- Ogłoszenie nr: 177416
- Data ukazania się ogłoszenia: 04 lutego 2016 r.
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie
- Komendant Główny Straży Granicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw do spraw identyfikacji cudzoziemców, realizacji międzynarodowych umów o readmisji oraz porozumień międzynarodowych
- w Wydziale II Identyfikacji i Powrotów Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Komenda Główna Straży Granicznej
al. Niepodległości 100
02-514 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- utrzymuje bieżącą współpracę z Przedstawicielstwami Dyplomatycznymi i Urzędami Konsularnymi innych Państw w kraju oraz za granicą w zakresie potwierdzania tożsamości i uzyskiwania zastępczych dokumentów podróży na powrót do kraju pochodzenia. Korespondencja oraz negocjacje w sprawie potwierdzania tożsamości cudzoziemców prowadzone są w języku angielskim,
- organizuje wydalenia przymusowe cudzoziemców do kraju pochodzenia drogą lotniczą w ramach lotów rejsowych oraz czarterowych. Dokonuje zakupu biletów lotniczych dla wydalanych cudzoziemców oraz funkcjonariuszy eskortujących cudzoziemca. Przygotowuje pobyt eskorty w państwie trzecim, rezerwuje miejsca noclegowe,
- współpracuje z terenowymi jednostkami SG oraz jednostkami służb granicznych innych państw, z którymi strona polska zawarła porozumienie w zakresie realizacji umów o readmisji. Negocjuje w celu osiągnięcia wspólnego stanowiska dla obu krajów w sytuacji początkowej rozbieżności interesów. Uczestniczy w spotkaniach międzynarodowych dotyczących readmisji w charakterze eksperta,
- współpracuje z oficerami łącznikowymi innych państw w zakresie praktycznej identyfikacji cudzoziemców, udzielania pomocy prawnej, informacyjnej lub innej związanej z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi w stosunku do cudzoziemców,
- wykonuje tłumaczenia z języka angielskiego oraz prowadzi bieżącą korespondencję w języku ang. Przygotowuje materiały merytoryczne w językach obcych wykorzystywane w czasie spotkań delegacji zagranicznych oraz obsługuje delegacje zagraniczne przyjeżdżające do Polski w związku z procedurą potwierdzenia tożsamości i uzyskiwania zastępczych dokumentów podróży na powrót do kraju pochodzenia,
- uczestniczy w spotkaniach, seminariach, grupach roboczych w kraju i za granicą w zakresie problematyki wydaleniowej, organizowanych przez przedstawicieli innych organów właściwych w sprawach cudzoziemców oraz przez organizacje międzynarodowe i pozarządowe,
- organizuje i przeprowadza projekty na rzecz państw trzecich w zakresie wzmocnienia współpracy z państwami trzecimi przy identyfikowaniu cudzoziemców finansowanych ze środków unijnych w ramach EFPI. Dokonuje przygotowania merytorycznego spotkania oraz logistycznego w zakresie zakupu biletów lotniczych oraz rezerwacji miejsc noclegowych dla przedstawicieli delegacji zagranicznych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca samodzielna, w siedzibie urzędu, konieczność wyjazdów służbowych krajowych i zagranicznych,
- stres związany kontaktami zewnętrznymi (cudzoziemcy oraz placówki dyplomatyczne) i obsługą delegacji zagranicznych.
Stałe godziny pracy (8.15 – 16.15). Praca biurowa, wykonywana w budynku mieszczącym się w Warszawie przy Al. Niepodległości 100, w pomieszczeniu biurowym, z infrastrukturą budynku: sanitariaty, korytarze, winda, klatki schodowe, schody. Niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: budynek wyposażony w dźwig umożliwiający dostęp do windy osobom niepełnosprawnym, ale brak podjazdów przy wejściu głównym, korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały do pracy: komputer, drukarka, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie współpracy międzynarodowej z przedstawicielami innych państw (trzecich oraz członkowskich UE)
- pozostałe wymagania niezbędne:
- pozytywne przejście procedury sprawdzającej, w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
- znajomość jęz. angielskiego na poziomie bardzo dobrym,
- umiejętność negocjacji,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność rozwiązywania sytuacji problemowych,
- umiejętność analitycznego myślenia oraz przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny,
- odporność na stres,
- znajomość przepisów dot. cudzoziemców,
- wiedza z zakresu konkretnych przepisów prawa (ustawa o cudzoziemcach, ustawa o udzielaniu cudzoziemcom ochrony),
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych oraz stresowych.
- znajomość jęz. rosyjskiego na poziomie komunikatywnym.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów