Praca.pl Praca Sprzedaż / Obsługa klienta
Specjalista ds. Obsługi Klienta

Praca Specjalista ds. Obsługi Klienta

Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 1690

  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka Wsparcia Oddziału - Obsługi Klienta

    Unum Życie TUiR S.A.   Warszawa    praca stacjonarna   dziś wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa na zastępstwo  pełny etat
    13 dni
    Zadania Codzienna współpraca i utrzymywanie płynnej komunikacji z Zespołem Sprzedaży oraz Centralą firmy. Bezpośrednia, profesjonalna obsługa Klientów na terenie Oddziału. Kompleksowe prowadzenie administracji Oddziału oraz przygotowywanie niezbędnych raportów. Wprowadzanie i bieżąca...
  • Konsultant / Konsultantka Podróży z Językiem Holenderskim

    Concentrix   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat   10 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników
    13 dni
    udzielanie wsparcia klientom w języku holenderskim i angielskim przy rezerwacjach i planowaniu podróży; odpowiadanie na pytania klientów poprzez telefon, czat i e-mail; tworzenie pozytywnych doświadczeń i profesjonalna obsługa klientów; dbałość o poufność danych i zgodność z...
  •  
  • Pracownica / Pracownik Działu Reklamacji

    Klient portalu Praca.pl   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta. Koordynacja procesu reklamacyjnego od przyjęcia przez analizę po zgłoszenie do producenta. Bieżąca aktualizacja danych w systemie oraz terminowe przygotowywanie odpowiedzi dla klientów.
  • Specjalista / Specjalistka ds. Klientów Korporacyjnych

    Klient portalu Praca.pl   Wrocław    praca hybrydowa   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa na zastępstwo  pełny etat
    13 dni
    Ścisła współpraca z działem handlowym w zakresie obsługi przydzielonego portfela klientów; Bezpośredni kontakt z klientami biznesowymi mailowo i telefonicznie; Bieżąca obsługa administracyjna klientów i dokumentacji sprzedażowej; Przygotowywanie raportów, porównań ofert oraz...
  • Klient portalu Praca.pl   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  rekrutacja online
    13 dni
    Budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji z dyrektorami szkół i przedszkoli oraz nauczycielami. Codzienne spotkania w placówkach edukacyjnych, doradztwo i prezentacja rozwiązań edukacyjnych. Finalizacja zamówień oraz realizacja wyznaczonych celów sprzedażowych.
  • Specjalista / Specjalistka ds. Sprzedaży Frachtu Drobnicowego

    ManyHr   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Twoje Zadania: Aktywna sprzedaż usług transportu drobnicowego (LCL) na polskim rynku. Poszukiwanie i skuteczne pozyskiwanie nowych klientów B2B (importerzy, eksporterzy, dystrybutorzy). Obsługa zapytań ofertowych i rozwijanie współpracy z obecnymi klientami firmy. Prowadzenie negocjacji...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Zakupów

    Klient portalu Praca.pl   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Realizacja kompletnych procesów zakupowych materiałów niezbędnych do przeglądów samolotów. Aktywne wyszukiwanie, audytowanie i ocena nowych oraz obecnych dostawców materiałów i części lotniczych. Monitorowanie terminowości i przebiegu realizacji wszystkich złożonych zamówień....
  • Przedstawiciel Handlowy / Przedstawicielka handlowa B2B - branża beauty

    ManyHr   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior  kontrakt B2B  pełny etat   15 000 - 20 000 zł netto (+VAT)/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Kluczowe Obowiązki: Pozyskiwanie nowych klientów B2B (salony kosmetyczne, hurtownie, brow-masterzy). Prowadzenie negocjacji handlowych i przygotowywanie spersonalizowanych ofert. Budowanie i pielęgnowanie trwałych relacji z partnerami biznesowymi. Realizacja założonych planów sprzedaży i...
  • Specjalista / Specjalistka Obsługi Klienta

    Concentrix   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat   4 800 zł brutto/mies.  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników
    13 dni
    kontakt z klientami przez telefon, czat i e-mail, zarówno przy przychodzących, jak i wychodzących zgłoszeniach, udzielanie wsparcia i doradztwo w zakresie planowania podróży, zapewniając profesjonalną i spersonalizowaną obsługę, dbanie o bezpieczeństwo i poufność danych klientów,...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Technicznego Zarządzania Nieruchomościami

    Klient portalu Praca.pl   Warszawa    praca stacjonarna   dziś wygasa
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    13 dni
    Nadzór nad prawidłową, bieżącą eksploatacją obiektu. Nadzór nad pracą serwisów zewnętrznych oraz realizacja planowanych przeglądów (PPM). Planowanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości. Usuwanie bieżących usterek i awarii. Współpraca z podwykonawcami....
  • Doradca / Doradczyni ds. Nieruchomości

    Klient portalu Praca.pl   Warszawa, Praga-Północ    praca hybrydowa / stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie / kontrakt B2B   10 000 - 30 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    13 dni
    Pozyskiwanie nieruchomości. Budowanie profesjonalnych relacji z klientami. Organizacja i zarządzanie cyklem sprzedaży. Realizacja wyznaczonych celów sprzedażowych. Współpraca i dbałość o dobre relacje w zespole.
  • Opiekunka / Opiekun Klubowicza

    Klient portalu Praca.pl   Sosnowiec    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie  część etatu
    13 dni
    nawiązywanie pozytywnych relacji z osobami korzystającymi z klubu; prezentowanie oferty karnetów i dodatkowych usług; udzielanie informacji o zajęciach, wydarzeniach i aktualnych akcjach promocyjnych; wsparcie kadry zarządzającej w codziennej organizacji pracy; współtworzenie treści na...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki z językiem greckim

    Concentrix   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat   6 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników
    13 dni
    Obsługa klienta za pomocą różnych kanałów komunikacji (telefon, chat, email). Dostarczanie wyjątkowych doświadczeń poprzez wyrozumiałość i dokładność. Ochrona wrażliwych informacji z profesjonalizmem, budowanie zaufania. Praca w zespołowym, dynamicznym środowisku.
  • Klient portalu Praca.pl   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    13 dni
    Sprzedaż żurawi samojezdnych i doradztwo techniczne dla klientów. Przygotowywanie ofert i prowadzenie negocjacji. Współpraca z producentem w zakresie realizacji kontraktów. Pozyskiwanie nowych klientów i rozwój bazy kontaktów. Analiza rynku i monitorowanie działań konkurencji....
  • Mobilny Sprzedawca z prawem jazdy kat. C

    Klient portalu Praca.pl   Częstochowa    praca mobilna   dziś wygasa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Bezpośrednia sprzedaż produktów firmy. Obsługa i rozwój relacji ze stałymi klientami na przydzielonym obszarze. Efektywne wprowadzanie nowych produktów na rynek.
  • Doradca Merytoryczny / Doradczyni Merytoryczna - Nauczyciel / Nauczycielka Edukacji Wczesnoszkolnej

    Klient portalu Praca.pl   Rzeszów    praca mobilna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    13 dni
    Spotkania z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej i zespołami pedagogicznymi Prezentacja materiałów dydaktycznych oraz konsultacje merytoryczne Budowanie długofalowych relacji w środowisku szkolnym Wsparcie szkół w podejmowaniu decyzji dot. wyboru materiałów edukacyjnych
  • HARPE MARTA CICHARSKA
    specjalista junior / mid / senior  kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Twoje Główne Obowiązki Aktywne pozyskiwanie nowych klientów z różnych branż i budowanie sieci kontaktów. Prowadzenie profesjonalnych rozmów i spotkań sprzedażowych. Badanie potrzeb klienta w celu dopasowania najlepszych rozwiązań ubezpieczeniowych. Budowanie długotrwałych relacji...
  • MAKRO Cash and Carry Polska S.A.   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Do Twoich obowiązków na tym stanowisku będzie należało: Doradztwo techniczne i dobór odpowiedniego sprzętu gastronomicznego. Przygotowywanie ofert handlowych i negocjacje warunków współpracy. Aktywne pozyskiwanie nowych klientów i rozwój sieci sprzedaży HoReCa. Obsługa bieżących...
  • MAKRO Cash and Carry Polska S.A.   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Do Twoich obowiązków na tym stanowisku będzie należało: Doradztwo techniczne i dobór odpowiedniego sprzętu gastronomicznego. Przygotowywanie ofert handlowych i negocjacje warunków współpracy. Aktywne pozyskiwanie nowych klientów i rozwój sieci sprzedaży HoReCa. Obsługa bieżących...
  • Asystent ds. Rozwoju Klienta i Analiz Rynkowych

