Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży

Lista stanowisk - Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży

Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży to osoba, która odpowiada za wsparcie merytoryczne i bezpośrednie sprzedaży i posprzedaży produktów lub usług firmy. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: planowanie i organizacja akcji promocyjnych oraz analiza i ocena ich efektywności, wdrażanie standardów merchandisingowych oraz nadzorowanie ich przestrzegania, przygotowywanie analiz marketingowych lokalnego rynku, a także zapewnienie sprawnego przepływu informacji marketingowo-sprzedażowej oraz prawidłowego funkcjonowania systemu logistycznego. Poza tym osoba ta odpowiada za nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji i kontaktów handlowych z kluczowymi klientami, zarządzanie obiegiem informacji i dokumentów, bieżąca współpraca z handlowcami pracującymi w terenie oraz czynny udział w kształtowaniu i realizacji polityki sprzedażowej firmy, ewentualnie zarządzanie pracą i motywowanie grupy pracowników terenowych.


WYMAGANIA

Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży powinien mieć wykształcenie wyższe kierunkowe (ewentualnie student ostatnich lat studiów zaocznych). Ważną kwestią jest też znajomość j.angielskiego, zagadnień z zakresu marketingu operacyjnego oraz wiedza z podstawowych systemów informatycznych. Mile widziane jest też doświadczenie w pracy na stanowiskach handlowych. Ponadto pracownik powinien także cechować się: wysoką komunikatywnością, zdolnością do obiektywnej i analitycznej oceny sytuacji, samodzielnością, wysoką odpornością na stres i dyspozycyjnością. A także zdolnościami negocjacyjnymi, umiejętnością pracy w zespole i dobrą organizacją pracy.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy jest biuro oraz praca w terenie - spotkania z kontrahentami. Praca wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresowe. Praca samodzielna, tylko pod nadzorem i wymaga zaangażowania od pracownika. Większość osób pełniących tę funkcję znajduje się w przedziale wiekowym 25-35 lat. Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży może pracować, np.: w branży usług finansowych, w firmach sprzedających rozwiązania informatyczne, telekomunikacyjne, w agencjach reklamowych.


ZAROBKI

Wysokość gratyfikacji specjalisty ds. wsparcia sprzedaży to średnio ok. 3,5 -10 tys. zł + premia. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: samochód służbowy, telefon komórkowy, laptop.

Praca Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Przed nami Boże Ciało i możliwość skorzystania z kolejnego wiosennego długiego weekendu. Wiele osób już planuje urlop, ale niestety nie wszyscy będą mogli wypoczywać. Zobacz, kto pracuje także w dni ustawowo wolne od pracy i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Jeśli prowadzisz blog lub jesteś wydawcą portalu, wtyczka na stronie buduje pozytywny wizerunek Twojej marki. Pomyśl, że dzięki Tobie ktoś może znaleźć pracę, a jakaś firma pracownika. Może zapamiętać, że udało się to właśnie dzięki Tobie! To świetny zabieg PR-owy – komentuje ekspertka WordPress Ola Gościniak. Z dumą przedstawiamy nowy widget Praca.pl do wykorzystania na Twojej stronie www!

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

– Choć stanowiska „różowych kołnierzyków” przy rosnącej automatyzacji, robotyzacji i AI dają nam największą pewność zatrudnienia, to skutki lockdownów, recesji i inflacji powodują, że jednocześnie „różowe kołnierzyki” czują się niepewnie na rynku pracy – zauważa socjolożka Anna D. Nowicka. Wyjaśniamy, które stanowiska zaliczamy do tzw. pink collars i jakie są perspektywy dla tych zawodów.

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Wiele wskazuje na to, że kwestia skrócenia czasu pracy w Polsce to już nie pytanie, czy to zrobić, ale kiedy zmiany zostaną wprowadzone do Kodeku pracy. Najnowsze badanie firmy ClickMeeting pokazuje, że 68% z nas uważa, że lepiej byłoby skrócić tydzień pracy do 4 dni niż pracować od poniedziałku do piątku po 6,4 godz. dziennie. Jak w praktyce mógłby wyglądać 4-dniowy system czasu pracy?

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

Zdobycie prestiżowego, międzynarodowego certyfikatu potwierdzającego kompetencje w finansach i rachunkowości okupione jest nie tylko kilkuletnią nauką, ale i wysokimi kosztami. Czy pieniądze zainwestowane w uzyskanie CIMA, ACCA i innych certyfikatów szybko się zwrócą? Wyjaśniamy, jakie dyplomy posiadają dyrektorzy i kontrolerzy finansowi oraz ile zarabia się z certyfikatem międzynarodowym.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.