Regulamin programu lojalnościowego

I. Postanowienia ogólne i definicje

  1. Niniejszy regulamin określa zasady działania Programu Lojalnościowego Praca.pl, zwanego dalej Programem Lojalnościowym lub Programem.
  2. Organizatorem Programu Lojalnościowego jest „Praca.pl” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-493) przy ul. Bolesława Prusa 2, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000290935, o kapitale zakładowym w wysokości 10 000 000,00 PLN, NIP 7010095135, REGON 141169379, zwana dalej Organizatorem.
  3. Uczestnikiem Programu Lojalnościowego jest każdy klient lub przedsiębiorstwo, które posiada konto pracodawcy w Praca.pl i dobrowolnie wyraziła chęć uczestnictwa w Programie poprzez rejestrację w Programie Lojalnościowym na stronie internetowej https://www.praca.pl.
  4. W zakresie postanowień Regulaminu, które regulują kwestie praw Konsumentów, postanowienia te dotyczą również osoby fizycznej zawierającej z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, tj. osoba fizyczna, o której mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta.
  5. Punkty Programu Lojalnościowego, zwane dalej Punktami, to punkty zapisane w panelu pracodawcy, które naliczane są na podstawie sum pieniężnych wydawanych przez Uczestnika na zakup ogłoszeń rekrutacyjnych i towarzyszących im usług, tj. Oferty Tygodnia oraz Super Oferty.
  6. Nagrody Programu Lojalnościowego Praca.pl, zwane dalej Nagrodami, to wybrane przedmioty materialne oraz usługi, które Uczestnik może otrzymać w zamian za zgromadzone Punkty.
  7. Katalog Nagród to zbiór opisanych w pkt V. Zamawianie Nagród. Katalog Nagród ma formę elektroniczną i jest dostępny na stronie https://www.praca.pl.

II. Przystąpienie do programu

  1. Przystąpienie do Programu Lojalnościowego jest dobrowolne.
  2. Do Programu Lojalnościowego przystąpić może zdecydowana większość przedsiębiorstw i osób prywatnych będących klientami Praca.pl i posiadających konto pracodawcy w serwisie Praca.pl.
  3. Przystąpienie do Programu Lojalnościowego odbywa się poprzez rejestrację w Programie na stronie www.praca.pl. Posiadanie konta pracodawcy na portalu Praca.pl nie jest równoznaczne z uczestnictwem w Programie Lojalnościowym.
  4. Uczestnik, będący Konsumentem uprawniony jest do odstąpienia od umowy dotyczącej Usługi Programu Lojalnościowego polegającej na zarejestrowaniu się do Programu oraz wzięcia udziału w Programie (tj. od daty rejestracji w Programie) bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia zarejestrowania swojego uczestnictwa w Programie, chyba że wyraził zgodę na wykonanie umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, w takiej sytuacji prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje. Po upływie terminu Konsument może w dalszym ciągu zrezygnować z udziału w Programie na zasadach określonych w pkt III ust. 7 poniżej.
  5. Jeżeli Organizator nie umożliwi Uczestnikowi, będącemu Konsumentem dostępu do Programu Lojalnościowego (usługa cyfrowa) niezwłocznie, Uczestnik będący Konsumentem może wezwać Organizatora do umożliwienia mu dostępu do Programu Lojalnościowego w terminie 14 dni roboczych. Po bezskutecznym upływie powyższego terminu, Uczestnik będący Konsumentem jest uprawniony do odstąpienia od umowy.
  6. Uczestnik, będący Konsumentem jest uprawniony do odstąpienia od umowy dotyczącej Usługi Programu Lojalnościowego (usługa cyfrowa) jeżeli: (i) z oświadczenia Organizatora lub okoliczności wynika, że Organizator nie umożliwi dostępu do Programu Lojalnościowego; lub (ii) Uczestnik będący Konsumentem i Organizator uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wynika, że określony termin umożliwienia dostępu do Programu Lojalnościowego miał istotne znaczenie dla Uczestnika będącego Konsumentem, a Organizator nie udostępnił go w terminie.
  7. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  8. Uczestnik, będący Konsumentem może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik do Regulaminu. W przypadku odstąpienia, Umowa jest uważana za niezawartą, a przyznane Punkty wygasają.

