Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca śląskie Katowice
Inspektor wojewódzki

Inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Katowice
praca stacjonarna
1663 dni temu
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 55830

Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
• dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
• dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”
• nagrody okresowe uzależnione od osiąganych wyników pracy
• elastyczny czas pracy
• perspektywę rozwoju zawodowego
• udział w szkoleniach/kursach
• pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej
• możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
• dofinansowanie do zakupu okularów
• siedziba Urzędu w bliskim sąsiedztwie przystanków autobusowych, linii tramwajowej oraz dworca kolejowego a także w niewielkiej odległości od autostrady A-4 oraz drogi krajowej E-75.
Kontakty zewnętrzne z organami administracji samorządowej oraz administracji zespolonej i niezespolonej w celu aktualizacji baz danych i wymiany informacji dot. funkcjonowania systemów ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na parterze budynku. W części budynku prowadzącej do pomieszczenia występują bariery architektoniczne. Obok pomieszczenia biurowego znajduje się pomieszczenie socjalne dyżurnych. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Praca na stanowisku o charakterze biurowym zarówno siedząca jak i z koniecznością poruszania się w obrębie pomieszczenia oraz poza nim. Podstawowymi narzędziami pracy na stanowisku są komputery wraz z zainstalowanym oprogramowaniem biurowym i specjalistycznym dla służb zarządzania kryzysowego. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.

Zakres zadań

  • Programowanie działań WCZK poprzez opracowywanie projektów planów, harmonogramów, procedur, algorytmów i instrukcji w celu ujednolicenia oraz usprawnienia pracy Centrum podczas realizacji ustawowych zadań służb kryzysowych w RP.
  • Gromadzenie, przetwarzanie i katalogowanie danych o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych celem zapewnienia ustawowego obowiązku dokumentowania działań podejmowanych przez WCZK.
  • Prowadzenie i koordynowanie aktualizacji baz danych wykorzystywanych w WCZK z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych w celu zapewnienia bezzwłocznej reakcji dyżurnych WCZK i Wojewódzkiego Koordynatora Ratownictwa Medycznego (WKRM) w czasie wystąpienia zagrożeń i zdarzeń kryzysowych.
  • Przygotowywanie projektów miesięcznych planów dyżurów i rozliczanie czasu pracy służb dyżurujących w WCZK z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych w celu zapewniania całodobowej obsady etatowej na stanowiskach dyżurnego operacyjnego WCZK i WKRM
  • Monitorowanie i analizowanie stanu środowiska oraz prognozowanie możliwości wystąpienia zagrożeń naturalnych i technicznych na obszarze województwa z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych w celu dokonania oceny sytuacji oraz ewentualnego uruchomienia procedur reagowania kryzysowego.
  • Opracowywanie analiz, raportów i prognoz dotyczących zagrożeń i zdarzeń kryzysowych oraz skutków ich wystąpienia na terenie województwa celem zapewnienia niezbędnych danych na potrzeby WCZK, Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (ZK), Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz urzędów centralnych (Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, MSWiA i innych).
  • Prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu realizacji procedur, algorytmów, instrukcji oraz obsługi aplikacji informatycznych, sprzętu specjalistycznego i biurowego w celu doskonalenia umiejętności i zapewnienia skutecznego działania pracowników WCZK.
  • Zapewnienie obsługi logistycznej w zakresie wyposażenia i sprawności technicznej urządzeń specjalistycznych i biurowych na stanowiskach pracy WCZK w celu utrzymania ich w stałej gotowości do efektywnego wykorzystania na potrzeby WCZK.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe lub wyższe na kierunku lub o specjalności: bezpieczeństwo publiczne lub bezpieczeństwo wewnętrzne lub bezpieczeństwo i porządek publiczny lub bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe lub zarządzanie kryzysowe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z realizacją zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w przypadku posiadania wykształcenia wyższego, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane w przypadku posiadania wykształcenia wyższego na kierunku lub o specjalności: bezpieczeństwo publiczne lub bezpieczeństwo wewnętrzne lub bezpieczeństwo i porządek publiczny lub bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe lub zarządzanie kryzysowe
  • szczególne uprawnienia: poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742)
  • znajomość ustaw: o zarządzaniu kryzysowym, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office) na poziomie średniozaawansowanym
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość języków obcych: angielski lub niemiecki lub rosyjski na poziomie komunikatywnym
  • znajomość ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym
  • znajomość rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowego zakresu zadań wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego
  • kreatywność, myślenie analityczne