Gdański Uniwersytet Medyczny
poszukuje kandydata na stanowisko
W projekcie OPUS-17 pt. „Wpływ aerobowego i oporowego treningu interwałowego na strukturalne jak i funkcjonalne zmiany mózgu wśród osób starszych – rola miokin, cytokin oraz czynników troficznych” finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki (UMO-2019/33/B/NZ7/01980)
OPIS PROJEKTU
Procesowi starzenia się towarzyszy osłabienie wielu funkcji poznawczych częściowo wynikające z zmian deterioracyjnych mózgowia. Wzrastająca ilość badań z udziałem ludzi wskazuje, iż regularna aktywność fizyczna indukuje korzystne zmiany nie tylko w obrębie sprawności fizycznej, ale także może korzystnie wpływać na zdolności kognitywne człowieka. Za kierunkiem po treningowych zmian adaptacyjnych odpowiadają miedzy innymi rodzaj, czas trwania i intensywność wysiłku fizycznego. Dlatego też poszukiwanie odpowiedniej, skutecznej dawki wysiłku/treningu fizycznego wydaje się być kluczowe. Ostatnie badania wykorzystujące techniki neuroobrazowania ukazują, iż aktywność fizyczna może również prowadzić do zwiększenia objętości mózgowia oraz usprawnienia wybranych zdolności poznawczych człowieka. Zmiany objętości mózgu wywołane treningiem fizycznym prawdopodobnie wynikają ze wzrostu syntezy i/lub uwalniania molekuł charakteryzujących się pewnym przeciw-zapalnym i neuroprotekcyjnym potencjałem. Końcowym rezultatem zmian strukturalnych jest efektywniej połączony, gotowy do zmian adaptacyjnych, plastyczny mózg.
Celem tego projektu jest zweryfikowanie wpływu odmiennych (aerobowych i siłowych/oporowych) protokołów treningowych na funkcjonalne oraz morfologiczne zmiany mózgu badanych osób. Ponadto ocenie poddane zostaną wskaźniki wydolności fizycznej osób starszych. Zostanie również zbadany wpływ miokin, cytokin i białek neuroprotekcyjnych uwalnianych podczas wysiłku fizycznego na funkcje poznawcze człowieka. Przeprowadzone zostaną również analizy współzależności między obwodowymi stężeniami miokin, cytokin, czynników neurotroficznych, neuroaktywacją kory przedczołowej i zmianami strukturalnymi mózgu.
- planowanie oraz wykonywanie doświadczeń naukowych zleconych przez kierownika projektu oraz podejmowanych z własnej inicjatywy,
- analiza uzyskanych danych oraz przygotowywanie i prezentowanie wyników,
- czynny udział w pisaniu publikacji naukowych,
- promocja projektu i jego wyników na konferencjach naukowych,
- czytanie i informowanie o najnowszych publikacjach naukowych,
- wsparcie administracyjne i badawcze projektu,
- utrzymanie laboratorium w czystości oraz monitorowanie i niezwłoczne zamawianie środków zużywalnych potrzebnych do wykonywania doświadczeń,
- ścisła współpraca z kierownikiem projektu i pozostałymi członkami zespołu badawczego.
- tytułu magistra psychologii;
- posiadania statusu studenta lub doktoranta (w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 Prawo o szkolnictwie wyższym lub ustawy z dnia 20 lipca 2018 Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce);
- znajomości pracy w laboratorium doświadczalnym;
- doświadczenia w pracy badawczej obejmujące badania z udziałem ludzi starszych;
- doświadczenia w pracy przy realizacji projektów naukowych z wykorzystaniem metod immunoenzymatycznych, prób wysiłkowych, testów poznawczych;
- doświadczenia w zakresie kontroli oraz monitorowania obciążeń treningowych z wykorzystaniem monitorów pracy serca;
- znajomości testów poznawczych oraz umiejętności w ich przeprowadzaniu i analizie;
- płynnej znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodne korzystanie z literatury naukowej,
- czynnego udziału w życiu naukowym przejawiający się udziałem w konferencjach, seminariach, sympozjach,
- przynajmniej jednej publikacji w czasopiśmie z 1Q, w której kandydat jest pierwszym autorem, obejmującej tematycznie główne założenia projektu,
- umiejętności bardzo dobrej współpracy z innymi członkami zespołu badawczego,
- silnej motywacji do pracy naukowej, umiejętności samodzielnej pracy ,
- zaangażowania, rzetelności, skrupulatności, pracowitości i odpowiedzialności za powierzone prace,
- wykazywania inicjatywy w planowaniu doświadczeń oraz rozwiązywaniu problemów w pracy naukowej i doświadczalnej,
- kandydat aplikujący na to stanowisko musi spełniać wymogi dla stanowiska stypendysty opisane w Załączniku do uchwały Rady NCN nr 25/2019 z dnia 14 marca 2019 r. (https://www.ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/uchwaly-rady/2019/uchwala25_2019-zal1.pdf).
OFERUJEMY:
- umowę stypendium na okres 24 miesięcy w wysokości 3 750 PLN brutto brutto/miesiąc,
- okres zatrudnienia: 01.09.2021 – 31.08.2023.
Poznaj
GDAŃSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY
Gdański Uniwersytet Medyczny to nie tylko najlepsza uczelnia medyczna w Polsce, która plasuje się w pierwszej dziesiątce najlepszych polskich uczelni państwowych (6 miejsce).
Gdański Uniwersytet Medyczny to złożona organizacja, o długiej tradycji, wielu osiągnięciach i ogromnych możliwościach.
Obok wypełniania zadań dydaktycznych i badawczych, pełni również rolę organu założycielskiego dla czterech podmiotów leczniczych. Publikacje naukowców GUMed są jednymi z najczęściej cytowanych w prestiżowych czasopismach (wysoki Impact Factor).
Gdański Uniwersytet Medyczny to ośrodek akademicki, który stawia na praktyczne nauczanie zawodu w oparciu o nowoczesną infrastrukturę dydaktyczną – posiadamy m.in. nowoczesne pracownie multimedialne wykorzystujące druk 3D i zakłady symulacji.
W ciągu 75 lat bogatej historii pracownicy Uczelni i Szpitali wspólnie przyczynili się do utworzenia unikatowych jednostek w skali kraju m.in. Centrum Udarowego czy Centrum Medycyny Translacyjnej.
Gdański Uniwersytet Medyczny jest miejscem styku wielu kultur dzięki realizowanym studiom anglojęzycznym (English Division) i nawiązywanej współpracy z zagranicznymi partnerami, w tym uczelniami.
Gdański Uniwersytet Medyczny jest organizacją, która odważnie patrzy w przyszłość i stawia sobie wiele ambitnych celów. Uczelnia podejmuje wysiłek, by wzmocnić synergię dydaktyki, nauki oraz profesjonalnego zarządzania.