W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.
Lista stanowisk - Category Manager
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Category Manager
POLPHARMA S.A. Warszawa praca hybrydowastarszy specjalista (senior) / menedżer umowa o pracę pełny etat -
Category/Procurement Manager
ManpowerGroup Łódź praca stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer
Category Manager
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Category Manager (specjalista ds. zarządzania kategorią, menedżer kategorii) to pracownik działu marketingu. Jest osobą odpowiedzialną w firmie za zarządzanie grupą dostępnych w ofercie produktów. Zajmuje się opracowywaniem i koordynacją strategii marketingowej krótko- i długoterminowej, rozwojem produktów, m.in. przygotowywaniem rekomendacji dla klientów czy planów promocyjnych, a także rozdzielaniem obowiązków pomiędzy podległych pracowników, np. brand managerów.
Category manager rozdysponowuje również środki w ramach dostępnego budżetu na określone działania marketingowe. Ściśle współpracuje z innymi działami – przede wszystkim działem sprzedaży. Pracownik prowadzi analizy rynku oraz raportuje wyniki przeprowadzonych inicjatyw.
CATEGORY MANAGER – JAK ZOSTAĆ?
Do pracy w tym zawodzie wymagane jest wykształcenie wyższe, najczęściej o profilu ekonomicznym, menedżerskim lub marketingowym. Na samodzielnym stanowisku trzeba także posiadać doświadczenie w zakresie zarządzania odpowiednimi kategoriami produktów.
Niezbędne są także umiejętności analizy danych i aktualnych trendów rynkowych oraz tworzenia rekomendacji dla klientów. Inne wymagania wobec kandydatów to:
-
biegłość obsługi programów komputerowych, zwłaszcza arkuszy kalkulacyjnych, programów do obsługi baz danych,
-
umiejętności negocjacyjne,
-
znajomość języków obcych, w szczególności języka angielskiego,
-
doskonała organizacja pracy,
-
umiejętność współdziałania z innymi,
-
samodzielność,
-
odpowiedzialność,
-
kreatywność.
CATEGORY MANAGER – JAK WYGLĄDA PRACA W TYM ZAWODZIE?
Category Manager pracuje w biurze firmy, ale musi być także gotowy do częstych wyjazdów służbowych, niekiedy także poza granice kraju. W trakcie codziennej pracy ma kontakt z wieloma ludźmi, zarówno współpracownikami, jak i potencjalnymi nabywcami produktów, kontrahentami. Specyfika wykonywanych obowiązków wymaga od niego dyspozycyjności, elastyczności i gotowości do pracy w nienormowanych godzinach. Stałym elementem są spotkania biznesowe, negocjacje i prezentacje produktów dla klientów.
CATEGORY MANAGER – ZAROBKI
Wynagrodzenie Category Managera jest uzależnione od rodzaju firmy, poziomu doświadczenia i uzyskiwanych efektów pracy. Zarobki osób zajmujących się rozwojem produktu, w tym managerów często mieszczą się w granicach 6-10 tys. zł brutto miesięcznie.
CATEGORY MANAGER – ŚCIEŻKA KARIERY ZAWODOWEJ
Category manager to wyższe stanowisko w marketingu i sprzedaży. Osoby, które je obejmują, często zaczynają jako handlowcy, juniorzy w zespołach obsługi klienta, opiekunowie klientów biznesowych, a następnie podnoszą swoje kompetencje – np. uzupełniają wykształcenie, kończą kursy dotyczące marketingu i zarządzania.
CATEGORY MANAGER – PERSPEKTYWY PRACY
Specjaliści ds. PR, reklamy, marketingu i sprzedaży, do których zaliczają się także menedżerowie kategorii, to zawód deficytowy w kilkudziesięciu powiatach w Polsce. Pracy na tym stanowisku należy szukać przede wszystkim w średnich lub dużych firmach zajmujących się marketingiem i sprzedażą.
Praca Category ManagerNajnowsze artykuły
ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?
Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?
Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.
Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia
Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?
Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?