Praca Specjalista ds. Zakupów

Nowość Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 76

  • Specjalista ds. Zakupów i Transportu

    Zoeller Tech Sp. z o.o.   Rekowo Górne, k. Redy    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    Zakres obowiązków: organizacja transportu – eksport i import, współpraca z agencjami celnymi; zakup materiałów i komponentów produkcyjnych oraz usług; składanie zamówień u dostawców krajowych i zagranicznych; potwierdzanie terminów i warunków dostaw; utrzymywanie stałego kontaktu z...
  • Specjalista ds. Zakupów - Kupiec

    AB INDUSTRY S.A.   Macierzysz, k. Warszawy    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    Wyszukiwanie dostawców i podwykonawców; Uzgadnianie warunków technicznych zapytań ofertowych; Przygotowywanie kryteriów oceny ofert; Analiza otrzymanych ofert; Negocjowanie warunków handlowych i umów z dostawcami i podwykonawcami z zagranicy (w języku angielskim) Ścisła współpraca z...
  • Specjalista ds. zamówień

    KAMOKA Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    Zakres obowiązków Analizy rynku pod względem konkurencyjności portfolio produktowego, poziomu ceny zakupu i sprzedaży oraz rekomendacje korekt cen; Przygotowywanie i aktualizacja planu rozwoju asortymentu, wprowadzanie nowych produktów, wycofywanie produktów, zmiany opakowań wynikające z...
  • Specjalista ds. Zakupu Pojazdów

    AAA AUTO   Gdańsk, al. Grunwaldzka 256    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    Twój zakres obowiązków Wstępna ocena stanu technicznego samochodu przed zakupem; Wycena samochodu używanego zgodnie z polityką firmy; Przedstawienie oferty odkupu samochodu osobom indywidualnym; Negocjowanie ceny odkupu; Wprowadzanie danych do wewnętrznego systemu;
  • Kupiec (kategoria warzywa i owoce)

    Green Basket Sp. z o. o.   Szczecin, ul. Floriana Krygiera 1    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    7 dni
    Zakres obowiązków: Negocjacje handlowe, optymalizacja kosztu zakupów; Sporządzanie umów handlowych i kontrola zamówień; Poszukiwanie nowych dostawców; Prowadzenie baz danych; Kontrola harmonogramu dostaw; Przygotowywanie raportów oraz przedstawianie ich przed Zarządem;
  • Kierownik ds. Zakupów

    KOBYLARNIA S.A.   Słupsk    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 dni
    Miejsce pracy: -Słupsk: UZBROJENIE TERENÓW INWESTYCYJNYCH POD FUNKCJĘ PRZEMYSŁOWĄ W PÓŁNOCNEJ CZĘŚCI MIASTA SŁUPSKA Zakres obowiązków: przeprowadzenie procesu zakupowego na potrzeby kontraktu: wysyłanie zapytań, kontakt z dostawcą, negocjacje cenowe, zamówienie i realizacja dostaw,...
  • Koordynator ds. logistyki (spedycja i transport)

    Green Basket Sp. z o. o.   Szczecin, ul. Floriana Krygiera 1    praca mobilna   dziś wygasa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Zakres obowiązków: Zarządzanie prawidłowym funkcjonowaniem łańcucha dostaw w firmie; Aktywne nawiązywanie współpracy z nowymi przewoźnikami; Poszukiwanie klientów z ładunkami na powroty w celu minimalizowania tzw. ‘pustych przebiegów” Zarządzanie obecną flotą; Zapewnienie...
  • Junior Group Buyer

    Eurofins GSC Poland sp. z o.o.   Katowice    praca hybrydowa   dziś wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 dni
    Jobs description: The role will be called on to support both level global and local projects, so basic negotiation and communication skills are required. Junior Group Buyer coordinates purchasing activities with stakeholders requests to achieve the result in a cost effective and timely manner....
  • Senior Group Buyer

    Eurofins GSC Poland sp. z o.o.   Katowice    praca hybrydowa   dziś wygasa
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 dni
    Job Description Senior Group Buyer shall perform assignments related to the procurement categories- negotiation and implementation of global/regional agreements. The role will be called on to run both global and local projects, so strong negotiation and communication skills are required. Buyer...
  • Specjalista ds. zakupów

    Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi   Łódź    praca stacjonarna
    18 godz.
  • Zaopatrzeniowiec