III. Przyznawanie Punktów

  1. Organizator przyznaje i ewidencjonuje Punkty na koncie Uczestnika, co oznacza, że zwiększa lub zmniejsza ilość Punktów na koncie stosownie do czynności podjętych przez klienta oraz dyspozycji i czynności Uczestnika, które zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu skutkować będą zwiększeniem albo zmniejszeniem ilości Punktów na koncie.
  2. Punkty przyznawane są na podstawie płatności dokonanych przez Uczestnika na rzecz Praca.pl Sp. z o.o. Każde wydane 100 zł netto (słownie: sto złotych netto) skutkuje przyznaniem 1 (słownie: jednego) Punktu. Każdy kolejny Punkt zapisywany jest na koncie Uczestnika dopiero w momencie osiągnięcia lub przekroczenia wielokrotności kwoty 100 zł.
  3. Punkty naliczane są w momencie faktycznego dokonania płatności przez Uczestnika, czyli w momencie kiedy płatność zostanie zaksięgowana na koncie bankowym Organizatora. Sam zakup usługi nie powoduje naliczenia Punktów na koncie Uczestnika.
  4. Zaewidencjonowanie Punktów na koncie Uczestnika następuje nie później niż po 3 dniach roboczych od zdarzenia stanowiącego podstawę do ich przyznania.
  5. Uczestnik nie może w żaden sposób przekazać Punktów na rzecz innych osób, w szczególności w przypadku przenoszenia praw z umów zawartych z Organizatorem na inne osoby.
  6. Punkty wygasają w następujących sytuacjach:
    1. wydania Nagrody (wówczas pula przyznanych Punktów zostaje proporcjonalnie zmniejszona o wartość punktów odebranej Nagrody),
    2. odstąpienia od Programu,
    3. rezygnacji z udziału w Programie,
    4. usunięcia konta w Serwisie www.praca.pl,
    5. upłynięcia 180 dni od dnia zaewidencjonowania Punktów na koncie Uczestnika,
    6. sytuacja, o której mowa w pkt VIII. ust. 2 poniżej.
  7. Rezygnacja z udziału w Programie może nastąpić w każdym czasie poprzez przesłanie wiadomości e-mail z informacją o rezygnacji na adres pomoc@praca.pl.

IV. Wymiana Punktów

  1. Punkty mogą być wymienione na Nagrody umieszczone w Katalogu, który określa w każdym wypadku sposób wymiany Punktów na Nagrody.
  2. Wskazany w Katalogu zakres Nagród może ulegać zmianom i modyfikacjom, stosownie do potrzeb i możliwości Organizatora, a także stosownie do dostępności Nagród.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do zastąpienia zamówionej Nagrody inną, podobną lub wycofania poszczególnych Nagród z Katalogu Nagród, co spowoduje unieważnienie złożonego zamówienia.
  4. W przypadku wycofania Nagrody z Katalogu i niezrealizowania złożonej już dyspozycji wymiany Punktów na Nagrodę, Organizator zwraca Punkty na konto Uczestnika.
  5. Dane zawarte w Katalogu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego i służą wyłącznie celom informacyjnym, umożliwiając wybór Nagrody.

V. Zamawianie Nagród

  1. Wszelkie zamówienia dotyczące Nagród są rejestrowane na stronach serwisu internetowego Organizatora. Zapis złożonego w ten sposób zamówienia jest dowodem złożenia dyspozycji.
  2. Organizator dołoży starań, aby wydanie zamówionej Nagrody nastąpiło nie później niż w terminie 21 (słownie: dwadzieścia jeden) dni roboczych od dnia złożenia zamówienia przez Uczestnika, o ile Organizator nie ustali innego terminu.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu dostawy w przypadku chwilowego braku dostępności Nagrody. W takich przypadkach Organizator dołoży wszelkich starań, aby poinformować Uczestnika o przewidywanym terminie wydania.
  4. Wydanie Nagrody rzeczowej odbywa się przy pomocy podmiotów świadczących usługi kurierskie lub przesyłką pocztową poleconą. Wysyłka nagrody rzeczowej następuje wyłącznie na adres dostawy znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Nagrody są wysyłane na adres, który Uczestnik podaje w formularzu zamówienia Nagrody.
  6. Nagroda wydana zgodnie z pkt V ust. 7 i zwrócona (lub nie podjęta) przez Klienta, dostępna jest do odbioru w siedzibie Organizatora w terminie do 60 (słownie: sześćdziesiąt) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zwrotu. Jeżeli Nagroda nie zostanie odebrana we wskazanym terminie, Klient traci uprawnienie do odbioru Nagrody.
  7. W przypadku wyboru Nagrody niematerialnej (np. szkolenia, kursu), informacja o możliwości jej wykorzystania zostanie udzielona Uczestnikowi telefonicznie, a wszelkie dodatkowe informacje zostaną przesłane drogą mailową lub pocztą tradycyjną.
  8. Organizator informuje, że Nagrody wydane w programie - stanowią dla Uczestnika przychód z prowadzonej działalności gospodarczej i podlegają opodatkowaniu wedle zasad ogólnych. Na okoliczność przekazania nagrody Organizator wydaje protokół przekazania Nagrody wraz z podaniem jej wartości. W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności, warunkiem przekazania nagrody jest dostarczenie Organizatorowi danych osobowych w celu przesłania deklaracji PIT 8C.