    Praca.pl   Zabrze    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj bez CV
    14 dni
    Opis stanowiska: Identyfikacja potencjalnych klientów i projektów na rynku budowlanym. Analiza danych z serwisów branżowych i monitoring inwestycji. Współpraca z działem sprzedaży przy przygotowywaniu ofert i materiałów informacyjnych. Kontakty z klientami w celu gromadzenia informacji i...
  • Menadżer / Menadżerka Personal Banking

    Credit Agricole Bank Polska S.A.   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat
    14 dni
    Twoja rola Jako Menadżer/ Menadżerka Personal Banking będziesz kluczowym ogniwem w rozwoju sprzedaży i budowaniu długofalowych relacji w segmencie klientów Private Banking. Twoje główne zadania to: pozyskiwanie nowych klientów zamożnych z segmentu Private Banking, realizacja planów...
  • Doradczyni / Doradca Klienta

    Poczta Polska S.A. Sprawdzona firma   Kudowa-Zdrój, ul. 1 Maja 12    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  część etatu
    14 dni
    Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę, 0,875 etatu, praca zmianowa oraz w soboty Twoje zadania: obsługa klientów w urzędzie pocztowym, sprzedaż usług i produktów oferowanych przez Pocztę Polską, rejestracja operacji w systemach informatycznych, sporządzanie/prowadzenie dokumentacji w zakresie...
  • Inżynier ds. Sprzedaży

    Altenergy Sp.z o.o.   Białystok    praca zdalna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę / agencyjna  pełny etat   7 000 - 7 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 dni
    Opis stanowiska: Promocja i sprzedaż produktów wysoko technologicznych (urządzenia i rozwiązania) w przedsiębiorstwach przemysłu naftowego i energetycznego; Realizacja planów sprzedaży; Prowadzenie negocjacji i budowanie relacji partnerskich z klientami w czołowych przedsiębiorstwach w...
  • Opiekunka / Opiekun Klubowicza

    Klient portalu Praca.pl   Sulejówek    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie
    14 dni
    obsługa i wsparcie Klubowiczów w zakresie oferty oraz promocji, aktywna sprzedaż karnetów i produktów dostępnych w klubie, tworzenie przyjaznej atmosfery sprzyjającej długofalowym relacjom z klientami, współpraca z zespołem w codziennych obowiązkach operacyjnych, udział w działaniach...
  • Specjalista ds. sprzedaży i zakupu gruntów

    Nowa Bud Sp. z o.o.   mazowieckie    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 dni
    Zakres obowiązków: Współpraca z partnerami branżowymi: Współpraca z agencjami nieruchomości; Współpraca z dużymi i małymi deweloperami; Współpraca z firmami inwestycyjnymi; Współpraca z inwestorami prywatnymi; Ustalanie warunków współpracy, nadzór nad jakością ofert, wymiana...
  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. Obsługi Klienta

    Unum Życie TUiR S.A.   Warszawa    praca stacjonarna   dziś wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa na zastępstwo  pełny etat
    15 dni
    Zakres obowiązków: Stała współpraca i utrzymanie dobrego kontaktu z zespołem sprzedaży i Centralą. Obsługa Klientów w Oddziale. Prowadzenie administracji Oddziału, przygotowywanie raportów. Wprowadzanie danych do systemu komputerowego oraz ich kontrola. Ścisłe przestrzeganie i...
  • Konsultant Call Centre Działu Business Development

    EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.   Ołtarzew, ul. Poznańska 339    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 dni
    Do głównych obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku należą między innymi: Obsługa zgłoszeń telefonicznych Klientów; Obsługa zgłoszeń Klientów w mediach społecznych, na stronach internetowych itp. Rejestracja i kontrola przebiegu prac związanych z obsługą zgłoszenia...
  • BNP Paribas Bank Polska S.A.   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku - bez obsługi kasowej; Praca z wykorzystaniem nowoczesnych, zdalnych kanałów obsługi, kształtowanie świadomości Klientów i szerzenie wiedzy z zakresu usług bankowości digital; Budowanie długotrwałych relacji...
  • Credit Agricole Bank Polska S.A.   dziś wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Twoja rola po przeszkoleniu pozyskujesz nowego klienta, nie tylko tego, który sam przyjdzie do banku, również dzwonisz i zapraszasz na spotkanie; od trzeciego miesiąca pracujesz na swoją premię, prowadząc aktywną sprzedaż produktów oraz usług bankowych i ubezpieczeniowych; dopasowujesz...
  • Doradca / Doradczyni Klienta

    Credit Agricole Bank Polska S.A.   Opole    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Twoja rola pozyskujesz nowego Klienta, nie tylko tego, który sam przyjdzie do banku, również dzwonisz i zapraszasz na spotkanie; pracujesz na swoją premię, prowadząc aktywną sprzedaż produktów oraz usług bankowych i ubezpieczeniowych; dopasowujesz produkty finansowe do potrzeb i oczekiwań...
  • BNP Paribas Bank Polska S.A.   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku; Budowanie długotrwałych relacji oraz aktywne pozyskiwanie nowych Klientów; Rozpoznawanie i realizowanie potrzeb Klientów poprzez proponowanie zindywidualizowanych rozwiązań; Zapewnienie Klientom doskonałej...
  • BNP Paribas Bank Polska S.A.   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Zakres obowiązków: Zarządzanie przypisanym portfelem Klientów biznesowych (firmy na uproszczonej księgowości i pełnej do 4 mln przychodów rocznie); Kompleksowa współpraca i zindywidualizowane doradztwo oraz sprzedaż produktów dla firm (w tym również Wspólnoty i AGRO); Aktywne...
  • Doradca / Doradczyni Klienta Prime (klient zamożny)

    Credit Agricole Bank Polska S.A.   Konin    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Twoja rola nawiązujesz i utrzymujesz długotrwałe relacje z klientami zamożnymi ze swojego portfela; analizujesz potrzeby i oczekiwania klientów w zakresie odpowiednich produktów i rozwiązań finansowych; prezentujesz i sprzedajesz produkty bankowości detalicznej, również w kanałach...
  • Doradca / Doradczyni Klienta Indywidualnego

    Credit Agricole Bank Polska S.A.   Gdynia    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Twoja rola pracujesz z klientem zamożnym, badasz jego potrzeby i aktywnie oferujesz produkty bankowości detalicznej; pozyskujesz nowego klienta, nie tylko tego, który sam przyjdzie do banku, również dzwonisz i zapraszasz na spotkania, aby zbudować długotrwałe relacje finansowe z klientem;...
  • Specjalista ds. części / Magazynier

    EWT Automotive Polska Sp. z o.o.   Płock    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid) / pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 dni
    Zakres obowiązków: Obsługa Klienta zewnętrznego jak i wewnętrznego w zakresie sprzedaży części zamiennych; Realizacja planów sprzedaży firmy; Prowadzenie gospodarki magazynowej według odpowiednich procedur; Współpraca z działem serwisu w zakresie doboru i sprzedaży części zamiennych i akcesoriów;
  • Przedstawiciel Handlowy Inwestycyjny - Elewacje BSO, Wentylowane

    TNS Sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 dni
    Zakres obowiązków: Aktywne pozyskiwanie i rozwijanie bazy klientów inwestycyjnych na terenie Trójmiasta i okolic. Sprzedaż specjalistycznych materiałów budowlanych, w tym systemów dociepleń BSO, elewacji wentylowanych oraz płytek wielkoformatowych. Budowanie i utrzymywanie długofalowych...
  • Główny specjalista/główna specjalistka

    Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Starszy specjalista/starsza specjalistka

    Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    2 dni
  • Radca/radczyni

    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Inspektor

    Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Krakowie   Tarnów    praca stacjonarna
    4 dni
  • Specjalista

    Komenda Stołeczna Policji w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    7 dni
  • Starszy specjalista

    Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    7 dni
  • Specjalista

    Komenda Wojewódzka Policji w Rzeszowie   Rzeszów    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)
    9 dni
  • Młodszy specjalista

    Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu   Poznań    praca stacjonarna
    10 dni
  • Inspektor

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad   Łomża    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    13 dni
  • Pracownik obsługi klienta

    Usługi- Handel - Gastronomia Czerniak Konstanty   Polkowice    praca stacjonarna
    Szukamy 2 pracowników  aplikuj bez CV
    10 godz.
  • Przedstawiciel handlowy

    Powiatowy Urząd Pracy w Malborku   Malbork    praca stacjonarna
    aplikuj bez CV
    10 godz.
  • Specjalista ds. obsługi klienta

    Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu   Sosnowiec    praca stacjonarna
    aplikuj bez CV
    2 dni
  • Pracownik kręgielni

    Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu   Węgierska Górka    praca stacjonarna
    aplikuj bez CV
    2 dni
  • Specjalista ds. obsługi klientów kluczowych

    LEKARO SP. Z O.O.   Wola Ducka    praca stacjonarna
    Szukamy 2 pracowników  aplikuj bez CV
    2 dni

Praca Specjalista ds. obsługi klienta

Współczesny rynek jest coraz bardziej wymagający, a to z kolei stawia firmy przed ogromnym wyzwaniem: jak zdobyć i utrzymać lojalnych klientów? W odpowiedzi na ten problem kluczową rolę odgrywają specjaliści ds. obsługi klienta. Pełnią oni funkcję łącznika między przedsiębiorstwem a konsumentem. Ponieważ mają bezpośredni kontakt z klientem, to właśnie oni często najlepiej wiedzą, jakie są aktualne oczekiwania i wymagania klienteli firmy. Co więcej, specjaliści ds. obsługi klienta to również swego rodzaju strażnicy wartości marki, gdyż przekładają politykę firmy na realne działania w kontaktach z klientami indywidualnymi i partnerami korporacyjnymi. Praca na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta jest pełna wyzwań, a zakres obowiązków w każdym przedsiębiorstwie może być trochę inny. Bez wątpienia jednak kluczem do sukcesu w opiece klienta jest empatia, umiejętność przekonywania i negocjacji.  Jeśli interesuje Cię sektor sprzedażowy i usługowy, przyjrzyj się bliżej roli tego profesjonalisty, jego wieloaspektowym obowiązkom, napotykanych wyzwaniom oraz perspektywom rozwoju kariery w zmieniającym się świecie handlu i komunikacji. Zobacz także, jak znaleźć najlepsze oferty pracy na stanowisko specjalista ds. obsługi klienta w języku polskim lub języku obcym. 

Charakterystyka zawodu

Specjalista ds. obsługi klienta to zawód, który wiąże się z bezpośrednim kontaktem z konsumentami oraz świadczeniem wszechstronnego doradztwa w zakresie usług i produktów nowym i aktualnym klientom firmy. Pracownik obsługi klienta to profesjonalista, którego codzienną pracą jest rozmowa z klientami poprzez różne kanały, np. przez telefon, czaty internetowe czy twarzą w twarz. Pozyskiwanie nowych odbiorców, bieżąca obsługa, utrzymywanie relacji z klientami, rozpoznawanie potrzeb klientów, przygotowanie krótkich analiz dotyczących grupy docelowej i prowadzenie aktywnych działań zmierzających do poprawy doświadczenia klienta to kluczowe zadania tego specjalisty. Niezwykle istotnym aspektem pracy jest też współpraca z innymi działami i pracownikami, no. kierownikiem ds. marketingu, specjalistą ds. sprzedaż, sprzedawcami czy magazynierami informującymi o bieżących stanach magazynowych i dostępności towarów.

W tej roli będziesz odpowiadać zwykle za przygotowywanie ofert handlowych, udzielanie informacji o produktach lub usługach oraz pomaganie w procesie realizacji zamówień. Współpracujesz też z handlowcami w zakresie realizacji planów sprzedażowych. Ponadto na każdym etapie wykonywania obowiązków będziesz odpowiedzialny za budowanie pozytywnego wizerunku firmy i czuwanie nad jej dobrym imieniem. 

Pracownicy często mają zagwarantowany elastyczny grafik pracy, który umożliwia im dopasowanie obowiązków zawodowych do swojego trybu życia. Jeśli interesuje Cię praca w dziedzinie sprzedaży internetowej oraz nawiązywanie trwałych relacji z klientami, nie wahaj się i zaaplikuj na wolne stanowiska, nawet jeśli nie masz żadnego doświadczenia w pracy z klientem, a Twój staż w sprzedaży ogranicza się do obsługi kasy fiskalnej albo roznoszenia ulotek na powierzonym terenie w czasie studiów. Mimo braku doświadczenia, masz bowiem sporą szansę na pracę. Popyt na pracowników obsługi klienta jest bardzo duży, a juniorzy zwykle współpracują ze starszymi konsultantami oraz odbywają wstępne bezpłatne lub płatne szkolenia wdrożeniowe. Miejscem pracy może być home office bądź siedziba firmy. Coraz więcej pracodawców proponuje też model hybrydowy pracy, informacji na ten temat szukaj w opisie stanowiska oferowanego przez pracodawcę. Specjalista ds. obsługi klienta zwykle może liczyć na benefity: służbowy telefon, ubezpieczenie zdrowotne, zniżki na produkty i usługi firmy czy wyjścia integracyjne.

Specjalista ds. obsługi klienta – jak zostać?

Droga do kariery specjalisty ds. obsługi klienta rozpoczyna się zazwyczaj od zdobycia odpowiedniego wykształcenia lub doświadczenia w obszarze komunikacji bądź sprzedaży. Atutem może być ukończenie studiów z dziedziny związanej z handlem i marketingiem, zwykle nie jest to jednak obligatoryjne. Co więcej, pracodawcy na to stanowisko chętnie przyjmują osoby, które wciąż się uczą na studiach czy nawet w szkole średniej. W profesjonalnej i kompleksowej obsłudze klienta, budowaniu z nim relacji najważniejsza jest bowiem charyzma, kreatywność i umiejętność szybkiej reakcji. Dlatego dla kandydata na to stanowisko tak istotne jest rozwinięcie umiejętności interpersonalnych oraz zdolności do skutecznego rozwiązywania problemów. Osoby myślące o tym zawodzie mogą na przykład postawić na kursy z zakresu obsługi klienta, zdecydowanie warto też od razu znaleźć staż lub praktyki. Najszybciej nauczysz się realizować zadania w zakresie opieki nad klientem w praktyce.

Pracodawcy oczekują też od kandydatów umiejętności obsługi komputera, biegłości w biznesowych kontaktach mailowych, umiejętności posługiwania się ładną polszczyzną (bądź innym wymaganym językiem), które są przydatne np. w czasie przygotowywania ofert sprzedaży i mailingu do klientów.

Specjalista ds. obsługi klienta – predyspozycje zawodowe

Empatia, cierpliwość i umiejętność słuchania – to te cechy bez wątpienia wyróżniają dobrego specjalistę ds. obsługi klienta. Nieodzowna jest też zdolność do zachowania spokoju w sytuacjach stresowych i konfliktowych, a także uważność i elastyczność w dostosowywaniu się do różnorodnych typów klientów oraz nieraz zaskakujących sytuacji. Doskonale pasują do tego zawodu szczególnie ci, którzy czerpią satysfakcję z pomagania innym i znajdują satysfakcję w rozwiązywaniu problemów.

Jak wygląda praca specjalisty ds. obsługi klienta?

Najważniejszym zadaniem specjalisty ds. obsługi klienta jest budowanie trwałych relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu. To właśnie specjalista ds. obsługi klientów jest głosem firmy w bezpośrednim kontakcie z nimi. Udziela fachowej pomocy i świadczy kompleksowe doradztwo we wskazanym zakresie, np. wspierając klientów w procesie wyboru, udzielając odpowiedzi na pytania o produkty albo rozwiązując ewentualne problemy związane z zamówieniem. Specjalista ds. obsługi klienta ma za zadanie zagwarantować doskonałe doświadczenie zakupowe, realizując tym samym strategię firmy w utrzymaniu lojalności klientów.

Do kluczowych obowiązków specjalisty ds. obsługi klienta należą:

  • nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych i długofalowych relacji z klientami,
  • doradzanie w zakresie produktów i usług przedsiębiorstwa,
  • udzielanie informacji na temat oferty firmy, procesu zakupów, polityki zwrotów i reklamacji, bieżących promocji,
  • obsługiwanie zapytań klientów przez telefon, e-mail, czat i inne komunikatory,
  • przygotowywanie spersonalizowanych ofert i prezentowanie ich klientom,
  • przyjmowanie skarg, reklamacji i rozwiązywanie wszelkich problemów związanych z obsługą klienta,
  • monitorowanie opinii klientów i wdrażanie działań mających na celu poprawienie doświadczenia zakupowego,
  • współpracowanie z zespołem w celu doskonalenia obsługi klienta w firmie,
  • prowadzenie rzetelnej dokumentacji związanej z klientami,
  • kreowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę klientów.

Młodszy specjalista ds. obsługi klienta

Młodszy specjalista ds. obsługi klienta to pracownik na początku ścieżki kariery w tej dziedzinie, który zazwyczaj wspiera doświadczonego kolegę (starszego specjalistę ds. obsługi klienta) lub przejmuje proste zgłoszenia od klientów i w ten sposób zdobywa doświadczenie. Jako osoba początkująca, musisz pamiętać, że zazwyczaj już od pierwszego dnia szkolenia w zawodzie będziesz mieć bezpośredni kontakt z klientem. Może to być nieco stresujące, ale to także doskonała okazja do nauki. Nie martw się, jeśli nigdy dotąd nie pracowałeś na podobnym stanowisku. O ile jesteś osobą charyzmatyczną, a także podejrzewasz, że posiadasz umiejętności sprzedażowe, po prostu aplikuj i spróbuj swoich sił. 

Telefoniczny doradca klienta – jak wygląda praca telekonsultanta?

Telefoniczny doradca klienta to osoba, która, jak sama nazwa wskazuje, pracuje w call center i udziela wsparcia klientom przez telefon. Pracownik na tym stanowisku powinien mieć doskonale rozwinięte umiejętności związane z komunikacją werbalną, a także umiejętność aktywnego słuchania i rozwiniętą empatię. Są one niezbędne, by precyzyjnie zrozumieć potrzeby klienta i udzielać odpowiednich wskazówek lub rozwiązywać problemy zgłaszane przez klientów. Zawód ten coraz częściej wykonywany jest zdalnie.

Specjalista ds. obsługi sklepu internetowego

Specjalista ds. obsługi sklepu internetowego pracuje przy komputerze i ma pośredni, najczęściej internetowy, kontakt z użytkownikami sieci odwiedzającymi stronę sklepu internetowego. Jest to ktoś, kto nie tylko odpowiada na pytania klientów, ale także pomaga w wyborze produktów, a także chociażby informuje o dostępności oraz prowadzi proces zamówień online. Jego praca odgrywa kluczową rolę w budowaniu pozytywnego doświadczenia zakupowego przez internet. Warto pamiętać, że specjalista ds. obsługi sklepu online czasami musi rozwiązywać prostsze problemy techniczne, a poważniejsze zgłaszać administratorom sklepu.

Doradca klienta ds. technicznych, czyli praca przy helpdesku

Doradca klienta ds. technicznych to ciekawy i przyszłościowy zawód. Specjalista ten pomaga klientom w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z zamówieniami, produktami bądź usługami firmy. Głównym zadaniem osoby na tym stanowisku jest udzielanie wsparcia w zrozumiały sposób, pozbawiony technicznego żargonu, nawet jeśli tematy są skomplikowane. Udziela konkretnych wskazówek w taki sposób, by osoba niebędąca specjalistą mogła poradzić sobie z problemem samodzielnie.

Doradca klienta w zakresie reklamacji i zwrotów

Kolejnym zawodem związanym z opieką klienta jest doradca klienta w zakresie reklamacji i zwrotów. Jest to ktoś, kto wspiera klientów, którzy z jakiegoś powodu są niezadowoleni z zakupionych produktów lub usług i w związku z tym chcą dokonać zwrotu albo reklamacji. Bardzo ważne, by doradca na tym stanowisku posiadał umiejętności rozwiązywania problemów w sposób zadowalający klienta i zgodny z polityką firmy. Powinien też być asertywny, uważny, ale również cechować się wysoką kulturą osobistą i opanowaniem w stresujących sytuacjach.

Opiekun klienta indywidualnego

Opiekun klienta indywidualnego to osoba odpowiedzialna za tworzenie i utrzymanie długoterminowych relacji z indywidualnymi klientami (czyli nie korporacyjnymi, reprezentującymi jakieś organizacje czy instytucje), zazwyczaj z wybranej grupy docelowej. Pracownik na tej posadzie ma za zadanie przede wszystkim zrozumienie potrzeb klienta, profesjonalne doradzenie i zapewnienie spersonalizowanego wsparcia w procesie zakupowym.

Specjalista ds. obsługi klienta korporacyjnego

Specjalista ds. obsługi klienta korporacyjnego z kolei zajmuje się budowaniem relacji z klientami biznesowymi (korporacjami, firmami, instytucjami, organizacjami non profit, stowarzyszeniami itp.). Celem tego specjalisty jest zrozumienie specyfiki działalności klienta, jak najbardziej konkretne zidentyfikowanie jego potrzeb i dostarczanie rozwiązań dopasowanych do tych wymagań. Osoba zajmująca to stanowisko powinna cechować się wysoką kulturą osobistą, asertywnością, nierzadko wymagana jest także dobra prezencja. Pracownik zwykle bierze udział w spotkaniach biznesowych, negocjacjach, musi być także otwarty na wyjazdy służbowe. Często stanowisko specjalisty ds. obsługi klienta korporacyjnego jest uważane za kolejny stopień awansu po obsłudze klienta indywidualnego.

Customer service specialist, czyli opiekun klienta z językiem angielskim

Customer service specialist jest to specjalista do spraw obsługi klienta posługujący się językiem angielskim. W dobie globalizacji i rozwijania na coraz szerszą skalę międzynarodowych kontaktów biznesowych umiejętność komunikacji w języku angielskim jest często nieodzowna w pracy w firmach działających na ponadnarodowych rynkach. Pracownik na tym stanowisku ma szansę na pracę w międzynarodowej firmie w Polsce, a także rozwijanie kariery za granicą. Specjaliści ci zwykle mogą liczyć na znacznie wyższe wynagrodzenie od pracowników obsługi nieposługujących się w pracy językiem obcym.

Ile zarabia specjalista ds. obsługi klienta?

Wynagrodzenie specjalisty ds. obsługi klienta zależy od bardzo wielu czynników, takich jak chociażby stopień doświadczenia, obszar działania firmy oraz jej lokalizacja. Jednak praca w tej dziedzinie jest często atrakcyjnie wynagradzana, zwłaszcza w przedsiębiorstwach międzynarodowych i dużych korporacjach. Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń mediana pensji brutto dla tego specjalisty to 5140 zł miesięcznie.

Specjalista ds. obsługi klienta – perspektywy zawodowe

W dobie rosnącej konkurencji w praktycznie każdej branży sprzedażowej i usługowej obsługa klienta staje się strategicznym elementem dla rozwoju i promocji firm. Dlatego utalentowani specjaliści ds. obsługi klienta są wysoko cenieni i mają szerokie perspektywy rozwoju, zarówno w kierunku awansu na stanowiska kierownicze, jak i w kontekście zdobywania coraz bardziej wyspecjalizowanych kompetencji np. w wybranej dziedzinie. Stale pojawiają się też nowe propozycje dla specjalistów ds. obsługi klienta, a kandydaci mają do wyboru różnorodne stanowiska nawet w obrębie jednej organizacji.

Najnowsze oferty pracy dla konsultanta i konsultantki klienta

Oferty pracy w portalu Praca.pl dotyczące obsługi klienta, kierowane do pracowników branży handlowej, dotyczące stanowisk w sprzedaży usług, pojawiają się regularnie. Tutaj znajdziesz atrakcyjne oferty pracy dla specjalistów ds. obsługi klienta, a także m.in. specjalistek ds. obsługi klienta korporacyjnego, kasjerów, pracowników analizy danych marketingowych, handlowców, przedstawicieli medycznych i specjalistów ds. reklamy. Sprawdź wybrane oferty, zapoznaj się z zakresem obowiązków i aplikuj jednym kliknięciem! W serwisie Praca.pl dostępne są też oferty urzędu pracy oraz ogłoszenia z agencji zatrudnienia.

Specjalista ds. obsługi klienta – najczęściej zadawane pytania:

  • Jakie są główne obowiązki specjalisty ds. obsługi klienta?

Podstawowym zadaniem specjalisty ds. obsługi klienta jest utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami indywidualnymi bądź korporacyjnymi, odpowiadanie na ich zapytania, rozwiązywanie bieżących problemów oraz udzielanie fachowych porad związanych z ofertą firmy. Specjalista obsługuje zapytania telefonicznie, e-mailowo lub osobiście. Ma także za zadanie precyzyjne rejestrowanie informacji w systemach teleinformatycznych.

  • Jakie umiejętności są ważne dla pracy specjalisty ds. obsługi klienta?

Praca specjalisty do spraw obsługi klienta wymaga przede wszystkim posiadania doskonałych umiejętności komunikacyjnych, empatii oraz zdolności do kreatywnego rozwiązywania problemów. Specjalista powinien być zarazem cierpliwy, potrafić działać w sytuacjach stresujących i elastycznie dostosowywać się do różnych typów klientów. Bardzo istotne w tej roli są oczywiście znajomość produktów lub usług firmy, a także umiejętność pracy w zespole oraz dobrze rozwinięte zdolności organizacyjne.

  • Jakie są perspektywy rozwoju kariery dla specjalisty ds. obsługi klienta?

Specjaliści ds. obsługi klienta mają bardzo różne możliwości rozwoju. Zdobycie doświadczenia w obsłudze klienta indywidualnego może prowadzić do awansu na stanowiska takie jak specjalista ds. obsługi klienta korporacyjnego, kierownik działu obsługi klienta, menedżer obszaru klienta czy chociażby zastępca kierownika sklepu. Co więcej, umiejętności zdobyte jako specjalista ds. obsługi klienta mogą się przydać w pokrewnych dziedzinach zawodowych, takich jak przykładowo marketing, PR, HR czy zarządzanie. Pracownicy mogą też specjalizować się w obsłudze klientów w określonych branżach czy sektorach jak marketing medyczny czy finansowo-bankowy, a to daje możliwość rozwoju kariery w wybranym kierunku.