Praca Doradca techniczno - handlowy najnowsze oferty pracy
Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.
Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.
Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.
Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.
Doradcy techniczno-handlowi są zatrudniani w różnych branżach, od sektora handlowo-usługowego, przez przemysł, branżę OZE po sprzedaż części zamiennych maszyn i urządzeń (RTV, AGV, branża komputerowa czy telefoniczna i inne). Głównym obowiązkiem osób na tym stanowisku jest oczywiście pozyskiwanie nowych klientów, ale także doradzanie, przedstawianie różnych opcji ofertowych i nade wszystko budowanie długofalowych relacji i dbałość o wysoki standard obsługi. Codziennością doradców ds. techniczny jest, jak sama nazwa wskazuje, doradztwo w zakresie produktów i usług technicznych, a także prowadzenie negocjacji handlowych, przygotowywanie ofert handlowych, sprzedaż produktu i pomoc klientom w finalizacji zakupu, odpowiadanie na różnego rodzaju wątpliwości i ogólna opieka zakupowa i pozakupowa. Handlowcy, inżynierowie sprzedaży i doradcy techniczno-handlowi najczęściej mogą liczyć na umowę o pracę, niemniej na rynku pracy można spotkać różne formy kontraktów podpisywanych z tymi specjalistami, w tym także b2b. Atrakcyjne oferty pracy dla doradców techniczno-handlowych dostępne są w wielu miastach, w tym we Wrocławiu, gdzie branża techniczna dynamicznie się rozwija.
Pracownik działu handlowego zajmujący się produktami technicznymi może mieć różnorodny zakres obowiązków, uzależniony od specyfiki miejsca zatrudnienia. Niemniej, przedstawiciel techniczno-handlowy czy doradca techniczno-handlowy zwykle ma za zadanie pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji z klientami, potencjalnymi i obecnymi obecnymi kontrahentami, prowadzenie negocjacji handlowych. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest także odpowiedzialna za analizę potrzeb klientów i oferowanie kompleksowych rozwiązań spełniających ich wymagania.
Zgodnie z wymaganiami najczęściej pojawiającymi się w aktualnych ofertach pracy, kandydaci na specjalistów i specjalistki ds. techniczno-handlowych powinny posiadać wykształcenie techniczne lub doświadczenie w branży, którą reprezentują. Bardzo ważne w zawodzie handlowca, niezależnie od branży, są także umiejętności negocjacyjne i sprzedażowe. Osoby bez żadnego stażu pracy zwykle są przyuczane do zawodu na stanowiskach juniorskich. Aplikując na stanowisko, warto przygotować przekonujące CV i list motywacyjny, w którym kandydat podkreśla swoje doświadczenie w dziedzinie sprzedaży / opieki nad klientem, umiejętności techniczne i specjalistyczne, ale także kompetencje miękkie.
Stanowisko doradcy techniczno-handlowego ds. klienta indywidualnego lub korporacyjnego może być świetnym wyborem dla osób posiadających pewien specyficzny wachlarz cech. Najważniejsze są tu bez wątpienia predyspozycje związane z umiejętnościami interpersonalnymi. Liczy się zatem umiejętność nawiązywania i budowania długotrwałych relacji, dar przekonywania, charyzma, empatia, ale i asertywność oraz kreatywność w znajdywaniu najlepszych rozwiązań dla klientów. Ponadto osoba na tym stanowisku powinna być dobrze zorganizowana i odporna na stres związany z prowadzeniem negocjacji. Istotna jest naturalnie także szeroka wiedza branżowa i doświadczenie w dziedzinie, w której pracuje doradca.
Płace na tych samych stanowiskach w branży handlowej nierzadko znacznie się od siebie różnią. Wynagrodzenie doradcy techniczno-handlowego zależą od takich czynników jak branża, w której działa, jego / jej doświadczenie, umiejętności czy choćby wielkość oraz prestiż przedsiębiorstwa. Jak podaje serwis wynagrodzenia.pl (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń) mediana miesięcznych zarobków doradcy techniczno-handlowego to 6730 zł brutto. Konsultant techniczno-handlowy może liczyć także na benefity np. samochód służbowy, laptop i telefon.
Na Praca.pl znajdziesz atrakcyjne oferty pracy dla doradców techniczno-handlowych, przedstawicieli handlowych ds. technicznych. Oferty obejmują bardzo różne branże, dzięki czemu zyskujesz szerokie możliwości znalezienia posady dostosowanej do Twoich kompetencji i zainteresowań. Zaaplikuj już dziś i zacznij pracę jako młodszy inżynier ds. sprzedaży produktów technicznych, specjalista ds. technicznej obsługi klienta, manager sprzedaży ds. technicznych lub na pokrewnym stanowisku.
Doradca techniczno-handlowy na co dzień odpowiada za pozyskiwanie nowych klientów, budowanie relacji z klientami i partnerami handlowymi, a także bieżącą obsługę klientów w zakresie doradztwa technicznego i handlowego. Osoba na tym stanowisku musi efektywnie zarządzać całym procesem transakcji zakupowej, poczynając od prezentacji produktów, przez negocjacje, po obsługę posprzedażową, w tym np. reklamacje.
Kandydaci ubiegający się o stanowisko doradcy techniczno-handlowego powinni posiadać wiedzę techniczną w zakresie oferowanych produktów, a także wysoko rozwinięte umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne. Dla wielu pracodawców ważne jest doświadczenie zawodowe zdobyte w dziale handlowym na takim samym lub pokrewnych stanowiskach. Kluczowa jest umiejętność budowania relacji z klientami i podtrzymywania więzi biznesowych. Pracodawcy oczekują gotowości do pracy stacjonarnej lub mobilnej, w tym chociażby odbywania podróży służbowych.