Praca.pl Praca Sprzedaż / Obsługa klienta
Kierownik ds. Kluczowych Klientów - Key Account Manager

Praca Kierownik ds. Kluczowych Klientów - Key Account Manager

Nowość Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 42

  • Key Account Manager (Branża Środowiskowa)

    Eurofins GSC Poland sp. z o.o.   Katowice    praca mobilna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 godz.
    Opis stanowiska Promocja usług Eurofins; Pozyskiwanie nowych klientów głównie w zakresie: pomiary emisji; zanieczyszczeń do powietrza, pomiary na stanowiskach pracy, hałas środowiskowy, dokumentacja środowiskowa; Budowanie i utrzymywanie efektywnych relacji z klientami; Realizacja strategii...
  • Schenker sp z o.o.
    specjalista (mid) / menedżer
    16 godz.
    Zakres zadań: Analiza rynku i identyfikacja potencjalnych kluczowych klientów: Przeprowadzanie badań rynku w celu identyfikacji potencjalnych dużych klientów oraz analiza ich potrzeb logistycznych; Rozwój i utrzymanie relacji z obecnymi kluczowymi klientami: Regularne spotkania i rozmowy z...
  • Menedżer ds. Kluczowych Klientów - Zastępca Dyrektora

    DGP Clean Partner Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Opis stanowiska: W ramach pełnionej funkcji, osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za wspieranie Dyrektora Oddziału we wdrażaniu, monitorowaniu, zarządzaniu relacjami z kluczowymi kontrahentami w zakresie świadczenia usług utrzymania czystości w oddziale Warszawa....
  • Rotenso - Grupa Thermosilesia
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Będziesz odpowiedzialny/a za: budowanie, rozwijanie i utrzymywanie długofalowych relacji biznesowych na podległym terenie; budowanie pozytywnego wizerunku firmy; obsługa stałych, aktywnych klientów jak również pozyskiwanie nowych – firmy instalacyjne; realizację planów sprzedażowych...
  • Praca.pl Sp. z o.o.
    ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    4 dni
    Opis stanowiska: Aktywne pozyskiwanie nowych kluczowych klientów, Utrzymanie i rozwijanie relacji z obecnymi klientami, Regularne raportowanie wyników i analiza rynku, Realizacja wyznaczonych celów sprzedażowych.
  • Key account manager - rynek niemiecki

    WAJNERT MEBLE sp. z o. o.   Międzybórz    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    4 dni
    Twój zakres obowiązków: kompleksowa obsługa klienta zagranicznego; przyjmowanie zamówień; sporządzanie faktur exportowych; współpraca z działem planowania i produkcji; utrzymanie dobrych relacji z kontrahentami;
  • Key Account Manager (segment K/A i Dystrybucja)

    Caesar Vape s.r.o.   Kraków    praca mobilna
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Cała Polska - Praca moblina Zakres obowiązków: Prowadzenie dużych negocjacji biznesowych z nowymi klientami; Wprowadzanie naszej marki do sieci; Zawieranie umów; Udział w optymalizacji strategii cenowej w firmie; Monitorowanie działań konkurencji; Realizacja strategii biznesowej i...
  • Specjalista ds. Kluczowych Klientów (sprzedaż produktów IT do B2A, B2B)

    ENIGMA Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Twój zakres obowiązków Aktywne poszukiwanie nowych klientów. Własny portfel klientów mile widziany; Nawiązywanie, budowanie, utrzymywanie i rozwój kontaktów ze strategicznymi Klientami; Realizacja założeń budżetowych w oparciu o produkty własne i rozwiązania firm zewnętrznych;...
  • Benefit Systems S.A.
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    4 dni
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy rozwój relacji biznesowych z restauracjami w portfelu; research potencjalnych dostawców do współpracy za pomocą dostępnych narzędzi; pozyskiwanie nowych dostawców dla Lunching i podpisywanie z nimi umów; dostarczanie ofert menu do banku ofert;...
  • Key Account Manager

    Klient portalu Praca.pl   Warszawa, Bemowo    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    5 dni
    współpraca z kluczowymi klientami i budowanie z nimi trwałych relacji; obsługa dotychczasowych Klientów oraz pozyskiwanie nowych przez kontakt telefoniczny; udział w spotkaniach biznesowych, szkoleniach i konferencjach branżowych w Polsce i za granicą; aktywności sprzedażowe wspierane...
  • Eurofins GSC Poland sp. z o.o.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 dni
    Zakres obowiązków: Sprzedaż i promocje usług firmy Eurofins; Pozyskiwanie nowych klientów i stałą opieka na klientami powierzonymi; Budowanie i utrzymywanie efektywnych relacji z klientami; Realizacja strategii sprzedażowej i wynikającego z niej planu; Bieżące raportowanie i inne...

Praca Kierownik ds. Kluczowych Klientów

Praca kierownika ds. kluczowych klientów (inaczej key account managera) skupia się na budowaniu i utrzymywaniu długotrwałych relacji z najważniejszymi klientami firmy. Stanowisko key account managera funkcjonuje w wielu różnych branżach, od sprzedaży B2B, poprzez sektor usług, aż po zaawansowane rozwiązania technologiczne, produkcję, energetykę czy logistykę. Specjalista ds. kluczowych klientów musi mieć szeroką wiedzę na temat produktów bądź usług oferowanych przez firmę, jaką reprezentuje, ale też doskonale rozwinięte umiejętności negocjacyjne, zdolność do strategicznego planowania oraz realizacji indywidualnie ustalonych planów sprzedażowych. Key account managerzy pracują we współpracy z działami marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta. Niekiedy także zarządzają młodszymi handlowcami, sprzedawcami i opiekunami klienta. Zakres obowiązków bywa różnorodny, nieodmiennie jednak jest to praca odpowiedzialna, niezwykle ciekawa i wiążąca się z prestiżem oraz wysokimi zarobkami.

