- Ogłoszenie nr: 171651
- Data ukazania się ogłoszenia: 28 lipca 2015 r.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw realizacji budżetu i sprawozdawczości
- w Departamencie Finansowym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- sporządzanie i korygowanie łąćznych miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań resortu w zakresie dochodów, wydatków, wydatków niewygasających i stanów środków na rachunkach bankowych, z wykorzystaniem informatycznego systemu obsługi budżetu państwa Trezor,
- sporządzanie i korygowanie kwartalnych łąćznych sprawozdań resortu w zakresie należności i zobowiązań jednostek sfery budżetowej oraz pozostałych jsfp podległych MKiDN, z wykorzystaniem wewnętrznych systemów informatycznych i arkuszy kalkulacyjnych,
- analiza ww sprawozdań jednostek podległych pod względem m.in. formalno-rachunkowym, zgodności z przepisami o sprawozdawczości, prawidłowości stosowania klasyfikacji budżetowej, stopnia wykonania planu, oraz prawidłowości ujęcia wybranych danych finansowych,
- analiza i weryfikacja formalno-rachunkowa oraz przygotowanie do zatwierdzenia przez Ministra KiDN rocznych sprawozdań finansowych podległych osób prawnych,
- sporządzanie kwartalnej informacji dla Ministerstwa Finansów w zakresie rachunków pomocniczych państwowych jednostek budżetowych dla obsługi środków krajowych,
- monitorowanie zmian plan części 24 - Kultury i ochrona dziedzictwa narodowego i stopnia wykonania planu oraz prowadzenie w tym zakresie wewnętrznej bazy danych,
- sporządzanie zestawień, analiz i informacji w ramach ww zakresu zadań na potrzeby resortu oraz na potrzeby kontroli,
- współudział w opracowywaniu okresowych informacji z wykonania buudżetu cz. 24 oraz rocznych informacji z wykonania budżetu w cz. 24 i dziale 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na potrzeby kierownictwa resortu, Ministra Finansów, Sejmu i Senatu oraz NIK.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca pod presją czasu, w razie potrzeby praca poza siedzibą urzędu oraz w nietypowych godzinach. - podejmowanie decyzji w warunkach stresu,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie telefoniczne, mailowe.
- praca na pierwszym piętrze,
- narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
- bariery architektoniczne: brak zainstalowanej windy, brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
- pomieszczenie higieniczno – sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Praca wymaga przemieszczania się między kondygnacjami w budynku.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe o kierunku: finanse i bankowość, rachunkowość, ekonomia
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w jednostce sektora finansów publicznych w dziale: budżetowym/ finansowym/ ksiegowym
- pozostałe wymagania niezbędne:
- przeszkolenie w zakresie rachunkowości,
- znajomość ustawy o finansach publicznych i wybranych aktów wykonawczych, ustawy o rachunkowości i wybranych aktów wykonawczych oraz ustawy o służbie cywilnej,
- kompetencje: rzetelność, terminowość, zorientowanie na osiąganie celów, umiejętności analityczne, samodzielność i inicjatywa, łatwość obsługi programów informatycznych, skuteczna komunikacja, pozytywne podejście do klienta i osób współpracujących, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- przeszkolenie w zakresie obsługi systemu Trezor,
- znajomość przepisów o sprawozdawczości budżetowej i sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych,
- umiejętność pracy zespołowej,
- 1 rok doświadczenie w jednostce budżetowej na podobnym stanowisku.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów