specjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat 5 450 zł brutto/mies. aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Zakres czynności: organizacja i dostawa zakupów; utrzymywanie dobrych kontaktów z dostawcami oraz kontrahentami; transport osób oraz obiektów muzealnych; przygotowywanie dokumentów drogowych oraz terminowe rozliczanie zleceń (zaliczki, delegacje, faktury).
specjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Obowiązki: terminowe dostawy materiałów do zleceń produkcyjnych, zapewnienie optymalnego poziomu rotacji magazynowej, kompleksowa obsługa i przygotowywania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z zakupami materiałów, towarów usług dla firm, ścisła współpraca ze wszystkimi...
Opis stanowiska: Zarządzanie zakupami i serwisem sprzętu medycznego i laboratoryjnego. Przygotowywanie dokumentacji przetargowej i technicznej. Współpraca z dostawcami i producentami – negocjowanie parametrów, analiza ofert. Monitorowanie umów i udział w odbiorach technicznych. Tworzenie...
Od teraz pracujemy dla Ciebie!
Włącz zgodę na udostępnianie swojego CV, a my polecimy je pracodawcom.
Klient portalu Praca.pl
Katowice
praca stacjonarna
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat
10 godz.
Tworzenie i rozwijanie portfolio produktów oraz kategorii asortymentowych wspólnie z producentami, Opracowywanie i implementacja strategii wprowadzania produktów na rynek, Uczestnictwo w targach branżowych na terenie kraju i za granicą, Negocjowanie warunków zakupów i dostaw z dostawcami,...
Jaktorów, ul. Potockiego 1 A Dołącz do naszego zespołu i zdobądź cenne doświadczenie! Jeśli jesteś studentem lub absolwentem i chcesz zdobyć cenne doświadczenie w obszarze zarządzania danymi oraz współpracy z dostawcami – ta oferta jest właśnie dla Ciebie! Zadania na tym...
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę pełny etat
12 godz.
Twoja rola w STRABAG zamawianie części zamiennych i materiałów smarnych do maszyn budowlanych; rozliczanie dokumentów magazynowych; gospodarka olejowa; dbanie o prawidłowy i terminowy obieg dokumentów; gospodarka odpadami (BDO)
Weryfikacja i aktualizacja danych dostawców w bazie. Analiza trendów i identyfikacja problemów w bazie danych. Organizacja i archiwizacja dokumentacji dostawców. Komunikacja z dostawcami w celu weryfikacji i aktualizacji danych.
Klient portalu Praca.pl
Elżbietów
praca stacjonarna
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
12 godz.
Kompleksowa realizacja procesów zakupowych zgodnie z polityką firmy. Optymalizacja cen, dostawców i kosztów logistycznych. Organizowanie przetargów oraz aukcji na platformie zakupowej. Przygotowywanie zamówień i umów handlowych. Analiza rynku surowcowego, budżetowanie, planowanie i...
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę pełny etat
13 godz.
Twoja rola w STRABAG pozyskiwanie nowych dostawców oraz współpraca z dotychczasowymi; negocjacje cenników / umowy handlowe; aktualizacja cenników w systemie CATO; wsparcie pozostałych specjalistów ds. zakupów w regionach; współpraca z regionami; praca z bieżącymi projektami
Dołącz do zespołu odpowiedzialnego za zakupy operacyjne i strategiczne. Osoba na tym stanowisku będzie zajmować się m.in. organizowaniem postępowań zakupowych, kontrolą dostaw, analizą rynku oraz współpracą z dostawcami i podwykonawcami. W zakres obowiązków wchodzi również obsługa...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Wsparcie kierownika produkcji w działaniach zabezpieczania ciągłości surowców, rozwiązywanie bieżących tematów, pilnowanie terminów i porządku w działaniach. Realizowanie planów zakupowych, dbanie o dostępność materiałów i komponentów potrzebnych do produkcji. Monitorowanie...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Zadania: Aktywny udział w procesie zakupów zgodnie z polityką firmy. Wyszukiwanie ofert dla planowanych inwestycji. Przygotowywanie porównań cenowych ofert. Prowadzenie negocjacji cenowych. Przygotowywanie dokumentacji zakupowej i umów. Optymalizacja procesów zakupowych. Współpraca z innymi...
specjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat 6 500 zł brutto/mies. aplikuj bez CV
1 dni
Realizacja zakupów zgodnie z zapotrzebowaniem i polityką zapasów. Poszukiwanie nowych dostawców na rynkach krajowych i zagranicznych. Analiza zużycia materiałów i ustalanie minimalnych stanów magazynowych. Współpraca z dostawcami, nadzór nad terminowością i jakością dostaw, obsługa...
Miejsce pracy Krosno Opis stanowiska: Prowadzenie postępowań zakupowych na materiały, usługi i podwykonawstwo zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie uregulowaniami w Spółce; Monitorowanie terminów dostaw zamówionych materiałów i urządzeń; Weryfikacja faktur pod względem spełnienia...
Klient portalu Praca.pl
Kąty Wrocławskie
praca stacjonarna
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat
1 dni
Pozyskiwanie i rekrutacja przewoźników, ustalanie warunków współpracy. Analiza rynku transportowego. Optymalizacja kosztów usług transportowych. Budowanie i zarządzanie relacjami z przewoźnikami. Rozszerzanie bazy przewoźników i pozyskiwanie nowych dostawców. Współpraca z zespołami...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Opis stanowiska Pozyskiwanie nowych oraz aktywna obsługa stałych klientów; Przygotowywanie i prezentowanie ofert handlowych; Doradztwo w zakresie oferowanych produktów; Budowanie i utrzymywanie bardzo dobrych relacji z klientami;
Opracowanie kompleksowych ofert przetargowych. Analiza dokumentacji przetargowej. Wyjaśnianie niezgodności oraz sporządzanie dokumentacji w postępowaniach przetargowych. Przyszykowanie środków ochrony prawnej do Krajowej Izby Odwoławczej. Organizacja postępowań o udzielenie zamówień....
Klient portalu Praca.pl
Warszawa
praca stacjonarna
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
1 dni
Negocjowanie warunków i cen z firmami spedycyjnymi oraz zlecanie transportu. Monitorowanie przesyłek kontenerowych i samochodowych oraz przyjęć magazynowych. Zarządzanie dokumentacją importową i współpraca z agencjami celnymi. Nadzorowanie rozliczeń finansowych związanych z importem....
Do zadań na ww. stanowisku należeć będzie między innymi: przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym sporządzanie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych, nadzór nad poprawnością interpretacji przepisów w zakresie zamówień...
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Zadania: Prowadzenie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych w Straży Miejskiej m.st. Warszawy, w tym: terminowe, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa prowadzenie postępowań wynikających ze stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych; współpraca z innymi komórkami...
Klient portalu Praca.pl
Stare Opole
praca stacjonarna
młodszy specjalista (junior) / praktykant/stażysta umowa o pracę pełny etat
1 dni
Przygotowywanie analiz zapasów i zapotrzebowania sklepów; Sprawdzanie dostępności produktów i jakości danych w systemie; Reagowanie na alerty systemowe oraz kontakt z jednostkami terenowymi; Współtworzenie raportów i rekomendacji optymalizacyjnych;
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Zakres obowiązków zarządzanie kategoriami; tworzenie strategii zakupów i ich realizacja w ramach dedykowanej kategorii, zarządzanie celami: sprzedaży, marży, zapasem, realizowanie celów budżetowych, analiza rynku, prowadzenie negocjacji z dostawcami, współtworzenie planów promocji i ich...
ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Kompleksowa realizacja procesów zakupowych zgodnie z potrzebami i polityką firmy. Optymalizacja cen zakupów, źródeł dostaw i kosztów logistycznych. Prowadzenie przetargów i aukcji na platformie zakupowej. Generowanie zamówień oraz sporządzanie umów handlowych....
GŁÓWNE OBOWIĄZKI NA STANOWISKU: Prowadzenie postępowań zakupowych prowadzonych w ramach Grupy BZK. Współpraca z kupcami w ramach prowadzonych przetargów na platformie zakupowej. Przygotowywanie raportów dotyczących zakupów dokonywanych na platformie zakupowej. Przygotowywanie...
