W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.
Lista stanowisk - Asystent działu
Polecane oferty - Administracja biurowa
-
Tax Assistant (Transfer Pricing)
BDO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Warszawa praca hybrydowaasystent umowa o pracę / zlecenie pełny etat / część etatu -
Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. Wsparcia Sprzedaży
Medicover sp. z o.o. Katowice, ul. Graniczna 54 praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Asystent działu
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Praca jako asystent polega na realizowaniu zadań zleconych przez pracowników działu. Są to zazwyczaj proste, ale często czasochłonne czynności. Ich zakres zależy tak naprawdę od branży firmy oraz działu. Inaczej będzie wyglądać codzienna praca asystenta w firmie informatycznej, a inaczej w dziale obsługi klienta dużej sieci sklepów. W pierwszym przypadku kandydat do pracy musi wykazać się techniczną wiedzą, a w drugim ważniejsze są umiejętności miękkie, ułatwiające kontakty interpersonalne.
NA CZYM POLEGA PRACA ASYSTENTA DZIAŁU?
Do obowiązków asystentów należy m.in.:
• przygotowywanie, segregowanie, kompletowanie i archiwizacja dokumentacji,
• wykonywanie prostych tłumaczeń,
• redagowanie korespondencji służbowej, ogłoszeń, pism,
• organizowanie i bezpośrednia obsługa spotkań i konferencji,
• bezpośrednia obsługa klientów i kontrahentów firmy lub instytucji,
• wyszukiwanie informacji niezbędnych w realizacji zadań pracowników,
• sporządzanie raportów, zestawień,
• redagowanie tekstów, uzupełnianie treści dokumentów,
• wprowadzanie danych do systemów teleinformatycznych,
• kontakt telefoniczny z klientami/kontrahentami,
• obsługa dostaw i zakupów towarów.
ASYSTENT DZIAŁU – WYMAGANIA
Podobnie jak obowiązki, tak i wymagania pracodawców są zależne od tego, jaki dział firmy ma wesprzeć asystent. Różnice widać m.in. w oczekiwanym poziomie wykształcenie. Pracę na tym stanowisku znajdą zarówno osoby z wykształceniem średnim, jak i wyższym na kierunku przygotowującym do pracy w danym dziale. W zdecydowanej większości ogłoszeń pojawiają się wymogi znajomości języka angielskiego, umiejętności obsługi komputera i urządzeń biurowych. Jeśli chodzi o kompetencje miękkie, asystent powinien być osobą komunikatywną, dokładną, dobrze zorganizowaną i odnajdującą się w pracy zespołowej.
ILE ZARABIA ASYSTENT DZIAŁU?
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Wynagrodzenie asystenta w ogromnej mierze zależy od tego, jakie ma kwalifikacje i w jakim dziale pracuje. I tak, mediana pensji brutto asystenta wynosi:
- w dziale księgowości – 3200 zł,
- w dziale marketingu – 3700 zł,
- w dziale handlowym – 3640 zł,
- w dziale obsługi klienta – 3150 zł,
- w dziale logistyki – 3420 zł
- w dziale zakupów – 3790 zł.
- w dziale IT – 3 850 zł.
ŚCIEŻKA KARIERY
Chcąc zdobyć pierwsze zawodowe doświadczenie w branży, często wybiera się stanowisko asystenta. Taka praca pozwala zaznajomić się z realiami w branży, zweryfikować w praktyce własne umiejętności i zdobyć nową wiedzę, obserwując bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki. Osobom tuż po studiach czy szkole średniej trudno może być bez doświadczenia znaleźć pracę w wyuczonym zawodzie. Zaczynając od asystowania innym, z biegiem czasu mogą aplikować o wyższe stanowiska, z bardziej odpowiedzialnym zakresem obowiązków.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Posada asystencka przez wiele osób jest traktowana jako tymczasowy etap na drodze do stanowiska, które wiąże się z większym wynagrodzeniem i prestiżem. Doświadczenie jest bardzo cenione przez pracodawców. Jego brak doskwiera zwłaszcza osobom, które po kilku czy kilkunastu latach pracy w zawodzie postanawiają się przekwalifikować. Kończą kursy, zdobywają potrzebną wiedzę, ale w rekrutacji często przegrywają z młodymi kandydatami, którzy od początku zainwestowali swój czas w daną branże. W takich przypadkach zatrudnienie się na stanowisku asystenckim pozwala owo doświadczenie zdobyć i jest dobrym wstępem do kariery.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
praktykant/stażysta umowa o pracę pełny etat
-
Asystentka / Asystent Działu Fakturowania
Synevo Sp. z o.o. Łódź praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat -
Pracownik działu rozliczeń
KLIMEK I KLIMEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SK Janki praca stacjonarnamłodszy specjalista (junior) / asystent umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Pracownik Wsparcia w Dziale Handlowym z Językiem Angielskim
Dekoma Sp. z o.o. Swarzędz praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat rekrutacja online
-
Asystent / Asystentka Działu Lista Cen
API Market Sp. z o.o. Konstancin-Jeziorna praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent / Asystentka Centermanagement
ARCOS FM PL SALLER POLBAU Sp. z o.o. Sp. K Wrocław praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent / Asystentka w biurze rachunkowym
Staff Partners Warszawa, Praga-Południe praca stacjonarnamłodszy specjalista (junior) / praktykant/stażysta / asystent umowa zlecenie pełny etat 30,00 zł brutto/godz.
Najnowsze artykuły
ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?
Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?
Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV
Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.
Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia
Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?