Praca Specjalista ds. Administracyjnych

Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 340

  • Specjalistka / Specjalista ds. administracyjno-magazynowych

    Klient portalu Praca.pl   Kielce    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    10 dni
    Kontrola i zatwierdzanie dostaw zgodnie z zamówieniem oraz ich rejestracja w systemie WMS; Utrzymywanie porządku w dokumentacji magazynowej; Zarządzanie przemieszczeniami towarów i współpraca z zespołem magazynowym; Dbałość o przestrzeganie przepisów oraz procedur wewnętrznych; Stała...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Organizacji Biura

    ISS Polska Sprawdzona firma   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa zlecenie  pełny etat
    10 dni
    Koordynowanie codziennego funkcjonowania biura oraz wdrażanie usprawnień. Zarządzanie usługami wewnętrznymi wspierającymi pracowników. Przygotowywanie komunikatów i materiałów informacyjnych. Realizowanie zamówień na materiały biurowe i artykuły spożywcze. Opracowywanie instrukcji i...
  •  
  • Młodszy Specjalista ds. Kontroli Abonamentów

    Klient portalu Praca.pl   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    10 dni
    Tworzenie planu kontroli rejestracji odbiorników RTV; Przeprowadzanie wizyt kontrolnych w terenie zgodnie z przepisami; Weryfikacja danych abonentów i niezbędnych zgłoszeń; Sporządzanie dokumentacji pokontrolnej;
  • Wsparcie Administracyjne - Zespół Nowego Biznesu Klientów Korporacyjnych

    Unum Życie TUiR S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa zlecenie
    10 dni
    Zadania Aktywne wsparcie Zespołu Nowego Biznesu w procesie wdrażania nowych klientów korporacyjnych. Tworzenie i przygotowywanie kompletnej dokumentacji polisowej dla klientów. Weryfikacja poprawności złożonych Wniosków o przystąpienie do Umowy ubezpieczenia.
  • Asystent / Asystentka ds. Wsparcia Audytu

    Klient portalu Praca.pl   Poznań    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    10 dni
    udział w zadaniach administracyjnych wspierających prace zespołu kontrolnego, w tym monitorowanie dokumentów i przygotowywanie zestawień; pomoc w opracowywaniu materiałów do raportów z prowadzonych analiz; działanie zgodnie z wyznaczonymi procedurami i metodami pracy; angażowanie się w...
  • Studeo Sp. z o.o.   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   5 000 - 7 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 dni
    Pełna obsługa administracyjna i organizacyjna sekretariatu. Prowadzenie dokumentacji szkolnej i obsługa słuchaczy. Wsparcie kadry pedagogicznej (organizacja zajęć, rekrutacja nauczycieli). Współudział w działaniach sprzedażowych i marketingowych. Realizacja celów biznesowych i dbałość...
  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. Obsługi Przekazów

    Poczta Polska S.A. Sprawdzona firma   Bydgoszcz, ul Bernardyńska 15    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa na zastępstwo  pełny etat
    11 dni
    Miejsce pracy: Bydgoszcz, ul Bernardyńska 15 Rodzaj umowy: umowa na zastępstwo, praca od zaraz Zadania: obsługa i monitorowanie systemu elektronicznych przekazów pocztowych, koordynacja procesu elektronicznego przydzielania i odbioru przekazów do placówek pocztowych, wykonywanie dyspozycji...
  • Asystent / Asystentka

    Klient portalu Praca.pl   Łódź    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat
    11 dni
    Koordynacja i zarządzanie codziennymi harmonogramami oraz organizacja kalendarza (efektywne gospodarowanie czasem). Przygotowywanie, redagowanie i archiwizowanie dokumentacji, w tym notatek ze spotkań i rejestrów wewnętrznych. Nadzorowanie logistyki związanej z podróżami służbowymi,...
  • Wsparcie administracyjne

    Klient portalu Praca.pl   Łódź    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat
    11 dni
    Kompleksowa obsługa administracyjna pracowników oraz dostawców. Obsługa i utrzymanie systemów oraz aplikacji biurowych. Nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentacji i komunikacją między działami firmy. Codzienna obsługa urządzeń biurowych (drukarki, skanery, telefony). Sporządzanie i...
  • Pracownik ds. administracji i logistyki

    Bianco Logistic Sp. z o.o.   Żyrardów, ul. 1Maja 17/19    praca hybrydowa / stacjonarna   za 3 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  Szukamy 3 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 dni
    Opis stanowiska wprowadzanie i aktualizacja danych w systemie komputerowym; kompletacja oraz weryfikacja dokumentów zgodnie z wytycznymi; przygotowywanie raportów i zestawień dla innych działów; prowadzenie korespondencji wyjaśniającej i obsługa dokumentacji wysyłek; współpraca z innymi...
  • Pracownik Biurowy / Oфисный работник

    TMD   Duchnów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 dni
    Обязанности: Обработка и проверка документов. Обработка входящей и исходящей почты. Поддержка отдела экспедирования в текущих задачах. Ввод данных в...
  • Asystent / Asystentka Działu Handlowo-Informatycznego

    Drozapol Profil SA   Bydgoszcz, naprzeciwko Powiatowego Urzędu Pracy    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / asystent  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 dni
    Aktywne pozyskiwanie nowych klientów oraz wsparcie pracy handlowców w biurze i w terenie. Wprowadzanie do systemów firmowych dokumentacji magazynowo-handlowej. Opracowywanie materiałów marketingowych: grafiki, banery, blogi, ulotki. Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań AI w pionie handlowym...
  • Specjalista ds. dokumentacji księgowo-magazynowej (m/k)

    AGATA Spółka Akcyjna   Kielce    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    12 dni
    Opis stanowiska: Sprawdzenie zgodności dostaw z zamówieniem oraz wprowadzanie dostaw do systemu WMS; Prowadzenie i utrzymanie porządku w dokumentacji magazynowej; Obsługa przesunięć magazynowych, bieżąca współpraca z magazynem; Przestrzeganie przepisów oraz procedur obowiązujących w...
  • Młodszy Specjalista ds. Kontroli Abonamentu RTV

    Poczta Polska S.A. Sprawdzona firma   Kraków, Ul. Prokocimska 6    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    12 dni
    Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę Twoje zadania: przygotowywanie planu kontroli rejestracji urządzeń RTV, przeprowadzanie kontroli w przydzielonym terenie zgodnie z przepisami ustawy o opłatach abonamentowych i obowiązującymi wytycznymi, sprawdzanie obiektów w zakresie rejestracji w bazie...
  • Document Controller

    Sunreef Venture S. A.   Gdańsk    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Obowiązki: Administracja dokumentacji projektowej w biurze projektowym; Wsparcie kierowników działów w biurze projektowym; Zarządzanie obiegiem dokumentacji na projektach; Tworzenie procedur i procesów w biurze projektowym; Zarządzanie przepływem informacji między biurem projektowym a...
  • Pracownik administracyjno-biurowy (obsługa sekretariatu)

    Spółdzielnia Mieszkaniowa "DOLNOŚLĄSKA"   Wrocław, Psie Pole    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Bieżąca obsługa interesantów, członków Spółdzielni oraz mieszkańców, udzielanie informacji i odpowiedzi na pisma; Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących usterek, awarii oraz dewastacji, a także załatwianie spraw interwencyjnych z odpowiednimi służbami; Prowadzenie rejestru korespondencji...
  • Specjalista / Specjalistka ds. projektów unijnych

    FUNDACJA CENTRUM ROZWIĄZAŃ BIZNESOWYCH   Radom    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Jako specjalista/ka ds. projektów będziesz odpowiedzialny za: Całościowy nadzór nad działaniami związanymi z realizacją projektów EFS+ i/lub PFRON; Liderowanie zespołowi projektowemu; Kontakt z Instytucją Pośredniczącą oraz Kontrahentami, Partnerami; Opracowanie wszelkich wewnętrznych...
  • Asystent / Asystentka ds. wsparcia rekrutacji (j. niemiecki)

    Foundever   Gdańsk    praca hybrydowa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Co będziesz robić: Przeprowadzać krótkie rozmowy wstępne (screeningi) z kandydatami niemieckojęzycznymi. Wyszukiwać nowych kandydatów w różnych kanałach (LinkedIn, portale rekrutacyjne, bazy danych) i zapraszać ich do współpracy. Wspierać zespół rekrutacji w codziennych zadaniach...
  • Administrator ds. systemowego wsparcia działań informacyjnych i pomocowych w Wydziale Spraw Cudzoziemców

    Wielkopolski Urząd Wojewodzki w Poznaniu   Poznań, al. Niepodległości 16/18    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   4 800 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    13 dni
    ZAKRES ZADAŃ obsługa punktów informacyjno-doradczych i udzielanie informacji w zakresie: legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców, pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, spraw związanych z pobytem cudzoziemców w Polsce, wspieranie cudzoziemców...
  • Studeo Sp. z o.o.   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   5 000 - 7 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Efektywna obsługa sekretariatu szkoły w zakresie administracyjnym i organizacyjnym. Obsługa słuchaczy oraz prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z przepisami. Współpraca z kadrą pedagogiczną – organizacja zajęć i rekrutacja nauczycieli. Dbanie o sprawne funkcjonowanie sekretariatu...
  • Pracownik biurowy z językiem angielskim / rosyjskim

    Bianco Logistic Sp. z o.o.   Żyrardów, ul. 1Maja 17/19    praca hybrydowa / stacjonarna   za 3 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  Szukamy 3 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Opis stanowiska: aktualizacja danych w systemie komputerowym; dbanie o wysoką jakość i terminowość realizowanych zleceń; obsługa dokumentacyjna wysyłek; przygotowywanie raportów dla potrzeb innych działów; weryfikacja dokumentów wg wytycznych; wprowadzanie danych do systemu; Współpraca...
  • Specjalista

    Komenda Powiatowa Policji w Mławie   Mława    praca stacjonarna
    1 dni
  • Młodszy specjalista

    Ministerstwo Energii w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    1 dni
  • Specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu   Wrocław    praca stacjonarna
    1 dni
  • Specjalista

    Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Młodszy specjalista

    Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Starszy specjalista

    Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Młodszy specjalista

    Państwowa Agencja Atomistyki w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Starszy specjalista

    Ministerstwo Obrony Narodowej w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Starszy inspektor

    Komenda Miejska Policji w Ostrołęce   Ostrołęka    praca stacjonarna
    2 dni
  • Specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie   Rzeszów    praca stacjonarna
    2 dni
  • Specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach   Katowice    praca stacjonarna
    2 dni
  • Specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach   Katowice    praca stacjonarna
    2 dni
  • Główny specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach   Katowice    praca stacjonarna
    2 dni
  • Inspektor

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi   Łódź    praca stacjonarna
    2 dni
  • Inspektor

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie   Szczecin    praca stacjonarna
    2 dni
  • Inspektor

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie   Szczecin    praca stacjonarna
    2 dni
  • Inspektor ochrony zabytków

    Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Toruniu   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    2 dni
  • Starszy specjalista

    Państwowa Agencja Atomistyki w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Główny specjalista

    Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior
    3 dni
  • Specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie   Rzeszów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Specjalista

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Asystent

    Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA w Warszawie   Poznań    praca stacjonarna
    asystent
    3 dni
  • Inspektor

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Inspektor

    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Specjalista

    Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    4 dni
  • Specjalista

    Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie   Olsztyn    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    4 dni
  • Główny specjalista

    Ministerstwo Zdrowia w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior
    4 dni
  • Główny specjalista

    Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista mid / senior
    4 dni

Praca Specjalista ds. administracyjnych

Skuteczne zarządzanie administracją jest bardzo ważnym elementem osiągnięcia sukcesu każdej firmy. Specjaliści ds. administracyjnych pełnią niezastąpioną rolę w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, dbając o płynność procesów, precyzyjną dokumentację i efektywną komunikację między pracownikami i różnymi działami, pionami czy filiami jednej organizacji. To właśnie ich praca umożliwia innym członkom zespołu skupienie się na swoich głównych obowiązkach, a przedsiębiorstwu – utrzymanie wydajności i sprawnego funkcjonowania. Jeśli poszukujesz nowego miejsca pracy na rozwojowym stanowisku, przyjrzyj się bliżej roli specjalisty ds. administracyjnych, jego codziennym zadaniom oraz umiejętnościom, które sprawiają, że pracownik ten stanowi nieodzowny element dobrze funkcjonującej firmy.

Charakterystyka zawodu specjalisty ds. administracyjnych

Specjalista ds. administracyjnych to osoba odpowiedzialna za organizację, zarządzanie i nadzór nad procesami administracyjnymi w firmach i instytucjach. Jego praca polega głównie na koordynowaniu działań związanych ze sporządzaniem i obiegiem dokumentów, wystawianiem faktur, obsługą klienta, planowaniem harmonogramu spotkań, nadzorowaniem korespondencji i przesyłek, odbieraniem telefonów, utrzymaniem porządku w biurze, a niekiedy także rekrutowaniem nowych osób czy kontaktami z agencją rekrutacyjną bądź działem HR w firmie. Zakres obowiązków na stanowisku specjalisty ds. administracyjnych może się różnić, niemniej znajomość procedur i umiejętność efektywnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej to kluczowe aspekty tej profesji. Specjaliści ds. administracyjnych są często niewidoczni, ale niezwykle istotni dla sprawnego funkcjonowania organizacji. Zwykle jest to praca na pełen etat, wykonywana stacjonarnie w biurze lub coraz częściej hybrydowo. Oferty pracy na stanowisko specjalisty ds. administracyjnych znajdziesz na Praca.pl. Pamiętaj, by ustawić Job Alert pozwalający na monitorowanie nowych, atrakcyjnych ogłoszeń.

Jak zostać specjalistą ds. administracyjnych?

Aby zostać specjalistą ds. administracyjnych, zazwyczaj wymagane jest ukończenie studiów związanych z administracją, zarządzaniem lub pokrewnymi dziedzinami. Jednak to nie jedyna droga. Wiele firm docenia również doświadczenie oraz umiejętności praktyczne, dlatego możliwe jest zdobycie tego stanowiska poprzez gromadzenie wiedzy i umiejętności w toku pracy. Mile widziane są także np. kursy rachunkowe i związane ze sporządzaniem i księgowaniem dokumentów, gdyż w praktyce specjalista ds. administracyjnych często ma kontakt z dokumentacją finansową i musi znać przepisy podatkowe oraz związane z prawem pracy. Kluczowe jest także zrozumienie szeroko pojętych procedur biurowych, umiejętność obsługi oprogramowania biurowego, a szczególnie arkuszy kalkulacyjnych, oraz skupienie na detalu, które pozwala uniknąć błędów w dokumentacji.

Pracownik administracyjny – predyspozycje zawodowe

Pracownik administracyjny musi wykazywać kilka kluczowych predyspozycji osobowościowych oraz umiejętności, aby być skutecznym w swojej roli. Przede wszystkim potrzebna jest wysoce rozwinięta umiejętność organizacji i planowania, aby skutecznie koordynować różnorodne zadania, często równolegle nadzorując kilka procesów. Z kolei w obszarze pracy z dokumentami i procedurami niezastąpione są cierpliwość i skrupulatność, a także wyczulenie na detale, spostrzegawczość. Pracownik administracyjny powinien być też komunikatywny i umieć zachować dyskrecję, a także powinien kierować się wysoką etyką pracy, gdyż często obsługuje informacje wrażliwe. Od kandydata na stanowisko pracownika administracji oczekuje się również umiejętności pracy w zespole oraz zdolności do szybkiego reagowania na zmieniające się sytuacje, a także odporności na stres i umiejętności skutecznej pracy pod presją czasu.

Jak wygląda praca w dziale administracji i obsługi kadrowej?

Dział administracji i obsługi kadrowej pełni ważną rolę w funkcjonowaniu każdej firmy. Pracownicy administracyjni ponoszą odpowiedzialność za utrzymanie porządku w dokumentacji, zarządzanie kadrami oraz zapewnienie płynności procesów biurowych. Specjaliści zajmują się szeroko pojętą obsługą administracyjną firmy, np. obsługą dokumentów związanych z zatrudnieniem, opracowywaniem i wprowadzaniem faktur do systemu, przygotowywaniem umów, prowadzeniem ewidencji urlopów i czasu pracy, obsługą korespondencji, w tym wysyłaniem korespondencji pocztą tradycyjną, generowaniem raportów w Excelu itp. To wszystko stanowi podstawę funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa zatrudniającego pracowników. Im większa firma, tym większy jest także dział administracyjny, dlatego może być to praca w bardzo rozbudowanym zespole specjalistów.

Specjalistka ds. administracyjnych – co robi?

Specjalista ds. administracyjnych wprowadza porządek i zapewnia płynność w działaniach biurowych. Jego zakres obowiązków jest szeroki i obejmuje m.in. obsługę biura oraz zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa. Asystent ds. administracyjnych przychodzi z pomocą w organizacji pracy. To osoba, która przeprowadza m.in. rejestrację korespondencji i obsługę spotkań. Do głównych zadań na stanowisku specjalisty ds. administracyjnych należy też prowadzenie spraw związanych z fakturami kosztowymi i wystawianiem faktur sprzedażowych, sporządzaniem aneksów do faktur czy do umów o pracę, umów zlecenie itp.

Warto pamiętać, że specjalista ds. administracyjnych nie tylko ewidencjonuje dokumenty, ale również opiera swoje działania na prawidłowym obiegu i komunikacji między działami. Współpraca z działem HR jest kluczowa przy zakresie realizacji obowiązków związanych z organizacją pracy, a także w procesie rekrutacji. W końcu dokumenty osoby, która zaaplikowała do firmy, muszą trafić do określonego działu i być właściwie przechowywane i przetwarzane. Ponadto wykorzystując umiejętności w obszarze arkuszy kalkulacyjnych, specjalista generuje raporty oraz wspiera zespół w analizie danych. Ważnym elementem pracy specjalisty ds. administracyjnych jest także obsługa przesyłek kurierskich, wykonywanie zamówień w zakresie środków wykorzystywanych w firmie, np. papieru, długopisów, napojów itp., a także zapewnienie sprawnego rozlokowania tych środków w siedzibie firmy.

Zakres obowiązków specjalisty ds. administracyjnych jest szeroki. Jak widać, wymaga się od pracownika zdolności organizacyjnych, skrupulatności oraz umiejętności pracy w zespole. Dbanie o prawidłowy obieg dokumentów, przestrzeganie procedur oraz kompleksowe wsparcie zespołu są podstawą działania specjalisty ds. administracyjnych.

Młodszy specjalista ds. administracji – obowiązki

Młodszy specjalista ds. administracji to początkujący profesjonalista w dziedzinie administracji. Jego obowiązki obejmują często wsparcie w utrzymaniu porządku w dokumentacji, wprowadzanie danych do systemów, a także asystowanie przy przygotowywaniu dokumentów firmowych czy organizacji spotkań. Ta posada to okazja do zdobycia doświadczenia, poznania wewnętrznych procedur firmy oraz nauki efektywnego zarządzania procesami i czasem. Na to stanowisko firmy poszukują osób zmotywowanych, chętnie uczących się nowych rzeczy, zaangażowanych i komunikatywnych. Bardzo często przyjmowani są studenci administracji, rachunkowości i pokrewnych kierunków.

Pracownik administracji ds. rozliczeń, kadr i płac – czym się zajmuje na co dzień?

Pracownik administracji ds. rozliczeń, kadr i płac pełni niezwykle ważną rolę w zapewnieniu sprawnego przebiegu procesów finansowych i kadrowych w firmie. To właśnie on dba o poprawność i terminowość wypłat pracowników, przygotowuje dokumenty związane z zatrudnieniem i zwolnieniem, a także prowadzi ewidencję czasu pracy. Przyjmuje wnioski urlopowe, kontaktuje się z działem księgowym, rozlicza faktury. W tej roli najważniejsza jest odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów podatkowych i regulacji związanych z zatrudnieniem. 

Specjalista ds. kontraktów – obowiązki zawodowe

Specjalista ds. kontraktów to pracownik administracyjny, którego praca opiera się na zarządzaniu umowami między firmą a jej klientami, dostawcami lub partnerami biznesowymi. Obowiązki osoby zajmującej tę posadę obejmują analizę i negocjacje warunków kontraktów, dbanie o zgodność z prawem finansowym, podatkowym i administracyjnym oraz zapewnienie, że warunki umowy są jasne i precyzyjne. To zadanie wymaga skrupulatności i umiejętności rozwiązywania ewentualnych sporów, odporności na stres i umiejętności radzenia sobie z presją. Specjalista ds. kontraktów jest niejako strażnikiem interesów firmy, dbającym o to, by wszelkie zobowiązania były wykonane zgodnie z ustalonymi wcześniej warunkami.

Specjalista ds. administracyjnych z językiem ukraińskim – perspektywy

Specjalista ds. administracyjnych posiadający biegłą znajomość języka ukraińskiego otwiera sobie szerokie pole możliwości zawodowych w naszym kraju. W miarę jak polskie firmy rozwijają swoje relacje z partnerami w Ukrainie, a także zwiększają zatrudnienie związane z powiększającym się gronem ukraińskich pracowników w Polsce, wzrasta zapotrzebowanie na osoby, które będą mogły obsługiwać korespondencję, prowadzić negocjacje i inne procesy w języku ukraińskim. Takie umiejętności mogą znaleźć zastosowanie w różnych branżach, zwłaszcza w handlu, logistyce, HR, opiece zdrowotnej i pomocy społecznej czy przemyśle.

Specjalista ds. administracyjnych z językiem niemieckim – gdzie może pracować?

Specjalista ds. administracyjnych z biegłą znajomością języka niemieckiego ma wiele możliwości rozwoju kariery, otwierają się też przed nim perspektywy bardzo atrakcyjnych zarobków. Niemiecki jest jednym z kluczowych języków biznesowych w Europie, co oznacza, że pracownik biegle się nim posługujący może znaleźć zatrudnienie nie tylko w Polsce, ale także za granicą, nie tylko w Niemczech, ale chociażby też w Austrii, Luksemburgu, Belgii, Szwajcarii, Lichtensteinie. W międzynarodowych firmach, korporacjach oraz instytucjach, które utrzymują relacje z niemieckojęzycznymi partnerami, potrzeba specjalistów, którzy będą w stanie efektywnie komunikować się w tym języku. Co więcej, obszary takie jak turystyka, handel międzynarodowy czy obsługa klienta i HR również stwarzają spore szanse dla specjalistów ds. administracyjnych z językiem niemieckim. Firmy poszukują kandydatów z certyfikatami językowymi, dobrze zorganizowanych i gotowych do nauki przepisów administracyjno-kadrowych, obowiązujących w Niemczech i innych krajach, w których niemiecki jest językiem urzędowym.

Praca w branży BPO – na czym polega?

Branża BPO (Business Process Outsourcing) to dynamiczny obszar, który odgrywa istotną rolę w dzisiejszym świecie biznesu. BPO to model outsourcingu, w jakim przedsiębiorstwa decydują się przekazać pewne procesy biznesowe firmom zewnętrznym, aby skoncentrować się na swojej głównej działalności i osiągnąć oszczędności czasu, zasobów i kosztów. Pracując w branży BPO, specjaliści ds. administracyjnych obsługują różnorodne procesy, takie jak obsługa klienta, finanse i księgowość, kadry i płace, a nawet obszar IT.

W branży BPO istnieje wiele możliwości poprowadzenia ścieżki kariery. Specjaliści do spraw administracji mają okazję zdobywać doświadczenie w różnych dziedzinach, zależnie od obszaru działalności klienta korzystającego z usług outsourcingowych. Praca w BPO wymaga umiejętności szybkiego przyswajania wiedzy oraz radzenia sobie z różnorodnymi wyzwaniami. Ważnym aspektem codziennej pracy jest także umiejętność efektywnej komunikacji, ponieważ specjaliści BPO często działają w zespole, współpracując z klientami i kontrahentami.

Praca w branży BPO może być atrakcyjna dla osób poszukujących różnorodnych możliwości zawodowych oraz dynamicznego środowiska pracy. Jest to także szansa na zdobycie cennego doświadczenia w obszarach kluczowych dla wielu firm, bez względu na ich branżę. Branża BPO rozwija się wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na usługi outsourcingu, co tworzy perspektywy zarówno dla specjalistów już doświadczonych, jak i tych na początkowym etapie kariery.

Praca specjalista ds. administracji – płaca

Wynagrodzenie specjalisty ds. administracji zależy od kilku zmiennych, w tym od stopnia doświadczenia, poziomu odpowiedzialności pracownika oraz lokalizacji firmy i jej branży. Na ogół wynagrodzenie specjalistów ds. administracji jest konkurencyjne, gdyż uwzględnia się ich istotną rolę w utrzymaniu płynności procesów w firmach. W miastach i większych firmach płace mogą być wyższe niż w małych miejscowościach ze względu na większe zapotrzebowanie na specjalistyczne umiejętności i często większe działy administracyjno-płacowe. Co więcej, specjaliści ds. administracji mogą cieszyć się dodatkowymi benefitami, takimi jak prywatna opieka zdrowotna czy karty sportowe, co zwiększa atrakcyjność ofert zatrudnienia. Jak informuje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń mediana zarobków specjalisty ds. administracyjnych wynosi 4950 zł brutto na miesiąc w przypadku specjalisty i 5600 zł brutto w przypadku starszego specjalisty.

Specjalista ds. administracji – warunki pracy, dostępne umowy, system czasu pracy

Firmy i instytucje proponują kandydatom różne formy umowy, w tym umowę o pracę na stałe, umowę tymczasową czy kontrakt b2b. Warunki pracy zależą od charakteru działalności firmy, jednak w większości przypadków specjaliści ds. administracji pracują w biurze w standardowych godzinach pracy, na przykład od ósmej do szesnastej lub od dziewiątej do siedemnastej. System czasu pracy może być elastyczny w zależności od firmy, ale utrzymanie regularnych godzin pracy jest często ważne ze względu na konieczność stałej współpracy z innymi działami firmy. Warto pamiętać, że pracownicy administracyjni obecnie coraz częściej mają możliwość pracy zdalnej (full remote) lub hybrydowej, gdyż wiele procesów można wykonać na odległość, za pośrednictwem komputera i telefonu.

Specjalista ds. administracyjnych – perspektywy zawodowe, ścieżka kariery

Perspektywy zawodowe dla specjalistów ds. administracji są obiecujące. Wciąż nie jest to zawód zagrożony pełną automatyzacją ze strony AI, to raczej nowe narzędzia technologiczne wspierają sprawne wykonywanie obowiązków przez specjalistów. Zdobycie doświadczenia i umiejętności związanych z prowadzeniem administracji może prowadzić do awansu na stanowiska bardziej zaawansowane, takie jak kierownik działu administracji czy specjalista ds. zarządzania procesami. Specjaliści mogą również rozwijać się w specjalistycznych obszarach, jak chociażby zarządzanie projektami czy kontrola jakości dokumentacji. W miarę zdobywania doświadczenia, otwiera się możliwość podjęcia pracy w różnych branżach i typach organizacji, co czyni tę profesję wszechstronną i perspektywiczną.

Pracownik biurowy – wady i zalety pracy w sekretariacie

Wykonywanie na co dzień obowiązków jako pracownik biurowy niesie ze sobą wady i zalety, które warto rozważyć przed podjęciem zatrudnienia. Jedną z głównych zalet jest bliska współpraca z różnymi działami firmy, co daje szansę na zdobycie wszechstronnego doświadczenia. Pracownicy biurowi często mają okazję wykonywać różnorodne zadania, co przekłada się na rozwój umiejętności organizacyjnych, komunikacyjnych i związanych z koordynacją procesów. Zaletą jest też zwykle jasno wytyczona ścieżka kariery, stabilność zatrudnienia i stałe godziny pracy.

Jednak praca w sekretariacie może być też wymagająca pod względem czasowym, zwłaszcza w okresach wzmożonej aktywności, co może prowadzić do presji i konieczności pracy w nadgodzinach. Ponadto, wyzwaniem może być konieczność wielogodzinnej pracy przed monitorem, w pozycji siedzącej, co obciąża narząd wzroku i może prowadzić do dolegliwości bólowych głowy i kręgosłupa.

Sprawdź najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. administracyjnych na Praca.pl

Jeśli jesteś zainteresowany pracą jako specjalista ds. administracyjnych, warto skorzystać z aktualnych ofert pracy na Praca.pl. Oferujemy szeroki wybór ofert związanych z dziedziną administracji, HR, które możesz filtrować według lokalizacji, poziomu doświadczenia oraz preferencji dotyczących umowy czy godzin pracy. U nas znajdziesz atrakcyjne oferty z różnych branż i firm i możesz aplikować na nie od razu!

Praca jako specjalista ds. administracyjnych– najczęściej zadawane pytania:

  • Jakie umiejętności są najważniejsze dla specjalisty ds. administracyjnych?

Specjalista ds. administracyjnych powinien umieć pracować i z dokumentami, i z ludźmi. Musi wykazywać się umiejętnościami organizacyjnymi, precyzją w pracy, doskonałą komunikacją oraz znajomością programów biurowych. Ważne są także zdolności do szybkiego i kreatywnego rozwiązywania problemów i odporność na stres.

  • Jakie są typowe obowiązki specjalisty ds. administracyjnych?

Specjalista ds. administracyjnych odpowiada za zarządzanie dokumentacją, przygotowywanie korespondencji, odbieranie korespondencji przychodzącej, organizowanie spotkań oraz dbanie o płynność wszelkich procesów biurowych. Często jest także odpowiedzialny za obsługę klienta czy rezerwację podróży służbowych.

  • Jakie perspektywy rozwoju zawodowego ma specjalista ds. administracyjnych?

Specjalista ds. administracyjnych ma kilka ścieżek rozwoju zawodowego, którymi może podążyć. Wraz ze zdobyciem doświadczenia i podniesieniem kwalifikacji może awansować na stanowisko kierownicze w dziale administracji, a także specjalizować się w obszarach takich jak zarządzanie finansami firmy czy analiza danych. Specjalista ds. administracyjnych może też otworzyć własną firmę oferującą usługi administracyjne i BPO.