Do zadań na ww. stanowisku należeć będzie między innymi: Obsługa techniczno-administracyjna zakupów i serwisów aparatury medycznej i laboratoryjnej, Współpraca z użytkownikami oraz przygotowywanie dokumentacji przetargowej i technicznej (wnioski, zlecenia, OPZ, umowy, porównania ofert),...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj bez CV
2 dni
Zakres obowiązków: Aktywne pozyskiwanie i obsługa klientów; Przygotowanie oraz prezentacja ofert; Doradztwo produktowe; Budowanie i podtrzymywanie relacji z klientami;
Jaktorów, ul. Potockiego 1 A Dołącz do naszego zespołu i zdobądź cenne doświadczenie! Jeśli jesteś studentem lub absolwentem i chcesz zdobyć cenne doświadczenie w obszarze zarządzania danymi oraz współpracy z dostawcami – ta oferta jest właśnie dla Ciebie! Zakres obowiązków:...
Precyzyjne przetwarzanie zgłoszeń zgodnie z procedurami operacyjnymi i politykami firmy; Tworzenie zamówień zakupowych i walidacja zleceń zakupu; Bieżąca obsługa zapytań i wsparcie w rozwiązywaniu problemów operacyjnych; Utrzymywanie standardów zgodności z procedurami;
Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: Budowanie portfolio produktowego i współtworzenie kategorii asortymentowych z producentami mebli; Przygotowanie i wdrażanie strategii wprowadzania produktów na rynek; Udział w krajowych i międzynarodowych targach branżowych;...
Księgowanie faktur kosztowych krajowych, zagranicznych (unijne, importowe), w tym dot. środków trwałych oraz leasingów; Wystawianie i księgowanie faktur sprzedaży (krajowe, unijne, eksport) Kontrola faktur zakupu i sprzedaży pod względem formalnym, merytorycznym, rachunkowym i podatkowym;...
specjalista mid / junior umowa zlecenie / kontrakt B2B pełny etat rekrutacja online aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Czym się zajmiesz? Będziesz współpracować z zespołem projektowym w zakresie przygotowań przetargowych i wyboru dostawców, Zadbasz o dokumentację kontraktową oraz zgodność z procedurami, Weźmiesz udział w analizach ryzyka i negocjacjach z partnerami, Będziesz czuwać nad przebiegiem...
ZADANIA NA STANOWISKU PRACY Pozyskiwanie przewoźników: wyszukiwanie, identyfikacja, rekrutacja oraz kwalifikacja do współpracy z CEVA, a także ustalanie warunków współpracy. Analiza rynku transportowego: diagnoza bieżących zmian i możliwości dla CEVA. Optymalizacja kosztów usług...
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę pełny etat
3 dni
Jakie zadania na Ciebie czekają? Prowadzenie bieżących operacji księgowych; Księgowanie dokumentów zewnętrznych i wewnętrznych; Weryfikowanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym oraz zgłaszanie nieprawidłowości do odpowiednich osób; Wyjaśnianie rozbieżności ilościowych,...
Zadania: Planowanie i zarządzanie zakupami materiałów i dostaw niezbędnych do produkcji; Negocjowanie z dostawcami w celu uzyskania najlepszej ceny, jakości i warunków dostawy; Monitorowanie i ocena wyników dostawców oraz utrzymywanie z nimi silnych relacji; Koordynacja z działami produkcji...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
OPIS STANOWISKA: uczestniczenie w procesem zakupowym w ramach strategii spółki, pozyskiwanie ofert w ramach realizowanych inwestycji, sporządzanie tabel porównawczych pozyskanych ofert, negocjacje cenowe z dostawcami / podwykonawcami, sporządzanie zleceń i umów handlowych, udoskonalanie...
specjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Co będziesz robić: Terminowe dostawy materiałów na potrzeby produkcji; Optymalizacja stanów magazynowych i rotacji towarów; Kompleksowe przygotowanie dokumentacji zakupowej; Ścisła współpraca z działami produkcji, zakupów i magazynu; Raportowanie wskaźników zaopatrzenia; Utrzymywanie...
Zadania: kompleksowe opracowywanie ofert przetargowych składanych przez Spółkę, analiza dokumentacji przetargowej, wyjaśnianie niezgodności w postępowaniach, sporządzanie pism wymaganych w postępowaniach przetargowych, udział w przygotowaniu środków ochrony prawnej do Krajowej Izby...
młodszy specjalista (junior) / praktykant/stażysta umowa o pracę pełny etat
3 dni
Twoje główne zadania: tworzenie i weryfikacja prognoz zaopatrzenia sklepów; kontrola dostępności towaru; bieżąca analiza podpowiedzi systemowych; weryfikowanie poprawności danych; analiza możliwości poprawy skuteczności realizacji dostaw; opisywanie raportów i kontakt ze sklepem;
specjalista junior / mid / asystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Główne zadania na stanowisku: Planowanie i realizacja procesów zaopatrzenia w sklepach stacjonarnych. Monitorowanie stanów magazynowych oraz zamówień. Współpraca z dostawcami i negocjowanie warunków zakupu. Analiza potrzeb zaopatrzeniowych oraz prognozowanie trendów sprzedażowych....
specjalista senior / mid umowa o pracę / na zastępstwo pełny etat
3 dni
Główny zakres obowiązków: przygotowywanie strategii zakupowych zawierających sprecyzowane i sformalizowane podejście biznesowe ukierunkowane na jak najbardziej efektywną realizację zakupów w tym analiza efektywności procesów zakupowych; aktualizowanie wybranych strategii zakupowych...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Główne zadania: dbanie o należyty stan nieruchomości magazynowych, terminowe zlecanie i nadzór nad okresowymi przeglądami technicznymi obiektów magazynowych, prowadzenie rejestru zaleceń, dokumentacji Urzędu Dozoru Technicznego oraz innej dokumentacji technicznej, prowadzenie gospodarki...
What This Position Is About - Purpose The PO Associate position contributes to the overall efficient operations of the PO department and its high standards. The objective of the role is to provide high-quality, high-service services to markets by timely processing a high volume of incoming tickets...
Wsparcie procesu zaopatrzenia w materiały produkcyjne; Codzienna komunikacja z dostawcami zagranicznymi w języku angielskim; Przygotowywanie regularnych raportów i analiz efektywności zakupów; Prowadzenie badań rynkowych oraz dostarczanie rekomendacji dotyczących nowych dostawców i trendów...
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
praca z Category Managerem m.in. wspieranie go w codziennych zadaniach, analiza wyników sprzedaży; koordynowanie prac marketingowych związanych z realizacją projektu wprowadzenia produktów na rynek; bieżąca współpraca z klientem i partnerami w trakcie prowadzonych prac; zarządzanie bazą...
specjalista (mid) / kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Analizowanie danych lub spostrzeżeń w celu określenia trendów branżowych i konsumenckich dotyczących produktu i kategorii; Aktywny benchmark kategorii i opracowywanie planów sourcingowych / zakupowych; Tworzenie i rozwijanie strategicznego długoterminowego planu rozwoju kategorii;...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat 6 000 - 9 000 zł brutto/mies. aplikuj szybkoaplikuj bez CV
4 dni
Zakup materiałów i usług niezbędnych do realizacji inwestycji budowlanych. Negocjowanie warunków handlowych z dostawcami i podwykonawcami. Obsługa zamówień oraz kontrola ich realizacji. Współpraca z działem projektowym i budowy. Weryfikacja dokumentów zakupowych i nadzór nad budżetem...
Klient portalu Praca.pl
Dąbrowa Górnicza
praca stacjonarna
specjalista mid / junior umowa zlecenie / kontrakt B2B pełny etat rekrutacja online aplikuj bez CV
4 dni
Definiowanie i realizacja strategii zakupowej dla projektów inwestycyjnych. Współpraca z zespołami projektowymi w celu optymalizacji decyzji zakupowych. Zarządzanie dokumentacją i umowami zgodnie z normami korporacyjnymi. Analiza i raportowanie postępów w projekcie zakupowym. Udział w...
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
4 dni
Opis stanowiska Koordynowanie zintegrowanego zarządzania działaniami związanymi z zamówieniem posprzedażowym (np. przyspieszanie, kontrola). Logistyka i zarządzanie roszczeniami dla przypisanych projektów, zapewnienie zgodności z wymogami umownymi dotyczącymi czasu, kosztów i jakości....
Klient portalu Praca.pl
Warszawa
praca hybrydowa / stacjonarna
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat rekrutacja online
4 dni
Przygotowywanie pełnej dokumentacji przetargowej zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych; Analiza wymagań i kluczowych zapisów w specyfikacjach przetargów oraz zapytań ofertowych; Tworzenie ofert i prezentacji odpowiadających na potrzeby klienta; Monitorowanie rynku zamówień publicznych...
Klient portalu Praca.pl
Warszawa
praca stacjonarna
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj bez CV
4 dni
sporządzanie rocznego planu zamówień publicznych oraz zamówień z zakresu działalności kulturalnej na podstawie szczegółowych zestawień przygotowanych przez komórki organizacyjne Teatru; odpowiadanie za prawidłowość udzielania zamówień publicznych oraz zamówień z zakresu...
Przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, Sporządzanie dokumentacji oraz nadzór nad prawidłowością procedur. Nadzór nad interpretacją przepisów dotyczących zamówień publicznych. Udział w komisjach przetargowych oraz opracowywanie projektów umów i...
Powiatowy Urząd Pracy w Radziejowie
Osowiec (pow. złotowski, gm. Zakrzewo), Osówiec
aplikuj bez CV
4 dni
Praca Specjalista ds. Zakupów
Szukasz nowego wyzwania zawodowego i zwróciłeś / zwróciłaś uwagę na oferty pracy na stanowisko specjalisty ds. zakupów? Jest to rola zawodowa, która bywa różnie nazywana. Oprócz najczęściej spotykanego miana specjalisty ds. zakupów może to być chociażby specjalista ds. zaopatrzenia i logistyki, kupiec, a w przypadku wyższych stopniem posad senior logistics specialist, category manager czy starszy specjalista ds. zakupów. Jest to pracownik, który odgrywa istotną rolę w każdym średnim i dużym przedsiębiorstwie, zarówno produkcyjnym, jak i usługowym. Zakres obowiązków różni się w zależności od specyfiki firmy, niemniej specjalista ds. zakupów nieodmiennie pracuje z produktami w ramach przydzielonego budżetu. Szukasz pracy i interesuje Cię ta profesja? Przeczytaj cały opis stanowiska i aplikuj na aktualne oferty pracy!
Charakterystyka zawodu specjalisty ds. zakupów
Specjalista ds. zakupów pracuje w dziale zakupów, zaopatrzenia bądź logistyki w średnich i dużych przedsiębiorstwach oraz różnego rodzaju instytucjach i organizacjach. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za zarządzanie całym procesem zakupowym: od analizy asortymentu, przez utrzymanie dobrych relacji z dostawcami i innymi pośrednikami, poszukiwanie nowych dostawców i kontrahentów, po nadzorowanie realizacji procesu zakupów i analizę otrzymanych ofert sprzedażowych. Osoba obejmująca to stanowisko dba o to, żeby przedsiębiorstwo, dla którego pracuje, zawsze miało odpowiednią ilość towaru bądź surowców niezbędnych do funkcjonowania i rozwijania się na rynku. Towar ten powinien być dodatkowo w optymalnej cenie i jak najwyższej jakości.
Jak zostać specjalistą ds. zakupów?
Jeśli posiadasz minimum 2 lata doświadczenia, umiesz pracować z dużą ilością danych, a znajomość języka angielskiego na poziomie B2 nie stanowi dla Ciebie problemu, jesteś idealnym kandydatem na to stanowisko. W opisach ofert często można napotkać wymaganie doświadczenia w prowadzeniu procesów zakupowych, niemniej jako osoba początkująca także masz szansę na znalezienie posady. Istotna jest umiejętność zarządzania procesami, a także dobra znajomość specyfiki danej branży, a tych można nauczyć się na wielu różnych stanowiskach. Dlatego nie wahaj się i zaaplikuj na wybraną posadę nawet mimo braku stażu pracy.
Pracodawcy czasami wymagają ponadto wykształcenia wyższego (kierunek związany z biznesem, zarządzaniem, logistyką, transportem, matematyką, marketingiem – kryteria mogą być naprawdę bardzo różne) bądź statusu studenta. Istotna może być także znajomość języka niemieckiego, rosyjskiego czy angielskiego w stopniu bardzo dobrym, umożliwiającym prowadzenie negocjacji biznesowych czy tworzenie zapytań ofertowych.
Stanowisko specjalisty ds. zakupów i logistyki – predyspozycje zawodowe
Doskonały specjalista ds. zamówień to osoba dobrze zorganizowana, nie mająca żadnego kłopotu zarówno z organizacją pracy własnej, jak i czuwaniem nad zleceniami powierzonymi innym stronom projektu. Powinien być to także ktoś komunikatywny, otwarty i cechujący się wysoką kulturą osobistą, gdyż specjalista do spraw zakupów ma za zadanie utrzymywanie relacji z klientami i kontrahentami, na co dzień utrzymuje kontakty z dostawcami i prowadzi współpracę z pozostałymi działami firmy. Inne ważne cechy osoby na stanowisku pracownika ds. dostaw to: umiejętność pracy pod presją czasu i dotrzymania terminów, odporność na stres, uważność, kreatywność, umiejętność wyszukiwania najlepszych ofert, zdolności negocjacyjne, asertywność, wysoka motywacja do pracy.
Jak wygląda praca specjalistki ds. zakupów?
Pracownik dokonuje zamówień, wykonuje research dostępnych na rynku materiałów, a także prowadzi współpracę z dostawcami i czuwa nad powierzonym budżetem. Jednym z największych wyzwań w codziennej pracy specjalisty ds. zakupów jest optymalizacja dostaw i zarządzanie powierzoną kategorią zakupową. To on decyduje o tym, co, kiedy i w jakiej ilości zostanie zakupione dla firmy. Wyborowi towaru / surowca często towarzyszy bieżąca analiza zaopatrzenia, budżetu, operacji logistycznych, a także tworzenie planów zakupowych i współpraca z innymi działami firmy.
Specjalista ds. zakupów i zaopatrzenia – co robi?
Specjalista ds. zakupów to pracownik odpowiedzialny za identyfikację, negocjowanie i nawiązywanie kontaktów z dostawcami oraz innymi kontrahentami. Pracownik na co dzień zarządza kosztami i czuwa nad tym, by zakupy realizowane zgodnie ze standardami firmy, w ramach budżetu oraz zgodnie z jej potrzebami. Jego obowiązkiem jest również monitorowanie dostaw i kontrola jakości produktów. Pracownik upewnia się, że zakupione towary spełniają określone specyfikacje, nie mają wad produkcyjnych itp. Współcześnie specjalista ds. zakupów prowadzi szeroko zakrojone działania offline i online. Bierze udział w spotkaniach z dostawcami i kontrahentami, niekiedy samodzielnie wybiera produkt w siedzibie dostawcy, ale także prowadzi negocjacje, wysyła zapytania i wybiera produkty za pośrednictwem internetu. Kolejnym, ale nie mniej ważnym zadaniem specjalisty ds. zakupów, jest prowadzenie analizy rynku i śledzenie działań konkurencji, dzięki czemu pracownik może podejmować trafne decyzje zakupowe zgodnie z najnowszymi trendami i zmieniającymi się warunkami w branży
Młodszy specjalista ds. zakupów, asystent kupca
Specjalistę ds. zakupów często wspiera w codziennej pracy asystent ds. zakupów / młodszy specjalista ds. zakupów. Osoba na tym stanowisku pomaga w sporządzaniu i utrzymaniu prawidłowej dokumentacji zakupów. Pod nadzorem przełożonego koordynuje dostawy i gromadzi informacje na temat trendów rynkowych.
Specjalista w dziale zakupów technicznych
Specjalista w dziale zakupów technicznych m.in. prowadzi analizę potrzeb operacyjnych, negocjuje umowy z dostawcami oraz kontroluje jakość nabywanych produktów bądź usług technicznych. Osoba na tym stanowisku musi posiadać gruntowną wiedzę techniczną, a także wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne i być w stanie podejmować strategiczne decyzje zakupowe. Niekiedy wymagane jest wykształcenie kierunkowe związane z dziedziną, w której działa przedsiębiorstwo.
Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim
Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim to osoba, która posiada kompetencje z zakresu marketingu i zakupów i jednocześnie umiejętność płynnej komunikacji w języku angielskim (poziom biznesowy). Jest to stanowisko wymagające nie tylko rozumienia strategii marketingowych, procesów zakupowych i logistycznych oraz trendów rynkowych, ale także zdolności do nawiązywania i utrzymania dobrych relacji biznesowych z międzynarodowymi partnerami. Swobodna komunikacja w języku angielskim jest oczywiście kluczowa, aby skutecznie koordynować projekty i negocjować warunki kontraktów. Dlatego też pracodawcy szukają osób z certyfikatami językowymi i ukończonymi studiami wyższymi. Jest to posada, która zwykle daje gwarancję wysokich zarobków.
Ile zarabia specjalista ds. zamówień?
Wiele osób zastanawia się, jakie są płace brutto w skali miesiąca osoby zajmującej tak odpowiedzialne stanowisko jak specjalista ds. zakupów / zamówień. Płace mogą się jednak znacznie różnić, zależnie od branży, w jakiej działa firma, jej wielkości, a także zakresu obowiązków, stopnia odpowiedzialności i poziomu stanowiska, jakie obejmuje pracownik. Jak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, mediana miesięcznej pensji młodszego specjalisty to 5000 zł brutto miesięcznie, samodzielnego specjalisty 6230 zł brutto na miesiąc, a starszego specjalisty 7970 zł brutto miesięcznie.
Praca w dziale zaopatrzenia i zakupów – warunki zatrudnienia
Miejscem pracy specjalisty ds. zakupów zwykle jest siedziba firmy, niemniej coraz częściej pracodawcy oferują zatrudnionym możliwość pracy zdalnej bądź hybrydowej. Pracownik musi być gotowy na odbywanie podróży służbowych. Często proponuje mu się umowę o pracę, umowę b2b bądź kontrakt menedżerski. Może także liczyć na różne dodatki np. służbowy laptop i telefon, służbowy samochód, wczasy pod gruszą czy prywatną opiekę medyczną.
Specjalista do spraw zakupów – perspektywy zawodowe, ścieżka kariery
Specjalista do spraw zakupów to bardzo istotna funkcja w każdej firmie, a na polskim rynku pracy perspektywy zawodowe dla tej roli są bardzo obiecujące. Kandydaci zwykle nie mają kłopotu ze znalezieniem ofert pracy dla siebie. Co więcej, pracownicy na tym stanowisku stoją przed możliwością rozwoju. Wraz ze zdobywanym doświadczeniem można awansować np. do roli managera ds. zakupów, dyrektora zakupów lub nawet na stanowisko CPO (Chief Procurement Officer).
Sprawdź najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. zakupów
Jeśli jesteś zainteresowany / zainteresowana tym stanowiskiem, bez trudu znajdziesz atrakcyjne oferty pracy na Praca.pl. Pamiętaj, że w naszym serwisie możesz podać różne kryteria wyszukiwania ogłoszeń, np. miejscowość, tryb pracy zdalnej, pracy hybrydowej czy poziom stanowiska. Ustaw Job Alert i wykorzystać Kreator CV Online do stworzenia profesjonalnego życiorysu zawodowego. Dzięki tym nowoczesnym narzędziom praca na stanowisku specjalisty ds. zakupów znajdzie się w Twoim zasięgu!
Praca specjalista ds. zakupów – najczęściej zadawane pytania:
Kim jest specjalista ds. zakupów?
Specjalista ds. zakupów to pracownik, który odpowiada za nabywanie odpowiednich produktów lub usług dla firmy. Jego / jej zadania obejmują m.in. negocjowanie kontraktów z dostawcami, monitorowanie jakości dostaw oraz stałą analizę tendencji rynkowych.
Jakie umiejętności są potrzebne do pracy na stanowisku specjalisty ds. zakupów?
Specjalista ds. zakupów powinien mieć wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne oraz umiejętność analizy danych i zdolności numeryczne. Musi także wykazywać się umiejętnością strategicznego myślenia, aby być w stanie odpowiednio planować i przewidywać potrzeby zakupowe firmy.