- Ogłoszenie nr: 165969
- Data ukazania się ogłoszenia: 14 stycznia 2015 r.
Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- Wydziale Organizacyjno – Prawnym w Departamencie Polityki Lekowej i Farmacji
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Zdrowia,
ul. Miodowa 15, 00 –952 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie lub koordynacja prac legislacyjnych dotyczących projektów ustaw i aktów wykonawczych z zakresu polityki lekowej,
- interpretacja przepisów prawnych w sprawach związanych z prawem farmaceutycznymi problematyką lekową,
- ocenianie pod kątem formalno – prawnym i współuczestniczenie lub samodzielne przygotowywanie projektów decyzji oraz innego rodzaju rozstrzygnięć administracyjnych dla Ministra Zdrowia,
- przygotowywanie akt sądowo-administracyjnych oraz projektów odpowiedzi na skargi kierowane do sądów administracyjnych na decyzje Ministra Zdrowia,
- udzielanie wyjaśnień, odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, pisma Rzecznika Praw Obywatelskich, skargi i wnioski obywateli oraz inną korespondencję pochodzącą od organów albo instytucji państwowych lub podmiotów niepublicznych (w tym w trybie dostępu do informacji publicznej),
- udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi w zakresie tematycznym prawa farmaceutycznego, ustawy o Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych; ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych,
- wykonywanie zadań z zakresu współpracy z Głównym Inspektoratem Farmaceutycznym oraz Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
- współpraca z innymi urzędami, jednostkami i organizacjami w zakresie produktów leczniczych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie; dyspozycyjność i odporność na stres i presję czasu; rzetelność i terminowość; praca wymagana przemieszczania się; praca wiąże się z zagranicznymi wyjazdami służbowymi;
urząd mieści się w budynku zabytkowym, posiada windę, pokój znajduje się na 1 albo
2 piętrze; budynek częściowo jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje
na parterze w budynku „B” i „C”;
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub wyższe magisterskie administracyjne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy w administracji publicznej lub w kancelarii prawnej,
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1,
- znajomość przepisów ustawy Prawo farmaceutyczne,
- znajomość przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- znajomość przepisów ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość przepisów ustawy o ustroju sądów powszechnych oraz ustawy o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
- znajomość przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- znajomość przepisów ustaw o ochronie danych osobowych i ustawy o dostępie do informacji niejawnych,
- znajomość procedur legislacyjnych na szczeblu Unii Europejskiej oraz zasad działania instytucji unijnych (Komisji, Rady, TSUE),
- umiejętność analitycznego i koncepcyjnego myślenia,
- komunikatywność.
- doświadczenie w pracy związanej z legislacją lub opiniowaniem projektów aktów prawnych,
- umiejętność pracy samodzielnej i zespołowej;
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu;
- biegła obsługa komputera, znajomość środowiska MS Windows oraz umiejętność posługiwania się narzędziami pakietu Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów