Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
•Charakter pracy: administracyjno-biurowy, w systemie jednozmianowym,
ośmiogodzinnym,
•Stanowisko pracy wyposażone jest w komputer, monitor ekranowy – obsługa
komputera powyżej 4 godzin dziennie,
•Większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej - praca z dokumentami,
•Stanowisko pracy znajduje się w pomieszczeniu biurowym na pierwszym piętrze budynku Delegatury Urzędu w Koszalinie, częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
•Warunki w jednostkach kontrolowanych mogą nie być dostosowane do potrzeb
osób z niepełnosprawnościami.
Zakres zadań
- • Nadzoruje sposób realizacji zadań pomocy społecznej przez samorządy oraz podmioty uprawnione, w tym poprzez prowadzenie indywidualnych spraw, skarg i wniosków w celu zapewnienia odpowiedniego standardu usług świadczonych klientom pomocy społecznej.
- • Przeprowadza kontrole jednostek podlegających kontroli w zakresie poziomu świadczonych usług, w tym w zakresie oraz zgodności zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami w celu zapewnienia odpowiedniego standardu usług świadczonych, w tym klientom pomocy społecznej.
- • Prowadzi rejestr domów pomocy społecznej, placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym oraz w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, rejestr miejsc w których gminy województwa zachodniopomorskiego udzielają tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach, rejestr jednostek specjalistycznego poradnictwa oraz rejestr mieszkań wspomaganych i treningowych, w celu zapewnienia obywatelom dostępu do informacji.
- • Przygotowuje projekty decyzji zezwalających lub cofających zezwolenie na prowadzenie domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w celu uregulowania indywidualnym aktem administracyjnym funkcjonowania, tych domów i placówek.
- • Przygotowuje wnioski i opinie z przeprowadzonej działalności kontrolnej, w celu zapewnienia jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej wytycznych i wskazówek oraz opracowuje założenia do procesów kontroli, w celu zapewnienia sprawnej i skutecznej działalności kontrolnej Wojewody.
- Ustala zakres i formy współpracy wojewody z podmiotami niepublicznymi w celu zapewnienia sprzyjających warunków dla rozwoju III sektora i wsparcia pomocy instytucjonalnej oraz właściwej realizacji zleconych zadań.
- • Realizuje działania koordynujące w zakresie integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznościami wskazanymi w ustawie o pomocy społecznej oraz prowadzi rejestr zatwierdzonych indywidualnych programów integracji (nie publikowany, z uwagi na zawieranie danych osobowych), w celu zapewnienia Wojewodzie prawidłowej koordynacji w zakresie integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznościami wskazanymi w ustawie o pomocy społecznej.
- Współpracuje z podmiotami niepublicznymi oraz ministrem właściwym do spraw zabezpieczenia społecznego w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketingdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego pracy w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej, w podmiotach, o których mowa w par. 19 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2020r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej
- znajomość przepisów prawa z zakresu pomocy społecznej, w szczególności dotyczących nadzoru i kontroli w pomocy społecznej
- znajomość: kpa, kodeksu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o osobach starszych, rozporządzenia w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej, rozporządzenia w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, aktów wykonawczych do wskazanych ustaw
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagania dodatkowego w zakresie specjalizacji.Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-31 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:1) osobiście, w siedzibie urzędu, w zamkniętej kopercie na adres:
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Kancelaria Urzędu
ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
(od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-14.45) lub
2) pocztą, na adres:
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Biuro Organizacji i Kadr
ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
3) w formie elektronicznej:
- ePUAP, eDoręczenia, pocztą elektroniczną na adres ok@szczecin.uw.gov.pl
z dopiskiem: "oferta zatrudnienia nr 158995”
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego:
Wojewoda Zachodniopomorski z siedzibą w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin.
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@szczecin.uw.gov.pl, tel. 91 43 03 444 lub listownie: Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin.
Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
Informacje o odbiorcach danych: dane nie będą udostępniane innym odbiorcom
Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
Uprawnienia:
1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4. prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
5.prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:
1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie
potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego
podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.