Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 16503
Warunki pracy
Praca administracyjno – biurowa w systemie codziennym, powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze. Kontakty zewnętrzne kilka razy w tygodniu konsultacje z innymi organami Państwowej Straży Pożarnej ( komendant wojewódzki, miejski, powiatowy PSP) lub pracownikami urzędów.Zakres zadań
- prowadzenie postępowań administracyjnych w imieniu Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej jako organu I i II instancji w sprawach ze stosunku służbowego strażaków
- przygotowanie stanowiska KG PSP w zakresie skarg do Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego w Warszawie na decyzje KG PSP jako organu II Instancji w sprawach ze stosunku służbowego strażaków
- przygotowanie opinii do projektów aktów prawnych, projektów odpowiedzi w sprawach kadrowych a w szczególności skarg i odwołań od decyzji KG PSP, pism procesowych do organów wymiaru sprawiedliwości
- reprezentowanie KG PSP przed organami administracji rządowej i sądami w sprawach należących do właściwości Biura Kadr i Organizacji
- udzielanie informacji, wyjaśnień i pomocy prawnej jednostkom organizacyjnym PSP w zakresie problematyki kadrowej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawo lub administracja,doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej,
- znajomość przepisów regulujących stosunek służbowy strażaków PSP oraz członków korpusu służby cywilnej
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego przed sądami administracyjnymi
- umiejętność obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe