Podinspektor ds. Księgowości Budżetowej
Miejsce pracy: Luboń
Zakres podstawowych zadań:
- Prowadzenie rejestru środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Ustalanie zobowiązania VAT Urzędu i nadzór nad jednostkami podległymi Miastu w zakresie zobowiązań VAT.
- Sporządzanie sprawozdań GUS w zakresie stanowiska pracy.
- Dekretacja budżetowa na dokumentach zakupu oraz uzgadnianie treści opisu z wydziałami merytorycznymi.
- Kwalifikowanie zakupów do ujęcia w Ewidencji kont 013 i 020.
- Rozliczanie delegacji służbowych.
- Wystawianie not księgowych.
- Kontrola jednostek podległych Miastu w zakresie realizacji dochodów i wydatków.
- Bieżąca analiza obowiązujących przepisów w zakresie wykonywanych czynności, oraz zgłaszanie na bieżąco przełożonym wprowadzonych ustawowych zmian celem dostosowania ich do obowiązującego stanu prawnego.
Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem:
a) Niezbędne:
- Wykształcenie średnie z zakresu ekonomii/finansów.
- Staż pracy i doświadczenie w księgowości co najmniej 1 rok.
- Obywatelstwo polskie.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne.
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na stanowisku:
- Ogólnej znajomości zasad księgowości budżetowej, planu kont, klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
- Wystarczającej wiedzy i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programów komputerowych do prowadzenia księgowości.
- Umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, środowisko Windows, internet).
b) Dodatkowe:
- Wykształcenie wyższe: ekonomiczne/finansowe jednolite studia magisterskie, ekonomiczne/finansowe wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne/finansowe studia magisterskie lub ekonomiczne/finansowe studia podyplomowe.
- Doświadczenie w pracy w administracji samorządowej (podobne stanowisko pracy).
- Znajomość zagadnień JST.
- Doświadczenie w ewidencji środków trwałych, rozliczeń podatku VAT.
- Doświadczenie w zakresie kontroli.
- Komunikatywność, konsekwencja w realizacji zadań, dokładność, sumienność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa.
- Wysoki poziom zaangażowania w powierzone obowiązki, odporność na stres dyspozycyjność i zaangażowanie, umiejętność pracy w zespole.
Warunki pracy na stanowisku pracy:
- Praca w wymiarze pełnego etatu.
- Praca w pozycji siedzącej, wymagającej szczególnej koncentracji.
- Praca w budynku nieprzystosowanym do potrzeb osoby niepełnosprawnej, jednocześnie wymagająca wyjść poza budynek.
- Praca w zespole i w warunkach stresu.
- Praca wymagająca znajomości przepisów prawa, w tym ustaw: z zakresu finansów publicznych, rachunkowości, o samorządzie gminnym, kpa, instrukcja kancelaryjna.
- Wynagrodzenie zasadnicze od 3000 zł do 3 600 zł brutto.
Oczekujemy na państwa pisemne zgłoszenia zawierające:
- List motywacyjny ze wskazaniem stanowiska (adres mailowy).
- Kwestionariusz osobowy.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje.
- Kopie dotychczasowych świadectw pracy.
- Życiorys zawodowy wraz z opisem przebiegu zatrudnienia, praktyk zawodowych i odbytego stażu.
- Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne.
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
Informuję jednocześnie, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Luboń, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.