Jeśli prowadzisz blog lub jesteś wydawcą portalu, wtyczka na stronie buduje pozytywny wizerunek Twojej marki. Pomyśl, że dzięki Tobie ktoś może znaleźć pracę, a jakaś firma pracownika. Może zapamiętać, że udało się to właśnie dzięki Tobie! To świetny zabieg PR-owy – komentuje ekspertka WordPress Ola Gościniak. Z dumą przedstawiamy nowy widget Praca.pl do wykorzystania na Twojej stronie www!
Lista stanowisk - Kierownik Działu Kosztorysów
Polecane oferty - Budownictwo / Geodezja
-
Specjalista / Inżynier ds. Ofertowania branża: budowlana, sanitarna i elektryczna
Climamedic Sp. z o.o. Sp.k. Reguły praca hybrydowa / stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę / o dzieło / zlecenie / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Zastępca Naczelnika w Wydziale Utrzymania Dróg i Mostów
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku Gdańsk, ul. Mostowa 11a praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat 6 800 - 7 100 zł brutto/mies.
Kierownik Działu Kosztorysów
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik działu kosztorysów przede wszystkim koordynuje pracami podległego sobie zespołu, który wypełnia za niego część obowiązków zawierających się w przygotowywaniu kosztorysów konkretnych przedsięwzięć. Kosztorysy to dokumenty, zawierające dokładne wyliczenie kosztów danego przedsięwzięcia, stanowisko kosztorysanta a więc i kierownika ds. kosztorysów jest najczęściej obecne w branży budowlanej, energetycznej, czy architektonicznej. Kierownik na co dzień zbiera oferty od dostawców i podwykonawców, porównując je i na podstawie wyciągniętych wniosków składa przełożonym kompleksowe propozycje kosztorysów, które powinny być możliwie najlepszym kompromisem pomiędzy ceną a jakością. W tym celu dokonuje niezbędnych kalkulacji, rozważając wszystkie możliwe kombinacje. Obecnie, zadanie to jest ułatwione - korzysta się ze specjalistycznego oprogramowania komputerowego, służącego do przeprowadzania tych obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.
WYMAGANIA
Z racji wysokiej odpowiedzialności, jaka spoczywa na kierowniku działu kosztorysów, wymagane jest wyższe wykształcenie techniczne lub ekonomiczne, wieloletnie doświadczenie na stanowisku pracownika działu kosztorysów, a także szereg cech osobowościowych - samodyscyplina, umiejętność analitycznego myślenia, podejmowania decyzji pod presją czasu, etc. Istotna jest także biegła obsługa komputera, z naciskiem na oprogramowanie specjalistyczne. Większość firm zawiera w wymogach także znajomość branży, w której się ona obraca, jest to faktycznie niezwykle ważne ze względu na konieczność porównywania przez kosztorysantów towarów i usług dotyczących danej działalności.
WARUNKI PRACY
Godziny pracy kierownika ds. kosztorysowania podzielone są między zajęcia typowo biurowe, wykonywane przed ekranem komputera, oraz kontaktowanie się z podwykonawcami i dostawcami, których usługi mogą znaleźć się w kosztorysie. Kierownik wielokrotnie zasięga także opinii i konsultuje swoje zamiary z innymi działami firmy.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Potencjalne miejsca zatrudnienia, w których osobny dział kosztorysów ma rację bytu to duże przedsiębiorstwa, zajmujące się produkcją, lecz także mniejsze firmy, w których dział kosztorysów będzie zawierał proporcjonalnie mniejszą liczbę stanowisk. Jak już wcześniej wspomniano największe możliwości zatrudnienia oferuje branża budowlana.
ZAROBKI
Zarobki, w zależności od wielkości firmy i województwa, w którym funkcjonuje plasują się w zakresie od dwóch do ośmiu tysięcy złotych netto.
Najnowsze artykuły
Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www
Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?
– Choć stanowiska „różowych kołnierzyków” przy rosnącej automatyzacji, robotyzacji i AI dają nam największą pewność zatrudnienia, to skutki lockdownów, recesji i inflacji powodują, że jednocześnie „różowe kołnierzyki” czują się niepewnie na rynku pracy – zauważa socjolożka Anna D. Nowicka. Wyjaśniamy, które stanowiska zaliczamy do tzw. pink collars i jakie są perspektywy dla tych zawodów.
Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?
Wiele wskazuje na to, że kwestia skrócenia czasu pracy w Polsce to już nie pytanie, czy to zrobić, ale kiedy zmiany zostaną wprowadzone do Kodeku pracy. Najnowsze badanie firmy ClickMeeting pokazuje, że 68% z nas uważa, że lepiej byłoby skrócić tydzień pracy do 4 dni niż pracować od poniedziałku do piątku po 6,4 godz. dziennie. Jak w praktyce mógłby wyglądać 4-dniowy system czasu pracy?
CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?
Zdobycie prestiżowego, międzynarodowego certyfikatu potwierdzającego kompetencje w finansach i rachunkowości okupione jest nie tylko kilkuletnią nauką, ale i wysokimi kosztami. Czy pieniądze zainwestowane w uzyskanie CIMA, ACCA i innych certyfikatów szybko się zwrócą? Wyjaśniamy, jakie dyplomy posiadają dyrektorzy i kontrolerzy finansowi oraz ile zarabia się z certyfikatem międzynarodowym.
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
Jak napisać pierwsze CV? Jakie formalności towarzyszą pierwszej pracy? Na co zwrócić uwagę?
CV zwykle odgrywa najważniejszą rolę na pierwszym etapie rekrutacji. Warto przygotować je solidnie, by zyskać szansę na dobrą pracę. Jak to zrobić, kiedy nie mamy jeszcze żadnego doświadczenia? Wiele osób na progu życia zawodowego ma wątpliwości związane z prawidłowym kształtem tego dokumentu, dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki przewodnik po pierwszym CV bez doświadczenia.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?