Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista w Departamencie Finansowym

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3182 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 171651
  • Data ukazania się ogłoszenia: 28 lipca 2015 r.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw realizacji budżetu i sprawozdawczości
  • w Departamencie Finansowym

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • sporządzanie i korygowanie łąćznych miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań resortu w zakresie dochodów, wydatków, wydatków niewygasających i stanów środków na rachunkach bankowych, z wykorzystaniem informatycznego systemu obsługi budżetu państwa Trezor,
  • sporządzanie i korygowanie kwartalnych łąćznych sprawozdań resortu w zakresie należności i zobowiązań jednostek sfery budżetowej oraz pozostałych jsfp podległych MKiDN, z wykorzystaniem wewnętrznych systemów informatycznych i arkuszy kalkulacyjnych,
  • analiza ww sprawozdań jednostek podległych pod względem m.in. formalno-rachunkowym, zgodności z przepisami o sprawozdawczości, prawidłowości stosowania klasyfikacji budżetowej, stopnia wykonania planu, oraz prawidłowości ujęcia wybranych danych finansowych,
  • analiza i weryfikacja formalno-rachunkowa oraz przygotowanie do zatwierdzenia przez Ministra KiDN rocznych sprawozdań finansowych podległych osób prawnych,
  • sporządzanie kwartalnej informacji dla Ministerstwa Finansów w zakresie rachunków pomocniczych państwowych jednostek budżetowych dla obsługi środków krajowych,
  • monitorowanie zmian plan części 24 - Kultury i ochrona dziedzictwa narodowego i stopnia wykonania planu oraz prowadzenie w tym zakresie wewnętrznej bazy danych,
  • sporządzanie zestawień, analiz i informacji w ramach ww zakresu zadań na potrzeby resortu oraz na potrzeby kontroli,
  • współudział w opracowywaniu okresowych informacji z wykonania buudżetu cz. 24 oraz rocznych informacji z wykonania budżetu w cz. 24 i dziale 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na potrzeby kierownictwa resortu, Ministra Finansów, Sejmu i Senatu oraz NIK.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca pod presją czasu, w razie potrzeby praca poza siedzibą urzędu oraz w nietypowych godzinach. - podejmowanie decyzji w warunkach stresu,
    - obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie telefoniczne, mailowe.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • - praca na pierwszym piętrze,
    - narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner,
    - praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
    - bariery architektoniczne: brak zainstalowanej windy, brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
    - pomieszczenie higieniczno – sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych,
    - brak oznaczeń dla osób niewidomych,
    - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
    Praca wymaga przemieszczania się między kondygnacjami w budynku.
    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe o kierunku: finanse i bankowość, rachunkowość, ekonomia
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w jednostce sektora finansów publicznych w dziale: budżetowym/ finansowym/ ksiegowym
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • przeszkolenie w zakresie rachunkowości,
    • znajomość ustawy o finansach publicznych i wybranych aktów wykonawczych, ustawy o rachunkowości i wybranych aktów wykonawczych oraz ustawy o służbie cywilnej,
    • kompetencje: rzetelność, terminowość, zorientowanie na osiąganie celów, umiejętności analityczne, samodzielność i inicjatywa, łatwość obsługi programów informatycznych, skuteczna komunikacja, pozytywne podejście do klienta i osób współpracujących, gotowość do doskonalenia zawodowego.
wymagania dodatkowe
  • przeszkolenie w zakresie obsługi systemu Trezor,
  • znajomość przepisów o sprawozdawczości budżetowej i sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych,
  • umiejętność pracy zespołowej,
  • 1 rok doświadczenie w jednostce budżetowej na podobnym stanowisku.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty