Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 12249
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim, oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- prowadzenie prac związanych z aktualizacją formularza badania MPiPS-03, wynikającą z jego dostosowania do zmieniających się przepisów ustawy o pomocy społecznej, a także prowadzenie prac związanych z gromadzeniem, weryfikacją i analizą danych ze sprawozdania MPiPS-03 oraz współpraca z GUS w tym zakresie,
- przygotowywanie corocznej, podlegającej przedłożeniu Radzie Dialogu Społecznego informacji o wysokości minimum egzystencji ustalonego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, a także prowadzenie prac związanych z weryfikacją kryteriów dochodowych uprawniających do świadczeń pomocy społecznej oraz formułowanie samodzielnych wniosków w tym zakresie,
- prowadzenie prac analitycznych na podstawie zebranej sprawozdawczości oraz danych jednostkowych SI POMOST, z wykorzystaniem narzędzi analitycznych,
- współpraca z urzędami wojewódzkimi, samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi w zakresie weryfikacji przekazywanych przez te podmioty informacji,
- przygotowywanie, na podstawie dokonanych analiz i opracowanych sprawozdań, informacji o realizacji ustawowych zadań na potrzeby Kierownictwa Departamentu, Kierownictwa Ministerstwa, komisji sejmowych, Rady Dialogu Społecznego oraz innych gremiów,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie w zakresie sprawozdawczości, kryteriów dochodowych, wyników badań progu interwencji socjalnej lub minimum egzystencji i minimum socjalnego,
- uczestniczenie w przygotowywaniu opinii projektów aktów prawnych związanych z tematyką statystki publicznej, sprawozdawczości, weryfikacji kryteriów dochodowych uprawniających do świadczeń pomocy społecznej,
- uczestniczenie w pracach związanych z analizą jakości danych jednostkowych gromadzonych w SI POMOST.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie matematyczne lub socjologiczne lub w dziedzinie nauk ekonomicznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze pomocy i integracji społecznej lub w zakresie analizy danych statystycznych
- Znajomość ustawy o pomocy społecznej
- Znajomość funkcjonowania i finansowania jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
- Umiejętność analizy danych statystycznych
- Znajomość badań statystycznych oraz metodologii prowadzenia badań ilościowych i jakościowych
- Znajomość podstawowych zagadnień wynikających z ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność efektywnej organizacji pracy
- Komunikatywność
- Znajomość obsługi komputera (MS Office, Internet)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe