Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Po co budować markę pracodawcy?

Po co budować markę pracodawcy?

 
Po co budować markę pracodawcy?

Marka pracodawcy – dlaczego jej budowanie jest ważne

 

Budowanie marki pracodawcy jest procesem długotrwałym, w efekcie którego firma zyskuje ugruntowaną pozycję na rynku, zadowoleni pracownicy są jej wizytówką, a nowi kandydaci ustawiają się w kolejce. Markę buduje się długo, jednak łatwo ją zniszczyć niewłaściwym ruchem, wypowiedzią lub postępowaniem. Myślenie o obecnych i przyszłych pracownikach firmy jak o klientach, może przynieść pozytywne efekty dla wizerunku firmy. Analiza potrzeb osób zatrudnionych i chcących aplikować na kolejne stanowiska ma bardzo duże znaczenie. Dzięki niej łatwiej jest ich przyciągnąć, zatrzymać i zwiększać zaangażowanie w wykonywanie obowiązków.


Portal Praca.pl w 2017 roku analizował wyniki ankiety przeprowadzonej wśród swoich użytkowników, dotyczącej budowania przez firmy marki pracodawcy. Z badań wynika, że ponad 70% ankietowanych chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy. 

 

 

Co daje employer branding

 

Employer branding – budowanie marki pracodawcy, jest tym działaniem, które wychodzi naprzeciw zmieniającym się trendom rynkowym i aktualnie dostosowuje się do tzw. rynku pracownika. Dobra marka pracodawcy to wynik sporego wysiłku, mogącego się jednak może się bardzo opłacić. Dzięki działaniom prowadzonym w tym zakresie skuteczność rekrutacji wzrasta. Pozyskanie nowych talentów przychodzi łatwiej, zwiększa się lojalność pracowników, ich zaangażowanie i produktywność, a to z kolei przekłada się na wyniki finansowe firmy. Dlatego strategia marketingowa firmy to jedno, a employer  branding to drugie.


I właśnie „to” drugie, dzięki życzliwym opiniom aktualnych pracowników, kształtuje pozytywny wizerunek firmy na zewnątrz. Pracownik jest ambasadorem firmy, najcenniejszym jej kapitałem, jeżeli oczywiście zachowuje się odpowiedzialnie. Silna marka to stabilna pozycja na rynku oraz efektywni i jednocześnie zadowoleni ludzie. Marka pracodawcy to także dobra komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna. Jeśli firma dobrze traktuje swoich pracowników i wywiązuje się ze składanych im obietnic, potencjalni kandydaci tym chętniej będą do niej aplikować.

 

Budowanie marki pracodawcy – przykład 

 

W jaki sposób marka pracodawcy zachęca kandydatów ubiegających się o pracę do aplikowania na wybrane stanowisko? Eksperci Praca.pl podkreślają, że w publikowanym ogłoszeniu powinny znaleźć się kluczowe z punktu widzenia kandydata informacje takie jak:
- opis firmy jako miejsca pracy                     
- atrakcyjna szata graficzna
- jasno zdefiniowane wymagania wobec kandydatów
- informacje o konkretnym wynagrodzeniu lub chociaż informacja o przedziale, zwłaszcza na stanowiskach deficytowych
- sprecyzowane korzyści wynikające z podjęcia pracy – np. pakiet szkoleń
- nagrody i wyróżnienia istotne z punktu widzenia kandydata.
 
Blisko połowa ankietowanych uważa, że firma o ugruntowanej marce dba o swoich pracowników, dlatego też chętnie zaaplikują na publikowane przez nią oferty.

 

 

Marka pracodawcy – wpłwy na rekrutację

 

Wizerunek pracodawcy to zwieńczenie działań związanych z budowaniem marki pracodawcy. Według ankietowanych portalu Praca.pl 66% kobiet i 55% mężczyzn uważa, że najważniejsza jest możliwość zatrudnienia na umowę o pracę, a prawie tak samo ważna jest stabilna pozycja rynkowa pracodawcy.


Badanie pokazało, że kandydaci chętnie wysyłają dokumenty aplikacyjne do firmy, w której chcieliby pracować, mimo że ta akurat nie prowadzi rekrutacji. Potwierdziło to 76% ankietowanych pań i 68% panów. 37% badanych przyznaje, że podjęłoby pracę w renomowanej firmie nawet kosztem niższego wynagrodzenia niż oferowane w przedsiębiorstwie o mniej ugruntowanej pozycji.


Prowadząc aktywną politykę EB firma może zyskać bardzo wiele. Pracodawcy uznani na rynku jako wiarygodni i rzetelni zyskują lojalnych pracowników, którzy chcą pozostać dłużej w strukturach przedsiębiorstwa i dążą do rozwoju pod kątem pracy w tym miejscu.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Fabryka Armatury IDMAR Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Opis stanowiska: Aktywne pozyskiwanie i obsługa klientów, Praca na podległym terenie, Realizacja polityki i wyznaczonych celów sprzedażowych, Budowa silnej pozycji firmy na lokalnym rynku, Monitorowanie działań konkurencji, Uczestnictwo w targach. Praca na terenie województwa:...
  • Handlowiec

    Praca.pl Sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Wymagania: gotowość do pracy zmianowej; znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie B-2 sprawna obsługa komputera, w szczególności programów biurowych; umiejętność profesjonalnej komunikacji i nawiązywania relacji; świetne umiejętności organizacyjne;
  • Księgowy / Księgowa - Specjalista ds. Podatków

    Praca.pl Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Zakres obowiązków: Weryfikacja rejestrów VAT i sporządzanie JPK_V7M; Udział w sporządzaniu rozliczeń podatkowych CIT oraz podatku odroczonego; Księgowanie odsetek od pożyczek; Analiza zakupionych usług na potrzeby naliczenia wartości podatku u źródła (WHT) Monitorowanie i wsparcie...
  • Asystentka stomatologiczna / Asystent stomatologiczny

    Praca.pl Sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Wymagania: umiejętność pracy ze stomatologiem "na cztery ręce" otwartość na podwyższania swoich kwalifikacji zawodowych; sumienność, dokładność i rzetelność; umiejętność pracy w zespole; doświadczenie w pracy z chirurgiem i / lub uprawnienia higienistki stomatologicznej jako dodatkowy atut;
  • Kasjer / Kasjerka

    Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.   Andrychów    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   4 400 - 5 400 zł brutto/mies.
    5 godz.
    Jakie zadania na Ciebie czekają? dbanie o kompleksową obsługę naszych klientów; kontrola i przyjmowanie zwrotu towarów w kasach; pomoc w rozliczeniach, zabezpieczeniach środków finansowych i dokumentów firmowych.
  • Koordynator / Koordynatorka ds. sprzedaży

    Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.   Gliwice    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Jakie zadania na Ciebie czekają? profesjonalna i kompleksowa obsługę naszych klientów; indywidualne podejście do potrzeb każdego klienta; współtworzenie i koordynowanie pracy zespołu profesjonalistów, w którym liczy się wspólny sukces; dostępność towarów w dziale i ich prawidłowe...

Najnowsze artykuły

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.