Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Gorzów Wielkopolski
Ogłoszenie o naborze Nr 30733
Warunki pracy
- zagrożenie korupcją,- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
Zakres zadań
- sporządzanie opinii prawnych, udzielanie porad prawnych i wyjaśnień stosowania prawa i orzecznictwa na rzecz Wojewody, Wicewojewody, Dyrektora Generalnego i komórek organizacyjnych Urzędu,
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Wojewody, organów administracji niezespolonej oraz projektów aktów normatywnych inicjowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej celem zapewnienia ich zgodności z obowiązującym stanem prawnym, prawidłowości i wewnętrznej spójności zawartych w nich przepisów oraz potrzeby uchylenia lub utrzymania w mocy przepisów dotychczasowych, a także pod względem ich zgodności z zasadami techniki legislacyjnej i poprawności językowej,
- prowadzenie spraw i występowanie w charakterze pełnomocnika Wojewody i Dyrektora Generalnego w postępowaniu przed sądami powszechnymi i sądem administracyjnym w ramach udzielonego pełnomocnictwa,
- współdziałanie z Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa przy wykonywaniu zastępstwa procesowego Skarbu Państwa,
- prowadzenie spraw związanych z zaskarżaniem ostatecznych decyzji administracyjnych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp., opracowanie i wnoszenie skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego,
- opiniowanie projektów rozstrzygnięć w sprawach sporów kompetencyjnych,
- bieżące informowanie kierownictwa Urzędu i dyrektorów wydziałów o zmianach przepisów prawa z zakresu dotyczącego zadań i kompetencji Wojewody oraz ukazujących się orzeczeniach, uchwałach i wytycznych Trybunału Konstytucyjnego, Sądu najwyższego oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego i wojewódzkich sądów administracyjnych, rzutujących na sposoby rozstrzygnięć administracyjnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego wykonywania zawodu radcy prawnego lub adwokata
- wpis na listę radców prawnych
- komunikatywność, umiejętności analityczne
- znajomość ustaw: - o samorządzie gminnym, powiatowym i województwa, - o kontroli w administracji rządowej, - kodeks postępowania administracyjnego, - ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, - o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, - ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: - edytora tekstów MS Word, - arkusza kalkulacyjnego MS Excel, - tworzenia prezentacji multimedialnych MS Power Point, - obsługi poczty elektronicznej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- praca w administracji publicznej,
- bardzo dobra znajomość prawa samorządowego,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych.