Praca.pl Poradniki Sprzedaż
Wymarzony kandydat dla branży FMCG

Wymarzony kandydat dla branży FMCG

 
Wymarzony kandydat dla branży FMCG

Patrząc na globalne trendy, liczba osób z rosnącymi zarobkami rośnie rok rocznie, co oznacza, że rośnie także konsumpcja. Zjawisko to ma znaczący wpływ na branżę FMCG (Fast Moving Consumer Goods – produkty szybko zbywalne). Aby sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów i stale rozrastającemu się rynkowi konsumenckiemu, pracodawcy z branży FMCG mają coraz większe zapotrzebowanie na zatrudnianie utalentowanych kandydatów, którzy pomogą firmom konkurować na rynku.

Popularność branży FMCG

To, że zdobycie utalentowanych kandydatów jest zadaniem niełatwym, przyznaje większość rekruterów. Wiele firm uważa, że w niektórych branżach, do której należy zaliczyć branżę FMCG, rynek od dłuższej chwili jest tzw. „rynkiem pracownika”, gdzie kandydat decyduje o wyborze firmy, a nie odwrotnie. Sytuację komplikuje fakt, że, jak wynika z Raportu „Wymarzone miejsce pracy dla profesjonalistów 2016”, przeprowadzonego w październiku 2016 roku przez HRM Institute, profesjonaliści nie uważają FMCG za wymarzoną branżę, w której chcieliby pracować. Przed FMCG znalazło się 11 innych branż.

Zapotrzebowanie na różnorodnych kandydatów o różnorodnych kompetencjach

Branża FMCG poszukuje bardzo różnorodnych kandydatów, często wysoko wykwalifikowanych, o dużym potencjale sprzedażowym i marketingowym, żeby móc sprostać wyzwaniom, jakie stawia rynek konsumencki. Jest to branża, w której poszukiwani są kandydaci o kompetencjach ścisłych i technicznych (działy analizy, finanse, IT), operacyjnych (sprzedaż, logistyka, zakupy), jak również o kompetencjach miękkich i kreatywnych (marketing, obsługa klienta).

Jakie kompetencje są najbardziej poszukiwane?

Zorientowanie na klienta. „Klient nasz pan” – każdy zna to powiedzenie. Szukanie właściwego zaangażowania i przywiązania do siebie lojalnych klientów daje firmom sukces. Żeby to było możliwe, pracownicy muszą posiadać tę cechę, gdyż to oni reprezentują firmy przed klientami. Dotyczy to w sposób szczególny branży FMCG.

Zdolności komunikacyjne. Bez sztuki komunikacji nie uda się zrealizować niemal żadnego zadania w pracy. W zespołach konieczne jest porozumienie się, dogadywanie, dawanie i przyjmowanie feedbacków. Bez tej umiejętności ani rusz!

Wielozadaniowość. Młodzi ludzie niemal od dziecka ćwiczą tę kompetencję: równolegle słuchają muzyki, uczą się i rozmawiają z kolegami. Wykorzystanie tych umiejętności w pracy zawodowej jest pożądane przez pracodawców.

Zdolność adaptacji do zachodzących zmian. W procesach zachodzących w organizacjach zmiana jest wszechobecna i zasadniczo oczywista. Kompetencja ta przyda się każdemu pracującemu w dużych korporacjach i ułatwi funkcjonowanie w firmie.

Umiejętność pracy zespołowej. W zespole siła, co dwie głowy to nie jedna… Zadaniowy i projektowy system pracy jest coraz częstszym systemem w wielu firmach. Zdolność efektywnego wykorzystywania zespołowej siły i stawanie się filarem grupy jest bardzo cenione przez organizacje.

Umiejętność dodawania wartości w każdym aspekcie pracy

Zauważalny jest trend polegający na dawaniu tzw. „wartości dodanej”, nie tylko do usług sprzedawanych klientom, ale i do każdego elementu swojej pracy. Niezależnie od ścieżki kariery, którą kandydat wybiera, elastyczność, zorientowanie na klienta oraz wielozadaniowość będą zawsze kompetencjami z najwyższej półki.

Anna Macnar
CEO HRM Institute

Więcej artykułów "Sprzedaż"

Polecane oferty

  • Account Manager

    Portal Praca.pl   Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty)    praca zdalna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Twoje najważniejsze zadania: Poszerzanie grona partnerów biznesowych praca.pl poprzez pozyskiwanie nowych klientów serwisu; Monitorowanie rynku i konkurencji oraz podejmowanie aktywności w oparciu o segmentację klientów; Szerokie wyjście na rynek przy wykorzystaniu zróżnicowanych kanałów...
  • Portal Praca.pl
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Co będziesz robić: Aktualizować i zarządzać naszą bazą danych klientów, abyśmy zawsze mieli najświeższe informacje; Asystować naszym handlowcom w przygotowywaniu ofert, prezentacji i raportów dla klientów, aby nasza sprzedaż była jeszcze bardziej efektywna; Tworzyć i wysyłać...
  • Specjalista / Specjalista ds. Sprzedaży

    Legal House Poland sp z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Opis stanowiska: praca z bieżącą bazą klientów w części sprzedaży dodatkowych usług sprzedaż usług leadom z kanałów sprzedaży organizacja i udział w kampaniach reklamowych; tworzenie ofert handlowych; prowadzenie spotkań handlowych (samodzielnie lub w zespole) udział w tworzeniu...
  • Specjalista / Specjalistka Działu Rejestracji

    Legal House Poland sp z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Opis stanowiska: konsultowanie klientów w sprawach dotyczących rejestracji osób prawnych; sporządzanie i składanie dokumentów klientów do odpowiednich urzędów; zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi normami prawa RP; monitorowanie zmian w przepisach prawnych dotyczącego...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.

Najnowsze artykuły

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

Zdobycie prestiżowego, międzynarodowego certyfikatu potwierdzającego kompetencje w finansach i rachunkowości okupione jest nie tylko kilkuletnią nauką, ale i wysokimi kosztami. Czy pieniądze zainwestowane w uzyskanie CIMA, ACCA i innych certyfikatów szybko się zwrócą? Wyjaśniamy, jakie dyplomy posiadają dyrektorzy i kontrolerzy finansowi oraz ile zarabia się z certyfikatem międzynarodowym.

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

– Choć stanowiska „różowych kołnierzyków” przy rosnącej automatyzacji, robotyzacji i AI dają nam największą pewność zatrudnienia, to skutki lockdownów, recesji i inflacji powodują, że jednocześnie „różowe kołnierzyki” czują się niepewnie na rynku pracy – zauważa socjolożka Anna D. Nowicka. Wyjaśniamy, które stanowiska zaliczamy do tzw. pink collars i jakie są perspektywy dla tych zawodów.

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Wiele wskazuje na to, że kwestia skrócenia czasu pracy w Polsce to już nie pytanie, czy to zrobić, ale kiedy zmiany zostaną wprowadzone do Kodeku pracy. Najnowsze badanie firmy ClickMeeting pokazuje, że 68% z nas uważa, że lepiej byłoby skrócić tydzień pracy do 4 dni niż pracować od poniedziałku do piątku po 6,4 godz. dziennie. Jak w praktyce mógłby wyglądać 4-dniowy system czasu pracy?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.