Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Specjalista ds. Administracyjnych Warszawa
Starszy specjalista w Wydziale II Identyfikacji i Powrotów Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej

Starszy specjalista w Wydziale II Identyfikacji i Powrotów Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej

Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2996 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 177416
  • Data ukazania się ogłoszenia: 04 lutego 2016 r.

Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

  • Komendant Główny Straży Granicznej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy specjalista
  • do spraw do spraw identyfikacji cudzoziemców, realizacji międzynarodowych umów o readmisji oraz porozumień międzynarodowych
  • w Wydziale II Identyfikacji i Powrotów Zarządu do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Komenda Główna Straży Granicznej
    al. Niepodległości 100
    02-514 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • utrzymuje bieżącą współpracę z Przedstawicielstwami Dyplomatycznymi i Urzędami Konsularnymi innych Państw w kraju oraz za granicą w zakresie potwierdzania tożsamości i uzyskiwania zastępczych dokumentów podróży na powrót do kraju pochodzenia. Korespondencja oraz negocjacje w sprawie potwierdzania tożsamości cudzoziemców prowadzone są w języku angielskim,
  • organizuje wydalenia przymusowe cudzoziemców do kraju pochodzenia drogą lotniczą w ramach lotów rejsowych oraz czarterowych. Dokonuje zakupu biletów lotniczych dla wydalanych cudzoziemców oraz funkcjonariuszy eskortujących cudzoziemca. Przygotowuje pobyt eskorty w państwie trzecim, rezerwuje miejsca noclegowe,
  • współpracuje z terenowymi jednostkami SG oraz jednostkami służb granicznych innych państw, z którymi strona polska zawarła porozumienie w zakresie realizacji umów o readmisji. Negocjuje w celu osiągnięcia wspólnego stanowiska dla obu krajów w sytuacji początkowej rozbieżności interesów. Uczestniczy w spotkaniach międzynarodowych dotyczących readmisji w charakterze eksperta,
  • współpracuje z oficerami łącznikowymi innych państw w zakresie praktycznej identyfikacji cudzoziemców, udzielania pomocy prawnej, informacyjnej lub innej związanej z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi w stosunku do cudzoziemców,
  • wykonuje tłumaczenia z języka angielskiego oraz prowadzi bieżącą korespondencję w języku ang. Przygotowuje materiały merytoryczne w językach obcych wykorzystywane w czasie spotkań delegacji zagranicznych oraz obsługuje delegacje zagraniczne przyjeżdżające do Polski w związku z procedurą potwierdzenia tożsamości i uzyskiwania zastępczych dokumentów podróży na powrót do kraju pochodzenia,
  • uczestniczy w spotkaniach, seminariach, grupach roboczych w kraju i za granicą w zakresie problematyki wydaleniowej, organizowanych przez przedstawicieli innych organów właściwych w sprawach cudzoziemców oraz przez organizacje międzynarodowe i pozarządowe,
  • organizuje i przeprowadza projekty na rzecz państw trzecich w zakresie wzmocnienia współpracy z państwami trzecimi przy identyfikowaniu cudzoziemców finansowanych ze środków unijnych w ramach EFPI. Dokonuje przygotowania merytorycznego spotkania oraz logistycznego w zakresie zakupu biletów lotniczych oraz rezerwacji miejsc noclegowych dla przedstawicieli delegacji zagranicznych.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • - praca samodzielna, w siedzibie urzędu, konieczność wyjazdów służbowych krajowych i zagranicznych,
    - stres związany kontaktami zewnętrznymi (cudzoziemcy oraz placówki dyplomatyczne) i obsługą delegacji zagranicznych.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Stałe godziny pracy (8.15 – 16.15). Praca biurowa, wykonywana w budynku mieszczącym się w Warszawie przy Al. Niepodległości 100, w pomieszczeniu biurowym, z infrastrukturą budynku: sanitariaty, korytarze, winda, klatki schodowe, schody. Niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: budynek wyposażony w dźwig umożliwiający dostęp do windy osobom niepełnosprawnym, ale brak podjazdów przy wejściu głównym, korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały do pracy: komputer, drukarka, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner.
    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie współpracy międzynarodowej z przedstawicielami innych państw (trzecich oraz członkowskich UE)
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • pozytywne przejście procedury sprawdzającej, w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
    • znajomość jęz. angielskiego na poziomie bardzo dobrym,
    • umiejętność negocjacji,
    • umiejętność pracy w zespole,
    • umiejętność rozwiązywania sytuacji problemowych,
    • umiejętność analitycznego myślenia oraz przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny,
    • odporność na stres,
    • znajomość przepisów dot. cudzoziemców,
    • wiedza z zakresu konkretnych przepisów prawa (ustawa o cudzoziemcach, ustawa o udzielaniu cudzoziemcom ochrony),
    • umiejętność stosowania prawa w praktyce,
    • umiejętność analitycznego myślenia,
    • umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych oraz stresowych.
wymagania dodatkowe
  • znajomość jęz. rosyjskiego na poziomie komunikatywnym.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty