Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

 
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Zależy Ci na stworzeniu w przedsiębiorstwie zgranego zespołu dobrych specjalistów? Zastanawiasz się, jak zatrzymać pracowników na dłużej? W budowaniu więzi podwładnych z firmą liczą się gesty pokazujące, że pracodawcy zależy na każdej z osób. Warto, by pracownik wiedział, że trafił we właściwe miejsce, już pierwszego dnia w firmie. Pozytywne wrażenie zrobi na nim welcome pack – co to takiego?

 

Spis treści

Welcome pack – co to? 

 

Welcome pack oznacza pakiet powitalny. Jest to swego rodzaju podarunek, który przekazuje się nowemu pracownikowi. Prezent ociepla atmosferę, ma pokazać nowo przyjętej osobie, że jest mile widziana. Dzięki temu nowy pracownik sam może poczuć się nieco pewniej w nieznanym miejscu, a więc i szybciej się przystosować do nowych warunków pracy. 

 

Warto pamiętać, że welcome pack to także jeden z elementów wizerunkowych firmy. Tego typu bonus jest może podnieść notowania firmy wśród kandydatów do pracy.

 

Welcome pack – kiedy go wręczamy?

 

Welcome pack najczęściej dawany jest w pierwszym dniu zatrudnienia (ewentualnie w ciągu tygodnia od podjęcia pracy). Zdarza się jednak, że podarunek czeka na pracownika wcześniej, podczas podpisywania umowy itp.

 

Pakiety przekazuje się zarówno pracownikom stacjonarnym, jak i zdalnym. Wysyłanie pakunków na start pracownikom zatrudnionym w trybie home office jest częstą praktyką np. przedsiębiorstw z branży IT lub telekomunikacyjnej.

 

Welcome pack – co możemy podarować nowemu pracownikowi?

 

Welcome pack osób pracujących online zawiera często firmowego laptopa, telefon i inny niezbędny do pracy sprzęt. Ponadto w pakiecie mogą znaleźć się np. pendrive, powerbank, długopisy, zakreślacze, notatniki i koszulka z logo firmy.

 

  • Drobne upominki biurowe

 

Miłym gestem jest dodawanie do welcome packu drobnych upominków: kawy, herbaty lub innego napoju, butelek i kubków termicznych, gadżetów odstresowujących jak piłeczki do ściskania, zabawki sensoryczne typu pop it.

 

  • Gadżety promocyjne

 

W pakiecie startowym można również umieścić próbki produktów wytwarzanych przez firmę, takich jak kosmetyki, produkty spożywcze i inne.

 

  • Pakiety informacyjne, Culture book

 

Kolejnym elementem, jaki warto dodać do paczki, jest broszura czy folder z podstawowymi informacjami na temat struktury firmy, zakresu jej działalności, osiągnięć, historii, czy promowanych przez nią wartości.

 

  • Osobista wiadomość

 

W welcome packu warto zamieścić także list lub choćby krótką, odręczną notatkę skierowaną konkretnie do danej osoby – kilka ciepłych słów powitania od przełożonego. Taka wiadomość spowoduje, że nowy pracownik poczuje się potrzebny i doceniony – a więc szybciej się zaaklimatyzuje, będzie bardziej zmotywowany do pracy.

 

Welcome pack – zalety

 

Pakiety powitalne mają wiele zalet, między innymi:

 

  • ułatwiają zaaklimatyzowanie się przyjętej osobie,
  • budują więź nowozatrudnionego z firmą,
  • obniżają stres związany z podjęciem zatrudnienia w nowym miejscu,
  • pełnią funkcję informacyjną – kiedy zawierają materiały dotyczące np. struktury organizacyjnej, filozofii przedsiębiorstwa,
  • dostarczają narzędzi pracy, a także różnych przydatnych gadżetów firmowych.

 

Czytaj także: 5 zasad na rozpoczęcie nowej pracy.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. kosztorysowania i ofertowania

    DAAS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Bielsko-Biała    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Opis stanowiska: Przygotowanie wycen skierowanych do ofertowania; Obsługa oprogramowania do opracowania kosztorysów; Analizowanie dokumentacji technicznej oraz sposobu wykonywania robót wynikających z dokumentacji; Optymalizacja technologiczna i materiałowa robót; Określenie budżetu...
  • Kierownik / Inżynier budowy - instalacje sanitarne

    BK BUD sp. z o.o.   Wrocław    praca mobilna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / junior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków nadzorowanie i realizacja prac sanitarnych; kompletowanie dokumentacji budowlanej; pomoc w obliczeniach przedmiarów robót; pomoc w kosztorysowaniu robót budowlanych; współpraca z innymi pracownikami budowy; kontakt z Podwykonawcami oraz dostawcami; kontakt z...
  • Inżynier elektryk

    BK BUD sp. z o.o.   Wrocław    praca mobilna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / junior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków pomoc oraz wsparcie Kierownika Robót Elektrycznych w nadzorowaniu i realizacji prac elektrycznych; kompletowanie dokumentacji budowlanej; pomoc w obliczeniach przedmiarów robót; pomoc w kosztorysowaniu robót budowlanych; współpraca z innymi pracownikami budowy;...
  • Specjalista ds. Promocji i e-marketingu

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.   Gdańsk    praca hybrydowa   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    1 godz.
    ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Wdrażanie strategii marketingowej i PR. Kreowanie i prowadzenie projektów marketingowych, wydarzeń i eventów. Realizowanie działań w zakresie e-marketingu. Analizowanie i optymalizacja prowadzonych działań. Opracowanie materiałów promocyjnych do kampanii online i...
  • Operator Maszyn na Produkcji

    Lava Group S.C   Józefosław    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   4 600 - 4 700 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    praca na maszynie; odpowiedzialność za jakoś nadruków; dbanie o maszynę i miejsce pracy;
  • Brygadzista Znakowania

    Lava Group   Józefosław    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   6 800 - 7 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Planowanie, organizowanie, motywowanie oraz kontrola pracy zespołu; Wdrażanie nowych pracowników; Przygotowywanie raportów związanych z realizacją planów i celów; Nadzów nad prawidłowym znakowaniem i jakością nadruków; Realizacja planów produkcyjnych; Rozwój technologii i praca nad...

Najnowsze artykuły

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Jakie wybrać rośliny do biura?

Jakie wybrać rośliny do biura?

Nie w każdym wnętrzu sprawdzi się ponadczasowa paprotka, nie wszędzie pasuje klasyczny fikus. W przyjaznym dla psów wnętrzu warto rozważyć palmę Areka, w biurze bez okien monsterę, a w open space choćby pachirę. Wiosna to dobry czas na znalezienie dla swojego biura nowej aranżacji roślinnej. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie roślin i jak stworzyć w swojej firmie zielone biuro.

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.