- Ogłoszenie nr: 159461
- Data ukazania się ogłoszenia: 16 kwietnia 2014 r.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- radca Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
- do spraw kierowania pracami Zespołu ds. Rynku Pracy i Analiz Demograficznych
- w Departamencie Analiz Strategicznych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- kierowanie pracą Zespołu obejmujące nadzorowanie procesów implementacji nowych modeli zgodnie z przyjętymi założeniami (merytoryczna spójność, przejrzystość implementacji, zgodność z faktami opisanymi w krajowej i zagranicznej literaturze ekonomicznej) oraz walidacji i utrzymywania modeli. Formułowanie wniosków dotyczących możliwości wykorzystywania modeli oraz niezbędnych w nich zmian
- udział w procesie negocjacji i uzgadniania stanowisk zarówno z przedstawicielami innych komórek organizacyjnych KPRM, jak i interesariuszy zewnętrznych. Reprezentowanie Zespołu
- koordynowanie procesu pozyskiwania danych oraz udział w procesie ustalania założeń konstrukcyjnych modeli umożliwiających ocenę wybranych procesów społeczno-ekonomicznych lub interwencji publicznych oraz podjęcie decyzji odnośnie do kierunków tych interwencji
- wykonywanie zadań usprawniających przygotowanie analiz wybranych dokumentów, w tym projektów regulacyjnych, pod względem jakości informacji dotyczącej skutków społeczno-ekonomicznych projektowanych interwencji regulacyjnych oraz kierowanie pracą Zespołu w tym zakresie
- sporządzanie analiz wspierających odpowiednie resorty w określaniu optymalnego kształtu interwencji regulacyjnych o charakterze strategicznym i zwiększaniu jakości informacji o skutkach społeczno-ekonomicznych tych interwencji oraz koordynowanie pracy Zespołu w tym zakresie. W miarę potrzeb uczestniczenie w pracach zespołów międzyresortowych
- identyfikowanie propozycji regulacyjnych, które ze względu na swoje znaczenie lub występujące tendencje wymagają pogłębionej analizy pod względem sposobu realizacji deklarowanych celów i jakości informacji dot. skutków społeczno-ekonomicznych oraz dokonywanie ocen funkcjonowania wybranych regulacji (z wykorzystaniem źródeł zagranicznych)
- sprawowanie nadzoru nad gromadzeniem i zapewnieniem odpowiedniego opisu danych, sporządzaniem notatek, opinii i opracowań. Udział w procesie tworzenia oraz modyfikacji oprogramowania implementującego modele ekonomiczne, statystyczne i matematyczne, pozwalającego na ocenę skutków interwencji publicznych oraz zrozumienie procesów społeczno-ekonomicznych
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• stanowisko pracy zlokalizowane w pokojach biurowych
• podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem
• większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej
• obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę
• czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej
• reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne
- pozostałe wymagania niezbędne:
- powyżej 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze analiz ekonomicznych, statystycznych lub demograficznych
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność argumentowania i zwięzłego redagowania tekstów
- łatwość komunikacji i umiejętność pracy w zespole
- kreatywność
- znajomość teorii ekonomii, zagadnień z zakresu rynku pracy, finansów publicznych i demografii
- umiejętność tworzenia modeli statystycznych, ekonometrycznych i demograficznych
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- studia doktoranckie o profilu ekonomicznym
- znajomość programów do analizy danych (np. SPSS, STATA, SAS, STATISTICA, GNU R, S-PLUS, Gretl, Matlab/Octave) lub języków wektorowych (R lub MATLAB/Octave) lub SQL)
- oryginalność myślenia potwierdzona publikacjami
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1
- powyżej roku doświadczenia zawodowego w kierowaniu zespołem analitycznym lub doświadczenia w kierowaniu projektami analitycznymi
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów