Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 6812
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• winda w budynku „A” i „B” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak podjazdu dla niepełnosprawnych przy wejściu do niektórych sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
• zagrożenie korupcją
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Zakres zadań
- Prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników Ministerstwa, w tym: zawieranie, zmiany oraz rozwiązywanie stosunku pracy, prowadzenie akt osobowych i bazy danych pracowników Ministerstwa w systemie informatycznym, zgłaszanie pracowników i członków ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, ustalanie uprawnień pracowników do: urlopów, dodatków za wieloletnią pracę, emerytur, odpraw emerytalnych i rentowych, nagród jubileuszowych, wypłat z funduszu nagród oraz dodatkowego wynagrodzenia rocznego, ewidencja nieobecności pracowników i sprawy z zakresu przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy, kierowanie pracowników na profilaktyczne badania lekarskie i monitoring terminowego ich wykonania, upowszechnianie informacji o zmianach kadrowych w kierownictwie Ministerstwa, na stanowiskach dyrektorów i zastępców dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa
- Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia, w tym sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Ministerstwa Finansów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz prowadzenie analiz z zakresu zatrudnienia i wynagrodzeń
- Prowadzenie spraw związanych z podejmowaniem dodatkowego zatrudnienia lub zajęć zarobkowych przez pracowników Ministerstwa
- Prowadzenie spraw w zakresie etatyzacji w Ministerstwie
- Gospodarowanie środkami na wynagrodzenia
- Obsługa administracyjna zespołu antymobbingowego działającego w Ministerstwie
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Znajomość przepisów prawa pracy oraz systemu ubezpieczeń społecznych
- Znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych oraz przepisów wykonawczych
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych
- Znajomość przepisów o ograniczeniu w prowadzeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz ustawy lustracyjnej
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe