Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Lubelskie
Inspektor wojewódzki

Inspektor wojewódzki

Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
lubelskie, Lublin
praca stacjonarna
1151 dni temu
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 74696

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


-         praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera z oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych,


-         praca w siedzibie urzędu/ możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),


-         praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,


-         większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów,


-         stres związany z bezpośrednią obsługą klienta,


-         zagrożenie korupcją.


 


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


-         praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,


-         praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,


-         brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych, zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,


-         brak oznaczeń dla osób niewidomych,


-         brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

Zakres zadań

  • samodzielnie prowadzi postępowania administracyjnych w I instancji (odpowiada za cały proces służący przygotowaniu decyzji) w sprawach potwierdzenia prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami państwa polskiego oraz opracowuje projekty postanowień i decyzji, ustala wysokość przyznanej rekompensaty lub odmawia potwierdzenia prawa do rekompensaty;
  • samodzielnie prowadzi postępowania nadzorcze w stosunku do decyzji i zaświadczeń wydanych przez starostów, prezydentów miast na prawach powiatów oraz kierowników urzędów rejonowych, potwierdzających uprawnienia do rekompensaty w trybie poprzednio obowiązujących przepisów;
  • prowadzi elektroniczny rejestr wojewódzki SIR (połączony z rejestrem centralnym prowadzonym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji) osób uprawnionych do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza granicami państwa polskiego;
  • opracowuje projekty decyzji w trybach nadzwyczajnych wynikających z procedury administracyjnej;
  • przeprowadza dowód z przesłuchań stron i świadków, a także przeprowadza rozprawy administracyjne na zlecenie innych wojewodów w ramach pomocy prawnej oraz udziela odpowiedzi na zapytania innych wojewodów dotyczących prowadzonych przez nich postępowań w sprawach o potwierdzenie prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami RP;
  • opracowuje analizy i sprawozdania z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy oraz archiwizuje dokumentację stanowiącą akta sprawy zgromadzoną/wytworzoną na wieloosobowym stanowisku pracy.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze mienia zabużańskiego oraz oceny operatów szacunkowych jako dowód w postępowaniu administracyjnym,
  • znajomość przepisów ustaw: o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej, o gospodarce nieruchomościami, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
  • znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne,
  • studia podyplomowe z wyceny nieruchomości,
  • wiedza w zakresie wyceny nieruchomości,
  • znajomość przepisów: powojennych dot. reformy rolnej (nadział nieruchomości SP), okresu międzywojennego dot. dziedziczenia, nieruchomości;
  • umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce w tym korzystania z orzecznictwa sądowego;
  • umiejętność formułowania wypowiedzi pisemnych;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • asertywność;
  • sumienność;
  • dokładność;
  • umiejętność nawiązywania kontaktu z klientami.