    Powiatowy Urząd Pracy w Poddębicach   Pęczniew    praca stacjonarna
    18 godz.
  • Zaopatrzeniowiec

    Powiatowy Urząd Pracy w Białobrzegach   Stawiszyn (pow. białobrzeski, gm. Białobrzegi), Stawiszyn    praca stacjonarna
    18 godz.
  • Specjalista zaopatrzenia medycznego

    Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Targu   Rabka-Zdrój    praca stacjonarna
    19 godz.
  • Zaopatrzeniowiec

    Powiatowy Urząd Pracy w Siemianowicach Śląskich   Siemianowice Śląskie    praca stacjonarna
    1 dni
  • Agent do spraw zakupów (electronic program buyer for cvs division)

    Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu   Wrocław    praca stacjonarna
    2 dni
  • Zaopatrzeniowiec

    Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach   Gliwice    praca stacjonarna
    3 dni
  • Zaopatrzeniowiec k/m

    Urząd Pracy Miasta Stołecznego Warszawy   Warszawa    praca stacjonarna
    3 dni
  • Logistyk zaopatrzeniowiec (asystent kierownika)

    Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego   Ożarów Mazowiecki    praca stacjonarna
    5 dni
  • Zaopatrzeniowiec

    Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu   Grudziądz    praca stacjonarna
    6 dni
  • Zaopatrzeniowiec

    Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie   Budy Kozickie    praca stacjonarna
    9 dni
  • Zaopatrzeniowiec

    Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu   Radziechowy    praca stacjonarna
    10 dni
  • Specjalista ds. zaopatrzenia

    Powiatowy Urząd Pracy w Iławie   Karaś    praca stacjonarna
    12 dni

Praca Specjalista ds. Zakupów

Szukasz nowego wyzwania zawodowego i zwróciłeś / zwróciłaś uwagę na oferty pracy na stanowisko specjalisty ds. zakupów? Jest to rola zawodowa, która bywa różnie nazywana. Oprócz najczęściej spotykanego miana specjalisty ds. zakupów może to być chociażby specjalista ds. zaopatrzenia i logistyki, kupiec, a w przypadku wyższych stopniem posad senior logistics specialist, category manager czy starszy specjalista ds. zakupów. Jest to pracownik, który odgrywa istotną rolę w każdym średnim i dużym przedsiębiorstwie, zarówno produkcyjnym, jak i usługowym. Zakres obowiązków różni się w zależności od specyfiki firmy, niemniej specjalista ds. zakupów nieodmiennie pracuje z produktami w ramach przydzielonego budżetu. Szukasz pracy i interesuje Cię ta profesja? Przeczytaj cały opis stanowiska i aplikuj na aktualne oferty pracy!

Charakterystyka zawodu specjalisty ds. zakupów

Specjalista ds. zakupów pracuje w dziale zakupów, zaopatrzenia bądź logistyki w średnich i dużych przedsiębiorstwach oraz różnego rodzaju instytucjach i organizacjach. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za zarządzanie całym procesem zakupowym: od analizy asortymentu, przez utrzymanie dobrych relacji z dostawcami i innymi pośrednikami, poszukiwanie nowych dostawców i kontrahentów, po nadzorowanie realizacji procesu zakupów i analizę otrzymanych ofert sprzedażowych. Osoba obejmująca to stanowisko dba o to, żeby przedsiębiorstwo, dla którego pracuje, zawsze miało odpowiednią ilość towaru bądź surowców niezbędnych do funkcjonowania i rozwijania się na rynku. Towar ten powinien być dodatkowo w optymalnej cenie i jak najwyższej jakości.

Jak zostać specjalistą ds. zakupów?

Jeśli posiadasz minimum 2 lata doświadczenia, umiesz pracować z dużą ilością danych, a znajomość języka angielskiego na poziomie B2 nie stanowi dla Ciebie problemu, jesteś idealnym kandydatem na to stanowisko. W opisach ofert często można napotkać wymaganie doświadczenia w prowadzeniu procesów zakupowych, niemniej jako osoba początkująca także masz szansę na znalezienie posady. Istotna jest umiejętność zarządzania procesami, a także dobra znajomość specyfiki danej branży, a tych można nauczyć się na wielu różnych stanowiskach. Dlatego nie wahaj się i zaaplikuj na wybraną posadę nawet mimo braku stażu pracy. 

Pracodawcy czasami wymagają ponadto wykształcenia wyższego (kierunek związany z biznesem, zarządzaniem, logistyką, transportem, matematyką, marketingiem – kryteria mogą być naprawdę bardzo różne) bądź statusu studenta. Istotna może być także znajomość języka niemieckiego, rosyjskiego czy angielskiego w stopniu bardzo dobrym, umożliwiającym prowadzenie negocjacji biznesowych czy tworzenie zapytań ofertowych.

Stanowisko specjalisty ds. zakupów i logistyki – predyspozycje zawodowe

Doskonały specjalista ds. zamówień to osoba dobrze zorganizowana, nie mająca żadnego kłopotu zarówno z organizacją pracy własnej, jak i czuwaniem nad zleceniami powierzonymi innym stronom projektu. Powinien być to także ktoś komunikatywny, otwarty i cechujący się wysoką kulturą osobistą, gdyż specjalista do spraw zakupów ma za zadanie utrzymywanie relacji z klientami i kontrahentami, na co dzień utrzymuje kontakty z dostawcami i prowadzi współpracę z pozostałymi działami firmy. Inne ważne cechy osoby na stanowisku pracownika ds. dostaw to: umiejętność pracy pod presją czasu i dotrzymania terminów, odporność na stres, uważność, kreatywność, umiejętność wyszukiwania najlepszych ofert, zdolności negocjacyjne, asertywność, wysoka motywacja do pracy.

Jak wygląda praca specjalistki ds. zakupów?

Pracownik dokonuje zamówień, wykonuje research dostępnych na rynku materiałów, a także prowadzi współpracę z dostawcami i czuwa nad powierzonym budżetem. Jednym z największych wyzwań w codziennej pracy specjalisty ds. zakupów jest optymalizacja dostaw i zarządzanie powierzoną kategorią zakupową. To on decyduje o tym, co, kiedy i w jakiej ilości zostanie zakupione dla firmy. Wyborowi towaru / surowca często towarzyszy bieżąca analiza zaopatrzenia, budżetu, operacji logistycznych, a także tworzenie planów zakupowych i współpraca z innymi działami firmy. 

Specjalista ds. zakupów i zaopatrzenia – co robi?

Specjalista ds. zakupów to pracownik odpowiedzialny za identyfikację, negocjowanie i nawiązywanie kontaktów z dostawcami oraz innymi kontrahentami. Pracownik na co dzień zarządza kosztami i czuwa nad tym, by zakupy realizowane zgodnie ze standardami firmy, w ramach budżetu oraz zgodnie z jej potrzebami. Jego obowiązkiem jest również monitorowanie dostaw i kontrola jakości produktów. Pracownik upewnia się, że zakupione towary spełniają określone specyfikacje, nie mają wad produkcyjnych itp. Współcześnie specjalista ds. zakupów prowadzi szeroko zakrojone działania offline i online. Bierze udział w spotkaniach z dostawcami i kontrahentami, niekiedy samodzielnie wybiera produkt w siedzibie dostawcy, ale także prowadzi negocjacje, wysyła zapytania i wybiera produkty za pośrednictwem internetu. Kolejnym, ale nie mniej ważnym zadaniem specjalisty ds. zakupów, jest prowadzenie analizy rynku i śledzenie działań konkurencji, dzięki czemu pracownik może podejmować trafne decyzje zakupowe zgodnie z najnowszymi trendami i zmieniającymi się warunkami w branży

Młodszy specjalista ds. zakupów, asystent kupca

Specjalistę ds. zakupów często wspiera w codziennej pracy asystent ds. zakupów / młodszy specjalista ds. zakupów. Osoba na tym stanowisku pomaga w sporządzaniu i utrzymaniu prawidłowej dokumentacji zakupów. Pod nadzorem przełożonego koordynuje dostawy i gromadzi informacje na temat trendów rynkowych. 

Specjalista w dziale zakupów technicznych

Specjalista w dziale zakupów technicznych  m.in. prowadzi analizę potrzeb operacyjnych, negocjuje umowy z dostawcami oraz kontroluje jakość nabywanych produktów bądź usług technicznych. Osoba na tym stanowisku musi posiadać gruntowną wiedzę techniczną, a także wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne i być w stanie podejmować strategiczne decyzje zakupowe. Niekiedy wymagane jest wykształcenie kierunkowe związane z dziedziną, w której działa przedsiębiorstwo.

Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim

Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim to osoba, która posiada kompetencje z zakresu marketingu i zakupów i jednocześnie umiejętność płynnej komunikacji w języku angielskim (poziom biznesowy). Jest to stanowisko wymagające nie tylko rozumienia strategii marketingowych, procesów zakupowych i logistycznych oraz trendów rynkowych, ale także zdolności do nawiązywania i utrzymania dobrych relacji biznesowych z międzynarodowymi partnerami. Swobodna komunikacja w języku angielskim jest oczywiście kluczowa, aby skutecznie koordynować projekty i negocjować warunki kontraktów. Dlatego też pracodawcy szukają osób z certyfikatami językowymi i ukończonymi studiami wyższymi. Jest to posada, która zwykle daje gwarancję wysokich zarobków.

Ile zarabia specjalista ds. zamówień?

Wiele osób zastanawia się, jakie są płace brutto w skali miesiąca osoby zajmującej tak odpowiedzialne stanowisko jak specjalista ds. zakupów / zamówień. Płace mogą się jednak znacznie różnić, zależnie od branży, w jakiej działa firma, jej wielkości, a także zakresu obowiązków, stopnia odpowiedzialności i poziomu stanowiska, jakie obejmuje pracownik. Jak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, mediana miesięcznej pensji młodszego specjalisty to 5000 zł brutto miesięcznie, samodzielnego specjalisty 6230 zł brutto na miesiąc, a starszego specjalisty 7970 zł brutto miesięcznie.

Praca w dziale zaopatrzenia i zakupów – warunki zatrudnienia

Miejscem pracy specjalisty ds. zakupów zwykle jest siedziba firmy, niemniej coraz częściej pracodawcy oferują zatrudnionym możliwość pracy zdalnej bądź hybrydowej. Pracownik musi być gotowy na odbywanie podróży służbowych. Często proponuje mu się umowę o pracę, umowę b2b bądź kontrakt menedżerski. Może także liczyć na różne dodatki np. służbowy laptop i telefon, służbowy samochód, wczasy pod gruszą czy prywatną opiekę medyczną.

Specjalista do spraw zakupów – perspektywy zawodowe, ścieżka kariery

Specjalista do spraw zakupów to bardzo istotna funkcja w każdej firmie, a na polskim rynku pracy perspektywy zawodowe dla tej roli są bardzo obiecujące. Kandydaci zwykle nie mają kłopotu ze znalezieniem ofert pracy dla siebie. Co więcej, pracownicy na tym stanowisku stoją przed możliwością rozwoju. Wraz ze zdobywanym doświadczeniem można awansować np. do roli managera ds. zakupów, dyrektora zakupów lub nawet na stanowisko CPO (Chief Procurement Officer).

Sprawdź najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. zakupów

Jeśli jesteś zainteresowany / zainteresowana tym stanowiskiem, bez trudu znajdziesz atrakcyjne oferty pracy na Praca.pl. Pamiętaj, że w naszym serwisie możesz podać różne kryteria wyszukiwania ogłoszeń, np. miejscowość, tryb pracy zdalnej, pracy hybrydowej czy poziom stanowiska. Ustaw Job Alert i wykorzystać Kreator CV Online do stworzenia profesjonalnego życiorysu zawodowego. Dzięki tym nowoczesnym narzędziom praca na stanowisku specjalisty ds. zakupów znajdzie się w Twoim zasięgu!

Praca specjalista ds. zakupów – najczęściej zadawane pytania:

  • Kim jest specjalista ds. zakupów?

Specjalista ds. zakupów to pracownik, który odpowiada za nabywanie odpowiednich produktów lub usług dla firmy. Jego / jej zadania obejmują m.in. negocjowanie kontraktów z dostawcami, monitorowanie jakości dostaw oraz stałą analizę tendencji rynkowych.

  • Jakie umiejętności są potrzebne do pracy na stanowisku specjalisty ds. zakupów?

Specjalista ds. zakupów powinien mieć wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne oraz umiejętność analizy danych i zdolności numeryczne. Musi także wykazywać się umiejętnością strategicznego myślenia, aby być w stanie odpowiednio planować i przewidywać potrzeby zakupowe firmy.