Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 10630
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 22 jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Głównym problemem jest brak łazienek dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe ani niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- przygotowywanie decyzji limitowych dot. przyznania środków Funduszu Pracy na wydatki fakultatywne, nagrody oraz nagrody specjalne dla pracowników PUP oraz prowadzenie korespondencji związanej z przyznanymi limitami,
- opracowywanie wyjaśnień, zaleceń i wytycznych w zakresie wydatkowania środków FP na wydatki fakultatywne, nagrody i nagrody specjalne,
- opracowywanie zasad ubiegania się o nagrody specjalne dla pracowników powiatowych urzędów pracy oraz zapewnienie poprawności, pod względem prawnym, procesu przyznawania środków FP na nagrody specjalne,
- opracowywanie w zakresie właściwości Wydziału, projektów stanowisk i opinii do projektów aktów prawnych i projektów innych dokumentów rządowych, przedkładanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i konsultacji międzyresortowych,
- prowadzenie spraw związanych z wnioskowaniem w zakresie kontroli wydatkowania i gospodarowania środkami FP w WUP, PUP i innych organach i instytucjach przez MRPiPS, wojewodę i inne organy i instytucje kontrolne oraz zlecanego audytu operacyjnego w PUP,
- udział w opracowywaniu założeń do planów finansowych i projektów planów finansowych FP oraz wniosków w sprawie zmiany planów finansowych w trakcie roku budżetowego,
- udział w pracach legislacyjnych zgodnie z właściwością Wydziału w zakresie dostosowania przepisów prawa do aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania parlamentarzystów, naczelnych i centralnych organów administracji państwowej oraz innych podmiotów, a także udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania, skargi, wnioski i petycje obywateli.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych
- Znajomość Kodeksu pracy
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość przebiegu procesu legislacyjnego
- Znajomość „Zasad techniki prawodawczej"
- Komunikatywność
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe