Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest Delegatura Urzędu oraz poza nimi,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- przyjmowanie wniosków w sprawach dotyczących przyznania lub odmowy przyznania Karty Polaka oraz przedłużenia jej ważności, weryfikacja danych osobowych, potwierdzanie faktu okazania oryginału dokumentów na przyjętych kopiach, wręczanie pouczenia w języku zrozumiałym dla strony postępowania administracyjnego,
- ocena znajomości języka polskiego w odniesieniu do wnioskodawców, którzy nie posiadają dokumentów potwierdzających tą znajomość,
- obsługa systemów komputerowych ,,POBYT” i Centralny Rejestr Kart Polaka w zakresie prowadzonych spraw,
- udzielanie informacji w sprawach dotyczących przyznania lub odmowy przyznania Karty Polaka oraz przedłużenia jej ważności,
- wydawanie cudzoziemcom Karty Polaka.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego w pracy administracyjnej lub powyżej 1 roku w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych,
- znajomość przepisów ustaw: o Karcie Polaka, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego, rosyjskiego lub białoruskiego w stopniu komunikatywnym,
- komunikatywność, asertywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność analitycznego myślenia.