Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Specjalista ds. Administracyjnych Warszawa
Starszy specjalista w Departamencie Ochrony Zabytków

Starszy specjalista w Departamencie Ochrony Zabytków

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3252 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 169656
  • Data ukazania się ogłoszenia: 19 maja 2015 r.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy specjalista
  • do spraw prowadzenia postępowań administracyjnych i skargowych
  • w Departamencie Ochrony Zabytków

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa
  • ul. Kopernika 36/40, Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi postępowania administracyjne w celu opracowania projektów decyzji i postanowień Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako organu I i II instancji administracji publicznej.
  • Przygotowuje na rzecz zainteresowanych organów, instytucji i osób projekty wystąpień i odpowiedzi dot. indywidualnych spraw ochrony zabytków w celu udzielenia wyjaśnień w sprawach dotyczących prawnych aspektów ochrony zabytków.
  • Uczestniczy w kontrolach i wizytacjach zlecanych przez dyrektora DOZ w celu sprawdzenia prawidłowości działania Wojewódzkich Urzędów Ochrony Zabytków pod względem merytorycznym i formalno-prawnym oraz w zależności od wyników kontroli i wizytacji – przygotowuje i prowadzi szkolenia. Sporządza protokoły pokontrolne.
  • Zgłasza uwagi i wnioski do projektów aktów prawnych w celu zapewnienia prawidłowych zapisów dotyczących zabytków w projektach przekazywanych Ministrowi w trakcie uzgodnień międzyresortowych oraz w projektach własnych MKiDN.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania i interpelacje parlamentarne w celu udzielenia wyjaśnień w sprawach dotyczących prawnych aspektów ochrony zabytków.
  • Dokonuje oględzin obiektów w koniecznych przypadkach w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w celu właściwego ustalenia stanu właściwego przed opracowaniem projektów decyzji i postanowień.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca pod presją czasu, w razie potrzeby praca poza siedzibą urzędu (prowadzenie kontroli),
    - obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie telefoniczne, mailowe
    – uczestniczenie w wyjazdach krajowych.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • - praca na czwartym piętrze,
    - narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner,
    - praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
    - bariery architektoniczne: brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
    - pomieszczenie higieniczno – sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
    - brak oznaczeń dla osób niewidomych,
    - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
    Praca nie wymaga przemieszczania się między kondygnacjami w budynku.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe profilowe w zakresie związanym z ochroną zabytków (archeologia, architektura, historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo i zabytkoznawstwo) lub pokrewne (etnologia, kulturoznawstwo, antropologia kulturowa)
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość funkcjonowania administracji publicznej,
    • wiedza specjalistyczna z zakresu: prawa administracyjnego, procesowego i materialnego oraz postępowania przed sądami administracyjnymi, ochrony zabytków, prawa budowlanego, planowania i zagospodarowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony przyrody, ustawy o służbie cywilnej,
    • kompetencje: rzetelność, zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, umiejętności analityczne, kreatywność, inicjatywa, skuteczna komunikacja, podejmowanie decyzji.
wymagania dodatkowe
  • studia podyplomowe z zakresu ochrony zabytków lub administracji,
  • obowiązkowość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, umiejętność praktycznego zastosowania prawa, dobra organizacja pracy.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty