Najnowsze oferty pracy

  • Kierownik w Departamencie Finansowo-Księgowym (Sekcja Księgowości i Płatności)

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Główne zadania: Nadzór nad pracą księgowych oraz nad osób wykonujących płatności w Sekcji Księgowości; Nadzorowanie prawidłowości ewidencji księgowej; Akceptacja dokumentów w systemie finansowo-księgowym; Bieżąca weryfikacja i analiza sald oraz zapisów na kontach księgowych;...
  • Team Manager działu księgowości

    ManpowerGroup   Poznań    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Zadania: Prowadzenie pełnej księgowości spółek; Zarządzanie zespołem księgowych; Prowadzenie i kontrola ewidencji VAT; Uzgadnianie sald kont rozrachunkowych; Udział w sporządzaniu deklaracji podatkowych VAT i CIT; Udział w sporządzaniu sprawozdań finansowych; Współpraca z klientami,...
  • GL Team Manager

    KR Group   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    Twój zakres obowiązków planowanie i koordynowanie pracą zespołu (bieżące zarządzanie pracą i rozwojem zespołu), prowadzenie efektywnej komunikacji z klientami, planowanie i realizacja prac związanych z obszarem Księgi Głównej (kompleksowe koordynowanie i nadzorowanie tego obszaru),...
  • Kierownik Zespołu Księgowego

    Praca.pl Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    7 dni
    Zakres obowiązków: zarządzanie pracą zespołu komunikacja z klientami; koordynowanie i nadzorowanie prac związanych z obszarem Księgi Głównej; kontrolowanie comiesięcznych i rocznych deklaracji podatkowych; przygotowywanie sprawozdań finansowych; nadzorowanie rozliczeń wskazanych podmiotów;
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    17 godz.
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Audit Manager

    Poland Audit Services Sp. z o.o.   Warszawa, Rondo Daszyńskiego    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    2 dni
    Opis stanowiska: Odpowiedzialność za planowanie i organizację projektów audytorskich, tj. za ustalenie harmonogramu, terminu badania oraz dobór zespołu konsultantów i starszych konsultantów, Odpowiedzialność za kontakt i budowanie długoterminowych relacji z klientem na poziomie zarządu...
  • Project Manager in Finance

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    What the day will look like Working as a Manager on the Global Controllership Projects team, you will be part of an international team responsible from the planning to execution of global accounting and finance initiatives, specifically in the following areas: Controllership Project Management...
  • Kierownik ds. kontrolingu

    Praca.pl Sp. z o.o.   Skoczów    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  aplikuj bez CV
    4 dni
    Zakres obowiązków: Analizowanie oraz optymalizacja wyników finansowych Przygotowywanie analiz finansowych, budżetu, planów finansowych i raportów Analiza rentowności Udział w audytach i projektach
  • Finance Manager

    NES Global Talent   Gdańsk    praca stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Zakres obowiązków: Tworzenie krótko i długoterminowych strategii finansowych w firmie Zarządzanie działem finansów Kontakt z instytucjami finansowymi Ocena ryzyka finansowego Przygotowanie analiz i raportów dla Zarządu Nadzór nad procedurami finansowymi Ocena rentowności obszarów...
  • Finance Manager

    NES Global Talent   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Zakres obowiązków: Tworzenie krótko i długoterminowych strategii finansowych w firmie Zarządzanie działem finansów Kontakt z instytucjami finansowymi Ocena ryzyka finansowego Przygotowanie analiz i raportów dla Zarządu Nadzór nad procedurami finansowymi Ocena rentowności obszarów...
Zobacz więcej ofert pracy

Accounting Manager

TPV Displays Polska Sp. z o.o.
lubuskie, Gorzów Wielkopolski
ekspert / kierownik/koordynator / menedżer
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
1039 dni temu
Accounting Manager
Miejsce pracy: Gorzów Wielkopolski

The accounting manager is a pivotal role to further approve the existing accounting processes to assure that the organization will be ready to support further growth of the business. The role is therefore instrumental in further establishing a world class organization from an accounting and compliance point of view.

 

You will significantly contribute to the success of company through the setting and delivery of key initiatives, active leadership of people, build best in class processes and the governance of the company’s financial reporting and compliance requirements.

 

The success is dependent on the ability to work effectively and collaboratively across the company with all functions, and to put the needs of the company and the customer first.

 

Company Background


TP Vision is a dedicated TV and Sound player in the world of visual digital entertainment. TP Vision concentrates on developing, manufacturing and marketing Philips branded TV sets in Europe, Russia, Middle East, Brazil, Argentina, Uruguay, Paraguay and selected countries in Asia-Pacific. We do this by combining our design expertise and innovative Philips TV heritage with the operational excellence, flexibility and speed of TPV Technology. With these combined strengths, we bring high-quality TV sets to the market: smart and easy to use with sophisticated styling. We believe in creating products that offer a superior TV experience for consumers. With Philips TVs, TP Vision is a global leader in the hospitality market. TP Vision is the exclusive brand licensee of Philips TVs for the above listed countries. The TV Company is 100% owned by TPV, the world’s leading monitor and LCD TV manufacturer, selling and marketing Philips branded TVs in China. The TPV Group has been able to drive its growth over the years by leveraging its economies of scale and core competencies in R&D, manufacturing, logistic efficiency and quality. TP Vision employs close to 2,000 people in several locations around the globe.

 

Major Duties and Responsibilities:

  • Provide leadership and direction in the core areas of general accounting including consolidations, internal controls, and compliance;

  • Lead the accounting team (12 heads) in Poland and be part of a self-managing team in a group of accounting leaders in Europe;

  • Leads continuous improvement efforts within the accounting department, with the objective of establishing "world-class" capabilities, processes and people. This includes standardizing and harmonizing the processes

  • Recruit, retain and develop key accounting staff;

  • Lead and improve the month end close process including balance sheet reviews and spot checks across the business driving improvements in controls and general balance sheet hygiene;

  • Prepare, review, and analyze financial statements to ensure accuracy and completeness;

  • Lead monthly review cycles of the results with the business controllership department in line with the company’s operating model;

  • Further improve the internal and external monthly, quarterly and year-end reporting packages.

  • Building relationship with relevant internal and external stakeholders of the accounting and control organization.

  • Assure the operating effectiveness of the internal controls, including the resolution of control issues and findings;

  • Collaborate with Global and Local teams to maintain (and optimize) the Internal Control framework; including upholding the control standards, and development of instructions and guidance;

  • Coordinate and lead the PwC audit for the general accounting area, and potentially internal audits;

  • Assist the SSC leader with other ad hoc projects.

Supervision:

  • Ability to work without appreciable direction on assigned projects/programs and day- to-day operations.

  • Drive and determining objectives of assignments.

  • Ability to provide input to other organizations in the development of new procedures or enhancement of current processes.

  • Ability to provide feedback to group of experienced individuals on performance improvement. Monitors performance improvement plans as necessary.

Problem Solving/Judgment and Decision Making:

  • Works on complex problems where analysis and/or situations require in-depth evaluation of various factors. Exercises judgment within generally defined practices and policies in selecting methods and evaluation of criteria for obtaining resolutions.

  • Must be able to anticipate future events and situations that are likely to affect the business model and direction. Must be able to establish a plan to handle these events and situations so that they do not negatively impact cost and the business model.

  • You regularly provide information, assistance, and recommendations, which are, used in the management decision-making processes. Erroneous decisions have serious impact on sales revenue and may jeopardize overall success of the business.

  • You must be able to analyze certain situations and make decisions following broadly defined practices and policies.

Management chain:

  • The director financial controllership & compliance reports directly into the SSC leader.

Education and related experience

  • 4+ years of experience in identical roles.

  • 8+ years audit experience, preferable at a big four

  • A master degree in accounting or finance, and a CPA degree

  • Preferable multinational, consumer product industry experience

  • Strong analytical and problem solving skills

  • Excellent IFRS Knowledge

  • Fluent in English (oral and written)

  • Cultural awareness

  • The company cares about the development of employees

The candidate should be:

  • Ability to work on stress and able to make deadlines

  • Hand on, and self-starter

  • Team player

  • A critical and analytical mindset, with an eye for detail and accuracy;

  • Proactive, dynamic and autonomous professional

  • Methodical, disciplined and structured and ethical

  • Self-starter who relies on experience and judgment to plan and accomplish goals

  • Highly motivated and enthusiastic and a good communicator

  • Drive for problem solving

  • Comfortable with and willing to adapt in a growth environment.

If you enjoy working with knowledgeable, success-oriented people, for a company that both challenges and respects its professionals, and you've got what it takes to be a great accounting manager, then apply today.

 

 

Podobne oferty

  • Kierownik w Departamencie Finansowo-Księgowym (Sekcja Księgowości i Płatności)

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Główne zadania: Nadzór nad pracą księgowych oraz nad osób wykonujących płatności w Sekcji Księgowości; Nadzorowanie prawidłowości ewidencji księgowej; Akceptacja dokumentów w systemie finansowo-księgowym; Bieżąca weryfikacja i analiza sald oraz zapisów na kontach księgowych;...
  • Team Manager działu księgowości

    ManpowerGroup   Poznań    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Zadania: Prowadzenie pełnej księgowości spółek; Zarządzanie zespołem księgowych; Prowadzenie i kontrola ewidencji VAT; Uzgadnianie sald kont rozrachunkowych; Udział w sporządzaniu deklaracji podatkowych VAT i CIT; Udział w sporządzaniu sprawozdań finansowych; Współpraca z klientami,...
  • GL Team Manager

    KR Group   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    Twój zakres obowiązków planowanie i koordynowanie pracą zespołu (bieżące zarządzanie pracą i rozwojem zespołu), prowadzenie efektywnej komunikacji z klientami, planowanie i realizacja prac związanych z obszarem Księgi Głównej (kompleksowe koordynowanie i nadzorowanie tego obszaru),...
  • Kierownik Zespołu Księgowego

    Praca.pl Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    7 dni
    Zakres obowiązków: zarządzanie pracą zespołu komunikacja z klientami; koordynowanie i nadzorowanie prac związanych z obszarem Księgi Głównej; kontrolowanie comiesięcznych i rocznych deklaracji podatkowych; przygotowywanie sprawozdań finansowych; nadzorowanie rozliczeń wskazanych podmiotów;
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    17 godz.
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Audit Manager

    Poland Audit Services Sp. z o.o.   Warszawa, Rondo Daszyńskiego    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    2 dni
    Opis stanowiska: Odpowiedzialność za planowanie i organizację projektów audytorskich, tj. za ustalenie harmonogramu, terminu badania oraz dobór zespołu konsultantów i starszych konsultantów, Odpowiedzialność za kontakt i budowanie długoterminowych relacji z klientem na poziomie zarządu...
  • Project Manager in Finance

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    What the day will look like Working as a Manager on the Global Controllership Projects team, you will be part of an international team responsible from the planning to execution of global accounting and finance initiatives, specifically in the following areas: Controllership Project Management...
  • Kierownik ds. kontrolingu

    Praca.pl Sp. z o.o.   Skoczów    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  aplikuj bez CV
    4 dni
    Zakres obowiązków: Analizowanie oraz optymalizacja wyników finansowych Przygotowywanie analiz finansowych, budżetu, planów finansowych i raportów Analiza rentowności Udział w audytach i projektach
  • Finance Manager

    NES Global Talent   Gdańsk    praca stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Zakres obowiązków: Tworzenie krótko i długoterminowych strategii finansowych w firmie Zarządzanie działem finansów Kontakt z instytucjami finansowymi Ocena ryzyka finansowego Przygotowanie analiz i raportów dla Zarządu Nadzór nad procedurami finansowymi Ocena rentowności obszarów...
  • Finance Manager

    NES Global Talent   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Zakres obowiązków: Tworzenie krótko i długoterminowych strategii finansowych w firmie Zarządzanie działem finansów Kontakt z instytucjami finansowymi Ocena ryzyka finansowego Przygotowanie analiz i raportów dla Zarządu Nadzór nad procedurami finansowymi Ocena rentowności obszarów...