VI. Reklamacje

  1. Uczestnikowi będącemu Konsumentem przysługują względem Organizatora uprawnienia z tytułu rękojmi za wady (art. 556-576 Kodeksu cywilnego) oraz odpowiednie uprawnienia wynikające z Rozdziału 5a i 5b Ustawy o prawach konsumenta, a postanowienia niniejszego Regulaminu w żadnym zakresie ich nie wyłączają ani nie ograniczają.
  2. Reklamacje dotyczące Programu, w tym związane z naliczaniem Punktów mogą być zgłaszane w formie pisemnej na adres korespondencyjny Organizatora wskazany na wstępie Regulaminu lub drogą elektroniczną na adres e-mail: pomoc@praca.pl. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko/nazwę Uczestnika, jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji, a także dane kontaktowe Uczestnika, na które ma zostać udzielona odpowiedź - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Organizatora. Jeśli reklamacja jest związana z naliczaniem Punktów - wówczas powinna zawierać także opis konkretnych usług, dat i działań, za które Punkty powinny być lub zostały błędnie naliczone.
  3. Reklamacja Nagrody rzeczowej następuje pod warunkiem odesłania przez Uczestnika Nagrody na adres Organizatora wraz z protokołem reklamacyjnym w terminie do 7 (słownie: siedmiu) dni roboczych licząc od dnia odebrania nagrody.
  4. Organizator nie przyjmuje reklamacji Nagród noszących ślady użytkowania lub nieprawidłowego użycia.
  5. Organizator nie przyjmuje reklamacji Nagród, jeśli uszkodzenie powstało w wyniku niewłaściwego użytkowania Nagrody.
  6. W przypadku Nagród, do których dołączono kartę gwarancyjną producenta, Uczestnik może zgłosić reklamację na zasadach określonych w tym dokumencie.
  7. Reklamacje niewymagające uzupełnienia rozpatrywane są w terminie 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od dnia ich otrzymania. O sposobie ich rozpatrzenia Organizator poinformuje składającego reklamację za pośrednictwem środka komunikacji jaki został wykorzystany do jej zgłoszenia (lub na inny środek komunikacji wskazany wyraźnie przez składającego reklamację). Jeżeli Organizator nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego złożonego przez Uczestnika będącego Konsumentem w terminie 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych, uważa się, że Organizator uznał żądanie Uczestnika będącego Konsumentem za uzasadnione.
  8. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji Organizator niezwłocznie, nie później jednak niż przed upływem 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, powiadomi o tym osobę składającą reklamację. W takim wypadku termin, o którym mowa powyżej liczony jest od dnia złożenia uzupełnionej reklamacji.
  9. Uczestnik Programu będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z zasadami określonymi na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. W szczególności Uczestnik może:
    1. uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Uczestnikiem a Organizatorem, korzystając z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
    2. złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

VII. Dane Osobowe

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Organizator. Dane osobowe będą przetwarzane przez Organizatora zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami (w tym: rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z późn. zm.).
  2. Organizator przetwarza dane osobowe Uczestników w celu niezbędnym do przeprowadzenia i rozliczenia Programu Lojalnościowego.
  3. Zakres danych osobowych przetwarzanych przez Administratora:
    1. imię i nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, telefon,
    2. w przypadku, o którym mowa w pkt V. ust. 8 - dane niezbędne do wypełnienia deklaracji podatkowej.
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wzięcia udziału w Programie.
  5. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu usunięcia konta lub rezygnacji z udziału w Programie Lojalnościowym oraz później dodatkowo przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń określonych przepisami prawa (który z reguły wynosi 3 lata).
  6. Podstawą prawną przetwarzania danych Uczestnika Programu jest:
    1. przeprowadzenie Programu Lojalnościowego zgodnie z zaakceptowanym przez Uczestnika Regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. prawnie uzasadniony interes Organizatora, polegający w szczególności na dochodzeniu roszczeń względem Uczestników lub obronę przed zgłaszanymi roszczeniami oraz prowadzenie korespondencji itd. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  7. Jeżeli będzie to niezbędne dla osiągnięcia celu przetwarzania to dane osobowe mogą być przekazywane przez Organizatora innym odbiorcom, w szczególności podmiotom świadczącym usługi obsługi i utrzymania systemów IT, dostawcom usług takich jak poczta elektroniczna, dysk wirtualny i aplikacje biurowe, banki, podmioty świadczące usługi kurierskie lub pocztowe, podmioty świadczące usługi transportowe lub spedycyjne, podmioty zajmujące się archiwizacją lub niszczeniem dokumentów, kancelarie prawne, doradcy podatkowi, notariusze, podmioty lub organy uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  8. Uczestnik ma prawo dostępu do swoich danych, sprostowania danych, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przenoszenia swoich danych osobowych zgodnie z przepisami prawa. W celu skorzystania z przysługujących uprawnień Uczestnik może zwrócić się do Organizatora pocztą tradycyjną na adres: Praca.pl Sp. z o.o., ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa z dopiskiem “Ochrona danych” lub mailowo na adres e-mail: pomoc@praca.pl.
  9. Uczestnik ma prawo również złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
  10. Dane osobowe Uczestnika nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i profilowaniu.
  11. Po odstąpieniu od umowy Organizator nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Uczestnika będącego Konsumentem w trakcie korzystania z Programu Lojalnościowego (usługi cyfrowej), z wyjątkiem treści, które: (i) są użyteczne wyłącznie w związku z Programem Lojalnościowym (usługą cyfrową), które stanowiły przedmiot umowy; (ii) dotyczą wyłącznie aktywności Uczestnika będącego Konsumentem w trakcie korzystania z Programu Lojalnościowego (usługi cyfrowej), które stanowiły przedmiot umowy; (iii) zostały połączone przez Organizatora z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności; (iv) zostały wytworzone przez Uczestnika będącego Konsumentem wspólnie z innymi Uczestnikami będącymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.

