- Ogłoszenie nr: 169656
- Data ukazania się ogłoszenia: 19 maja 2015 r.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw prowadzenia postępowań administracyjnych i skargowych
- w Departamencie Ochrony Zabytków
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Kopernika 36/40, Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu opracowania projektów decyzji i postanowień Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako organu I i II instancji administracji publicznej.
- Przygotowuje na rzecz zainteresowanych organów, instytucji i osób projekty wystąpień i odpowiedzi dot. indywidualnych spraw ochrony zabytków w celu udzielenia wyjaśnień w sprawach dotyczących prawnych aspektów ochrony zabytków.
- Uczestniczy w kontrolach i wizytacjach zlecanych przez dyrektora DOZ w celu sprawdzenia prawidłowości działania Wojewódzkich Urzędów Ochrony Zabytków pod względem merytorycznym i formalno-prawnym oraz w zależności od wyników kontroli i wizytacji – przygotowuje i prowadzi szkolenia. Sporządza protokoły pokontrolne.
- Zgłasza uwagi i wnioski do projektów aktów prawnych w celu zapewnienia prawidłowych zapisów dotyczących zabytków w projektach przekazywanych Ministrowi w trakcie uzgodnień międzyresortowych oraz w projektach własnych MKiDN.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania i interpelacje parlamentarne w celu udzielenia wyjaśnień w sprawach dotyczących prawnych aspektów ochrony zabytków.
- Dokonuje oględzin obiektów w koniecznych przypadkach w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w celu właściwego ustalenia stanu właściwego przed opracowaniem projektów decyzji i postanowień.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca pod presją czasu, w razie potrzeby praca poza siedzibą urzędu (prowadzenie kontroli),
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie telefoniczne, mailowe
– uczestniczenie w wyjazdach krajowych.
- praca na czwartym piętrze,
- narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
- bariery architektoniczne: brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
- pomieszczenie higieniczno – sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Praca nie wymaga przemieszczania się między kondygnacjami w budynku.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe profilowe w zakresie związanym z ochroną zabytków (archeologia, architektura, historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo i zabytkoznawstwo) lub pokrewne (etnologia, kulturoznawstwo, antropologia kulturowa)
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość funkcjonowania administracji publicznej,
- wiedza specjalistyczna z zakresu: prawa administracyjnego, procesowego i materialnego oraz postępowania przed sądami administracyjnymi, ochrony zabytków, prawa budowlanego, planowania i zagospodarowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony przyrody, ustawy o służbie cywilnej,
- kompetencje: rzetelność, zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, umiejętności analityczne, kreatywność, inicjatywa, skuteczna komunikacja, podejmowanie decyzji.
- studia podyplomowe z zakresu ochrony zabytków lub administracji,
- obowiązkowość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, umiejętność praktycznego zastosowania prawa, dobra organizacja pracy.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów