Praca.pl Praca Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. Social Media

Praca Specjalista ds. Social Media najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca Specjalista ds. Social Media

Specjalista ds. mediów społecznościowych ma za zadanie tworzenie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku marki w internecie, w szczególności na platformach społecznościowych. Osoby na tym stanowisku zajmują się zatem planowaniem, realizacją oraz monitorowaniem strategii marketingowych na takich platformach społecznościowych jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok. Miejsca pracy dla specjalistów ds. mediów społecznościowych tworzone są chociażby w agencjach marketingowych, działach marketingu w firmach z różnych branż. Istnieje także możliwość pracy jako freelancer i zarządzania social mediami różnych marek. Na rynku stosunkowo często pojawiają się nowe oferty pracy na takie stanowiska jak social media manager, junior specialist ds. e-marketingu, młodszy specjalista ds. Facebooka, specjalistka ds. marketingu internetowego. Sprawdź aktualne oferty pracy dla wyszukiwania: specjalista ds. social media. Zastanawiasz się, co dokładnie musi umieć i czym się zajmuje specjalista do spraw social mediów? Zapoznaj się z pełnym opisem tego stanowiska.

Specjalista ds. social media – co robi?

Praca social media specialist często odbywa się z domowego biura. Jest to kariera, którą wybiera wielu studentów i osób początkujących w świecie e-commerce, digital marketingu. Niemniej social media manager może być też fascynującą ścieżką kariery dla osób chcących na stałe związać się z tym zawodem. Co zatem robi na co dzień specjalista ds. mediów społecznościowych, czy jak się czasem mówi, social media ninja?

Specjalista ds. mediów społecznościowych odpowiedzialny jest za tworzenie, planowanie i wdrażanie strategii contentowej na różnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok, X (dawniej Twitter) czy LinkedIn. Zadaniem tego pracownika jest więc budowanie zaangażowania użytkowników sieci, a więc nawiązywanie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami marki. Praca ta polega w dużej mierze na analizowaniu efektów działań marketingowych i dostosowywaniu strategii do ciągle zmieniających się trendów. Specjalista ds. social media współpracuje także z innymi działami i osobami w firmie (np. sprzedaży i marketingu, obsługi klienta, SEO / SEM, redaktorami i copywriterami), aby zagwarantować spójność komunikacji marketingowej z klientami. Ponadto monitoruje aktywności konkurencji i innowacje w mediach społecznościowych, a także trendy w społecznościach internetowych, by wykorzystywać nowe możliwości promocji marki.

Jest to stanowisko, na którym trzeba wykazywać się doskonałym wyczuciem nastrojów i preferencji internautów, kreatywnością, nierzadko też poczuciem humoru i dystansem (niemniej w granicach dobrego smaku oraz wrażliwości charakterystycznej dla danej grupy docelowej). Pracownik musi mieć rozwinięte umiejętności analityczne. Pracuje samodzielnie, ale też wykonuje polecenia marketing managera w firmie.

Jak zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych?

Chcesz spróbować swoich sił jako specjalista ds. social mediowych? Zapotrzebowanie na tego typu pracowników jest stałe praktycznie w całej Polsce, dlatego jest spora szansa, ze znajdziesz oferty w swoim mieście i okolicach. Jeśli nie, sprawdź najnowsze oferty pracy zdalnej.

Jakie musisz spełniać wymagania, by dostać to stanowisko? Przede wszystkim pracodawcy nie zawsze oczekują wykształcenia związanego z marketingiem, niemniej dyplom bądź status studenta marketingu, komunikacji społecznej, dziennikarstwa bądź pokrewnej dziedziny będzie dużym atutem. Najchętniej przyjmowane są też osoby, które mają już jakieś, nawet niewielkie, doświadczenie związane z zarządzaniem profilami społecznościowymi.

Warto wiedzieć, że jest to posada, na którym absolutnie niezbędne są umiejętności copywritingowe, tzw. lekkie pióro. Specjalista od social mediów często ma zadanie generowanie leadów i krótkich tekstów, odpowiadanie na komentarze i prowadzenie komunikacji z internautami. Jego pisownia musi być nienaganna, a przed publikacją każdego postu powinien sprawdzać poprawność gramatyczną, ortograficzną itp.

Wymagana jest też znajomość narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi, narzędzi do analizy danych marketingowych czy chociażby umiejętność obsługi programów graficznych (tworzenia prostych grafik, memów, wykresów, ilustracji, animacji). Przydadzą się też umiejętności w zakresie tworzenia i obróbki wideo.

Ile zarabia specjalista ds. social mediów?

Nowe oferty pracy na stanowisko social media specialist nie zawsze, chociaż coraz częściej zawierają widełki wynagrodzeń. Ogólnie rzecz biorąc zarobki tej osoby w znacznej mierze zależą od jej doświadczenia, umiejętności, a także miejsca zatrudnienia. Wynagrodzenia na stanowisku juniorskim często wynosi około 4-5 tys. zł brutto miesięcznie, z kolei pracownik średniego szczebla zarabia zwykle od 5 do 7 tys. zł brutto miesięcznie. Senior social media specialist może osiągać pensję powyżej 10 tys. zł brutto.

Najnowsze oferty pracy na stanowisko specjalista ds. social mediów

Znaczenie e-marketingu stale rośnie, a wraz z nim zapotrzebowanie na zdolnych ekspertów od komunikacji w mediach społecznościowych. Na rynku pracy często pojawiają się ogłoszenia dotyczące takich stanowisk jak junior marketing specialist, marketing performance specialist, sales manager czy właśnie social media specialist. Jeśli szukasz pracy, po prostu zacznij przeglądać ogłoszenia w naszym serwisie i aplikuj! Pamiętaj, że oferty znajdziesz także w naszych kanałach social mediowych. 

Praca specjalista ds. social media – najczęściej zadawane pytania:

  • Czy praca jako specjalista ds. social mediów wykonywana jest na umowie o pracę?

Osoby wykonujące obowiązki specjalisty ds. social mediów pracują na różnych typach umów. Niekiedy są zatrudnieni na umowę o pracę w firmie i wówczas zajmują się komunikacją marketingową konkretnej marki. Wiele osób pracuje także na zlecenie bądź w ramach kokraktów b2b, zarządzają mediami społecznościowymi wielu podmiotów.

  • Jakie są główne obowiązki specjalisty ds. social mediów?

Obowiązki specjalisty ds. social mediów zwykle obejmują tworzenie strategii contentowej na platformach społecznościowych, zarządzanie profilami firmy, monitorowanie i analizę efektów działań marketingowych, interakcję z użytkownikami oraz raportowanie wyników. Ponadto specjalista ten często jest zaangażowany w tworzenie treści reklamowych, copywriting, współpracę z influencerami. Jego celem jest dbanie o pozytywny wizerunek firmy i rozwijanie komunikacji z klientami w sposób zgodny ze strategią marketingową przedsiębiorstwa.