Praca Specjalista ds. Finansowych najnowsze oferty pracy
Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.
Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.
Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.
Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.
Specjalisty ds. finansowych ma możliwość znalezienia zatrudnienia w różnorodnych branżach. Miejsca pracy czekają od korporacji po małe i średnie przedsiębiorstwa, banki, a także instytucje publiczne i organizacje non-profit. Specjaliści i specjalistki ds. finansowych zajmują się m.in. analizą finansową przedsiębiorstwa, przygotowywaniem rozliczeń projektowych / inwestycyjnych, prowadzeniem ewidencji, opracowywaniem sprawozdań finansowych oraz innych dokumentów administracyjno-finansowych. Zakres obowiązków naturalnie może się różnić w zależności od miejsca pracy. Niekiedy zadania specjalisty mają ścisły związek z księgowością, controllingiem, audytem, innym razem prowadzeniem windykacji czy zarządzaniem projektami kapitałowymi. Jeśli interesuje Cię kariera w branży finansowej, zacznij wyszukiwać aktualne oferty pracy na takie stanowiska jak chociażby młodszy specjalista ds. finansowych, młodszy księgowy, starszy specjalista ds. finansowych, referent ds. rozliczeń czy samodzielny księgowy, specjalista ds. kadr i płac. Zaaplikuj od razu oraz zapoznaj się z pełnym opisem tego zawodu.
Główne obowiązki specjalisty ds. finansowych to zazwyczaj:
Jeśli chcesz zostać specjalistą ds. finansowych, przede wszystkim musisz zadbać o odpowiednie wykształcenie, z dziedziny finansów, rachunkowości bądź ekonomii. W zawodzie tym liczą się umiejętności analityczne i numeryczne. Warto je szlifować np. poprzez szkolenia specjalistyczne. To samo dotyczy umiejętności wykorzystywania nowoczesnego oprogramowania do analiz i wizualizacji danych finansowych. Warto też pamiętać, że certyfikaty i kursy, jak ACCA czy CIMA, mogą znacząco podnieść atrakcyjność kandydata na rynku pracy. W zawodzie specjalisty ds. finansowych znaczenia mają też kompetencje miękkie. W szczególności osoby aplikujące na to stanowisko powinny wykazywać się dobrymi umiejętnościami komunikacyjnymi i umiejętnością pracy w zespole.
Finanse nie bez powodu uważane jest za jedno z najbardziej perspektywicznych branż, wiążących się dodatkowo z atrakcyjnymi zarobkami. Te rosną wraz z doświadczeniem, prestiżem i umiejętnościami. Bywa, że senior w zawodzie zarabia dwukrotnie więcej niż junior, dlatego warto dbać o podnoszenie kwalifikacji. Jak informuje najnowsze Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń mediana płac miesięcznych brutto na średnim stanowisku specjalisty ds. finansowych wynosi 6400 zł. W przypadku starszego specjalisty jest to 7850 zł, a młodszego specjalisty 5280 zł.
Zapotrzebowanie na specjalistów ds. finansowych w miastach, szczególnie tych dużych i wojewódzkich, utrzymuje się na stałym poziomie. Sprawdź, jakie masz możliwości zatrudnienia w swojej okolicy, przeglądając oferty pracy w portalu Praca.pl. U nas możesz aplikować od razu, a także ustawić Job Alert, który powiadomi Cię, gdy pojawią się nowe ogłoszenia spełniające wskazane przez Ciebie kryteria.
Specjalista ds. finansowych, generalnie rzecz ujmując, odpowiada za zarządzanie finansami w firmie bądź instytucji, w tym za przygotowywanie rozliczeń finansowych, różnego rodzaju analiz oraz rekomendacji dotyczących operacji finansowych. Oprócz tego pracownik ten kontroluje dokumenty finansowe, zajmuje się obsługą transakcji płatniczych, współpracuje przy sporządzaniu budżetów i prognoz finansowych, a czasami także monitoruje realizację planów sprzedażowych.
Jeśli planujesz zostać specjalistą ds. finansowych, powinieneś ukończyć studia wyższe na kierunku finanse, rachunkowość, ekonomia, ewentualnie matematyka (ze specjalnością matematyka finansowa). Dla pracodawców liczy się doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów oraz znajomość odpowiednich narzędzi i oprogramowania księgowego. Niezbędne są rozwinięte umiejętności analityczne, doskonała znajomość przepisów podatkowych, w tym VAT, umiejętność pracy z dokumentacją techniczną i finansową, a także zdolności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole.