Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Branding - definicja, znaczenie, czemu służy

Branding - definicja, znaczenie, czemu służy

 
Branding - definicja, znaczenie, czemu służy

Branding - definicja


Słowo brand pochodzi z języka angielskiego i oznacza produkt bądź usługę, które mają się wyróżnić spośród wielu konkurencyjnych marek. Ważne jest, aby był to produkt powszechnie rozpoznawalny, z ugruntowaną pozycją na rynku. Dzięki temu klienci mają określone skojarzenia oraz emocje związane z daną firmą.

Z pojęciem brand wiąże się kolejny termin branding, który polega na budowaniu świadomości marki. Jest to zbiór metod pomagających przedsiębiorstwu zająć konkretne miejsce na rynku. Najważniejsze, aby branding marki był spójny i odznaczał się konsekwencją w działaniach marketingowych, co ma zdecydowanie wpłynąć na rozpoznawanie brandu wśród klientów.

 

Branding - znaczenie


Część przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jak ogromne znaczenie ma budowanie marki. Dla niektórych jest to nadal czarna magia, dlatego warto dowiedzieć się, jakie korzyści przynosi ten proces firmie. Branding wpływa na rozpoznawalność. Dzięki niemu zostanie stworzony produkt, który wyróżnia się na rynku i klienci częściej sięgają po ten konkretny model. Przekłada się to oczywiście na zyski, a przecież o to chodzi w prowadzeniu biznesu. Jest to też sposób na nawiązanie emocjonalnej więzi z odbiorcami. W całym procesie brandingu firmy bardzo ważna jest konsekwencja. Większość wielkich koncernów opiera swój marketing na pomysłach, które powstały już wiele lat temu. Zapadły one w pamięć klientów tak, że teraz wystarczy odświeżyć i dostosować proces marketingowy do obecnych czasów (rebranding). Dzięki temu firmy nie stracą wypracowanego przez lata przywiązania klientów.

 

Branding marki - czemu służy


Spójną kampanię reklamową opiera się na stworzeniu projektu tak, aby wszystkie elementy pasowały do siebie. Od czego zatem zacząć? Na początku potrzebne są strategia oraz pomysł. Musimy wiedzieć, jaki produkt chcemy wprowadzić na rynek oraz co zaoferujemy klientom. Warto tutaj skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji brandingowych, które doskonale znają wszystkie mechanizmy tworzenia marki. Kluczowe jest np. stworzenie nazwy łatwej do zapamiętania.

Następnie powstaje logo oraz cała identyfikacja wizualna produktu. Ten etap najlepiej powierzyć zdolnemu grafikowi, który zna wszystkie zasady tworzenia logotypów. Na identyfikację wizualną składają się także: wizytówki, wybór papieru firmowego, stopki w mailu, wygląd strony internetowej. Materiały wizerunkowe mają na celu przyciągnąć klientów, dlatego powinny być przejrzyste.
Branding pozwala na ugruntowanie pozycji firmy na rynku, dzięki czemu możemy liczyć na zwiększone zyski.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?