VIII. Postanowienia Końcowe

  1. Czas trwania Programu Lojalnościowego jest nieoznaczony.
  2. Organizator ma prawo do zakończenia Programu w dowolnym momencie, jednocześnie informując o tym fakcie Uczestników na 30 dni przed zakończeniem trwania Programu. Uczestnicy mają prawo do wymiany Punktów na Nagrody w nieprzekraczalnym terminie wskazanym jako data zakończenia Programu. Niewykorzystane w tym czasie przez Uczestników Punkty podlegają wygaśnięciu bez możliwości przywrócenia.
  3. Regulamin może być zmieniony z uzasadnionych (ważnych) przyczyn, poprzez umieszczenie na stronie internetowej Organizatora (www.praca.pl) nowej wersji regulaminu oraz indywidualne powiadomienie każdego Uczestnika drogą elektroniczną pod wskazanym w Koncie Uczestnika adresem e-mail. Za uzasadnione (ważne) przyczyny uznaje się: rozszerzenie, zmianę lub ograniczenie funkcjonalności Usług; potrzebę usprawnienia funkcjonowania Programu Lojalnościowego, wprowadzenia nowych Usług w zakresie Programu Lojalnościowego; zmiany przepisów prawa, zmiany interpretacji przepisów lub praktyki sądów bądź organów państwowych, a także zmiany w zakresie wykorzystywanych przez Organizatora rozwiązań technicznych.
  4. W przypadku, w którym Uczestnik nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym Organizatora drogą e-mailową w ciągu 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od ogłoszenia zmian; tego rodzaju zawiadomienie jednoznaczne jest z rezygnacją z udziału w Programie ze skutkiem natychmiastowym, z zastrzeżeniem że Uczestnik może wykorzystać przysługujące mu do tej pory Punkty na dotychczasowych zasadach w terminie 60 (słownie: sześćdziesiąt) dni kalendarzowych od poinformowania Organizatora o braku akceptacji zmiany Regulaminu. Po upływie tego terminu Punkty ulegają wygaśnięciu. Jeżeli zmiana Regulaminu istotnie i negatywnie wpływa na dostęp lub korzystanie przez Uczestnika, będącego Konsumentem do Programu Lojalnościowego (usługa cyfrowa), to Organizator informuje Uczestnika, będącego Konsumentem o takiej zmianie z wyprzedzeniem wynoszącym co najmniej 3 (słownie: trzy) dni kalendarzowe. W takim przypadku Uczestnik, będący Konsumentem może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 (słownie: trzydziestu) dni kalendarzowych od dnia dokonania zmiany Regulaminu. Uprawnienie do wypowiedzenia umowy przysługujące Uczestnikowi będącemu Konsumentem, nie obowiązuje, jeżeli Uczestnik będący Konsumentem wykorzystał wszystkie przysługujące mu Punkty w terminie 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od ogłoszenia zmian Regulaminu lub nie posiadał ich wcale.
  5. Jeśli Uczestnik w ciągu 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od ogłoszenia zmian Regulaminu nie zgłosi braku akceptacji, przyjmuje się, że Uczestnik zaakceptował zmiany.
  6. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek opłat Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
  7. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na już przyznane Punkty oraz Nagrody.
  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.