Na rynku pracy regularnie pojawiają się nowe oferty pracy na stanowiska takie jak senior key account, kierownik ds. kluczowych klientów, młodsza konsultantka ds. klientów korporacyjnych itp. Zaaplikuj!

Praca kierownik ds. kluczowych klientów / key account manager – co robi?

Do codziennej pracy key account managera należy przede wszystkim prowadzenie długotrwałych relacji z kluczowymi klientami przedsiębiorstwa. Co to oznacza w praktyce? Key account manager odpowiada m.in. za:

  • przygotowywanie ofert handlowych odpowiadających potrzebom kluczowych klientów, 
  • prowadzenie negocjacji, 
  • obsługa stałych klientów i pozyskiwanie nowych, 
  • realizację strategii biznesowej, 
  • realizację planów sprzedażowych, 
  • monitorowanie działań konkurencji, 
  • dbanie o pozytywny wizerunek firmy w czasie spotkań, na wydarzeniach branżowych, 
  • współpracę z działem marketingowym i innymi działami firmy, 
  • przygotowywanie raportów i analiz dotyczących zrealizowanych umów, prognoz itp., 
  • zlecanie badań rynkowych.

Osoba zatrudniona na tym stanowisku może także organizować pracę w zespole handlowców, brać udział w rekrutacjach i szkolić nowe osoby. Ważnym aspektem pracy jest też podnoszenie swoich kwalifikacji np. poprzez kursy specjalistyczne.

Jak zostać key account managerem?

Pracodawcy szukają osób, które mają wiedzę i umiejętności zarówno w zakresie aktywnej sprzedaży i prowadzenia negocjacji, jak i dogłębnie znają daną branżę. Często od kandydata oczekuje się wykształcenia wyższego, w tym dodatkowych studiów podyplomowych dla mangerów. Charakter pracy, polegający na budowaniu długofalowych relacji z klientami, wymaga, by pracownik miał doskonale rozwinięte kompetencje miękkie. Bardzo ważne są chociażby:

  • doskonała prezencja i umiejętność budowania profesjonalnego wizerunku, 
  • charyzma, 
  • empatia pozwalająca na odczytywanie intencji i preferencji klienta, 
  • asertywność przydatna w negocjacjach, 
  • umiejętność budzenia autorytetu oraz wzbudzania zaufania,
  • odporność na stres, 
  • umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji pod presją.

Żeby zostać kierownikiem ds. kluczowych klientów, zwykle musisz mieć bogaty staż pracy, chociażby na niższych stanowiskach, jako handlowiec czy doradca klienta. Sprawdź nowe oferty pracy w naszym serwisie i zapoznaj się z wymaganiami pracodawców!

Ile zarabia key account manager?

Zarobki key account managera mogą być bardzo wysokie. Dodatkowo pracownikom tym często oferuje się dodatkowe świadczenia, w tym prywatną opiekę medyczną, sprzęt elektroniczny czy samochód służbowy. Zgodnie z badaniem Sedlak & Sedlak, key account managerowie najczęściej zarabiają od około 8,6 tys. zł do 15,7 tys. zł na miesiąc.

Najnowsze oferty pracy dla kierownika ds. kluczowych klientów

Chcesz zacząć nową, fascynującą karierę? Masz już pewne doświadczenie w obsłudze klienta i jesteś gotowy / gotowa na nowe wyzwania? Ogłoszenia o pracę dotyczące posady kierownika ds. kluczowych klientów znajdziesz na Praca.pl. Nie wahaj się i wyślij swoje zgłoszenie!

Praca key account manager / kierownik ds. kluczowych klientów – najczęściej zadawane pytania:

  • Czym różni się kierownik ds. kluczowych klientów od zwykłego przedstawiciela handlowego?

Praca kierownika ds. kluczowych klientów, czyli key account managera (KAM) jest skoncentrowana na budowaniu i utrzymaniu długotrwałych relacji z najważniejszymi klientami firmy, najczęściej są to klienci korporacyjni. Taka praca wymaga podejścia strategicznego oraz głębokiego zrozumienia potrzeb i oczekiwań tychże klientów. Z kolei przedstawiciel handlowy obsługuje różnego rodzaju klientów, indywidualnych lub biznesowych, zwykle nie zajmując się jednak klientami strategicznymi przedsiębiorstwa. Jego zakres zadań może być szerszy (np. obsługuje większą liczbę klientów), niemniej odpowiedzialność nieco mniejsza.

  • Jakie muszę mieć kwalifikacje, żeby zacząć pracę na stanowisku kierownika ds. kluczowych klientów?

Zdaniem wielu pracodawców osoba obejmująca stanowisko kierownika ds. kluczowych klientów powinna posiadać wykształcenie wyższe, z obszaru biznesu, marketingu lub zarządzania, a także wieloletnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, w tym doświadczenie w zakresie sprzedaży B2B oraz negocjacji biznesowych. Ponadto często wymagana jest też znajomość języków obcych, przede wszystkim angielskiego. Niekiedy konieczne są także dodatkowe kwalifikacje, jak ukończone studia podyplomowe czy MBA.