Zmieniasz pracę na tę wymarzoną? Skorzystaj z Internetu!

2008-03-31 Rozmawiamy z Joanną Piec-Gajewską, ekspertem Portalu Praca.pl o wygodzie poszukiwania pracy przez Internet. Czy internetowy portal pracy to dobre miejsce na znalezienie satysfakcjonującego zatrudnienia? Jeśli Portal Praca.pl odwiedza w ciągu miesiąca 600 tysięcy osób to popularność tego narzędzia poszukiwania pracy mówi sama za siebie. Portal to jedna z największych ogólnopolskich tablic ogłoszeń. W jednym miejscu kumulują się dane ludzi, których predyspozycje zawodowe zaczynają się od specjalistów po kadrę zarządzającą, ale tę galerię uzupełnia plejada firm, które otwierają swoje drzwi dla ambitnych i dobrze wykształconych Polaków. Umieszczamy swoje CV i czekamy na cud? Umożliwiamy każdemu możliwość zamieszczenia swojego CV. Każdy użytkownik może skorzystać z subskrypcji, co oznacza, że na bieżąco każdy informowany jest o nowych ofertach pracy, odpowiadających jego kwalifikacjom i wymaganiom. A zatem nie trzeba każdego dnia odwiedzać portalu, wystarczy sprawdzić pocztę, bo e-mailing dociera do każdego zainteresowanego. Po prostu forma idealna. Dla osób, które pracują, ale myślą o zmianie pracy, korzystanie z portalu jest rewelacyjne, bo po pierwsze nie absorbuje, a po drugie mamy gwarancję, że proces poszukiwania intensywnie trwa, nawet jeśli my nie poświęcamy mu swojej uwagi. A dodawać chyba nie muszę, że poszukiwanie pracy wymaga systematyczności. Czym różni się poszukiwanie pracy na portalu od ślęczenia nad ogłoszeniami prasowymi, które pojawiają się w różnych dodatkach do ogólnopolskich dzienników? Przede wszystkim nic nas to nie kosztuje. Jeśli zdecydujemy się odpowiedzieć na jakąś ofertę pracy, zamieszczoną w gazecie, to musimy zrobić to natychmiast, bo po kilku dniach okazuje się, że gazeta nam się zawieruszyła, albo przegapiliśmy sztywny termin ewentualnej reakcji na ogłoszenie pracodawcy. Portal daje komfort i o wiele więcej możliwości, ogłoszenia dostajemy na skrzynkę mailową i możemy na nie odpowiadać nie wychodząc z domu. Poza tym nie musimy pamiętać o kupowaniu gazety w dniu, kiedy pojawia się dodatek praca w gazetach codziennych. Ponadto w sieci można od razu zorientować się, na ogłoszenie jakiej firmy odpowiadamy i jaki pracodawca wchodzi w grę. Korzyści te dotyczą także drugiej strony: pracodawca umieszczając ogłoszenie o pracę w naszym portalu może je wedle uznania modyfikować. W prasie jest to niemożliwe, maszyna drukarska nie daje takich możliwości. Często zdarza się, że pracodawca przemyśli ogłoszenie i dojdzie do wniosku, że jedno z wymagań nie jest aż tak istotne, więc zmienia je na inne. Forma jest zatem bardzo elastyczna, zarówno dla pracodawców, jak i osób poszukujących pracy. To wszystko wpływa na efektywność poszukiwań. Pracodawcy chętnie korzystają z takich form? Koszt jednodniowego ogłoszenia w prasie jest porównywalny z kosztem naszej oferty, tyle że miesięcznej, a korzyści są o wiele większe. Biorąc pod uwagę koszt reklam w Internecie, można zaryzykować stwierdzenie, że firma, która skorzysta z naszej propozycji, ma poprzez umieszczenie ogłoszenia o pracę, jedną z najtańszych reklam w sieci, bo tak w niektórych przypadkach można by nazwać ogłoszenie, niejednokrotnie przypominające zawoalowaną prezentację samej firmy. Ogłoszenie nie jest jednak reklamą… W zasadzie nie jest, ale o formie tego ogłoszenia może zadecydować pracodawca. Oprócz tradycyjnej oferty, można skorzystać ze specjalnego ogłoszenia w określonej szacie graficznej i informacji o firmie, a to może mieć odcień reklamowy. Zwłaszcza, że portal daje możliwość zamówienia tzw. oferty dnia, która znajduje się na stronie startowej portalu, a więc w ciągu miesiąca informacja ta dotrze do tysięcy osób. Poza tym w naszej ofercie znajdują się także super oferty. Są to specjalnie oznaczone ogłoszenia o pracę, które mają zwracać uwagę użytkowników. Czy oferta, którą zamieszcza pracodawca musi być przez niego przygotowana pod względem treści i grafiki? Atutem każdego handlowca w Portalu Praca.pl jest jego siła doradcza. Nasza praca nie kończy się na odnotowaniu zamówienia firmy. Doradzamy w jaki sposób skonstruować ofertę, aby trafiła do konkretnej grupy odbiorców. Kontakt z Klientem jest najważniejszy i na bardzo wysokim poziomie. Handlowiec zapyta o plany rekrutacyjne pracodawcy, zrobi research CV, którymi dysponuje portal, zaproponuje zarówno wygląd jak i samą treść samego ogłoszenia, tak aby było ono fachowe i zapewniało odzew. Handlowiec jest równocześnie doradcą Klienta? Nasze zadanie to nie tylko umieszczenie ogłoszenia w portalu, atutem naszych usług jest wartość doradcza. Ze współpracy z nami zadowoleni są ci pracodawcy, którzy oczekują, że ogłoszenie będzie dobrze skonstruowane i trafi do określonej grupy zawodowej. Jako że portal dysponuje aplikacjami różnych specjalistów musimy każdemu z nich zapewnić odpowiednią listę propozycji zawodowych. Czy Polacy mają świadomość, że można szukać pracy w ten sposób? W ciągu jednego miesiąca Portal Praca.pl odwiedza kilkaset tysięcy użytkowników. Odnaleźć tu można ogłoszenia na najbardziej topowe stanowiska, bo polski rynek pracy na szczęście nie przypomina już tego sprzed kilku laty. Kandydaci do pracy prześcigają się w formach swoich aplikacji, a pracodawcy urządzają castingi w sieci, coraz bardziej podnosząc poprzeczki. Niektórzy szukają nawet inżynierów, którzy oprócz tego byliby też lingwistami, sprzedawcami i… strach pomyśleć kim jeszcze. Świadomość rośnie i myślę, że będzie jeszcze większa.

Przeczytaj także: