rzecz ujmując, wyższe wynagrodzenia specjalistów ds. logistyki. Zgodnie z wynikami Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń junior może liczyć na wypłaty rzędu 4,9-6,2 tys. zł brutto, specjalista średniego stopnia 5,5-8,1 tys. zł, a senior 7-11 tys. zł brutto.

Najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. zaopatrzenia na Praca.pl

W naszym serwisie regularnie publikujemy najnowsze oferty pracy dla specjalistów ds. zaopatrzenia w różnych branżach i miejscowościach. Pojawiają się ogłoszenia na stanowisko kierownika, samodzielnego specjalisty, a także na posady juniorskie. W każdym ogłoszeniu znajdziesz opis stanowiska, warunki zatrudnienia. Aplikuj na wybrane posady i zacznij nową, ciekawą karierę!

Praca specjalista ds. zaopatrzenia – najczęściej zadawane pytania:

  • Czym dokładnie zajmuje się specjalista ds. zaopatrzenia?

Specjalista ds. zaopatrzenia jest odpowiedzialny za zarządzanie całym procesem zakupów w firmie. Jego zadaniem jest zatem określenie potrzeb zakupowych, poszukiwanie i ocena potencjalnych dostawców, prowadzenie negocjacji cen i warunków kontraktów, a także monitorowanie i ewaluacja wydajności dostawców. Ważnym aspektem pracy jest optymalizacja kosztów dostaw, co może się wiązać z renegocjowaniem warunków bądź pozyskiwaniem nowych dostawców. Specjalista ten musi także dbać o to, by zakupy towarów / surowców odbywały się zgodnie z obowiązującymi procedurami firmy i w granicach prawa (w tym prawa międzynarodowego).

  • Jakie umiejętności i kwalifikacje są niezbędne do pracy na stanowisku specjalisty ds. zaopatrzenia?

Większość pracodawców oczekuje, że specjalista do spraw zaopatrzenia będzie miał wykształcenie wyższe np. logistyczne, techniczne lub ekonomiczne. Ważne są również doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, doskonała znajomość branży, realiów rynku oraz rozwinięte umiejętności negocjacyjne, analityczne i organizacyjne. Ponadto, ważna jest umiejętność pracy w zespole oraz zdolność do zarządzania wieloma zadaniami jednocześnie.