Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Transport / Spedycja
Kapitan Statku Śródlądowego

Lista stanowisk - Kapitan Statku Śródlądowego

Polecane oferty - Transport / Spedycja

  • Kapitan na masowcach

    Polska Żegluga Morska PP (Polsteam)   Szczecin      za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Informacje: Stanowisko: Kapitan; Wynagrodzenie: 9500 USD; Typ statku: Bulk Carrier; Opis statku: Masowce pod banderami - Liberia / Bahama / Cypr / Malta DWT 30.000-82.000; Rejon pływania: Cały Świat; Długość kontraktu: 4 miesiące +2/-1;

Kapitan Statku Śródlądowego

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kapitan statku śródlądowego wykonuje podobne obowiązki i posiada podobne uprawnienia do kapitana żeglugi morskiej, z tą różnicą, że prowadzone przez niego statki i załogi nie wychodzą na otwarte morze. Kapitan jest najwyższym zwierzchnikiem załogi statku, osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo jednostki i osób na niej przybywających, a także występującą w interesie armatora, czyli osoby eksploatującej statek. Ogromna odpowiedzialność, spoczywająca na kapitanie, oraz zakres posiadanej przez niego wiedzy i doświadczenia sprawia, że posiada on najwyższe uprawnienia i jest ostatecznym organem decyzyjnym w sytuacjach bieżących, lecz także w sytuacjach stwarzających zagrożenie dla załogi statku. Kapitan podejmuje obowiązki administracyjne na statku – to on wypełnia dziennik pokładowy, wypłaca załodze pensje, a także organizuje żywność, wodę, i inne atrybuty niezbędne do wyruszenia w rejs. Kontrolując kurs i wskazania urządzeń pomiarowych, kapitan korzysta nie tylko z komputera, lecz także szeregu urządzeń elektronicznych i mechanicznych, z których obsługą musi być zaznajomiony.


WYMAGANIA

Droga do osiągnięcia stanowiska kapitana w żegludze śródlądowej rozpoczyna się wraz z ukończeniem jednego z techników mechanicznych, lub techników żeglugi śródlądowej. Kandydat na to stanowisko musi pozyskać także patent kapitana żeglugi śródlądowej, co jest jednoznaczne z osiągnięciem stopnia oficerskiego i zdania państwowego egzaminu w Inspektoracie Żeglugi Śródlądowej. Potencjalni pracodawcy zwracają także uwagę na doświadczenie praktyczne, pozyskane przez kandydata w żegludze śródlądowej.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy kapitana w żegludze śródlądowej jest pokład samej jednostki pływającej. Kapitan nadzoruje i kontroluje prace wszystkich członków załogi, a także zapewnia organizacyjne warunki dla wykorzystywania statku.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Kapitan statku w żegludze śródlądowej jest zatrudniany przez armatora, czyli właściciela lub najemcę statku, i działa z jego upoważnienia, w jego interesie, dbając o bezpieczeństwo statku i mienia na nim przewożonego.


ZAROBKI

Zarobki kapitana statku w żegludze śródlądowej kształtują się na średnim poziomie 4200 złotych brutto miesięcznie.

Praca Kapitan Statku Śródlądowego
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy ciągle mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywna postawa może być destrukcyjna? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.