Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 55072
Warunki pracy
Pracownikom oferujemy:• stabilne zatrudnienie w oparciu o umowy o pracę
• dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
• dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”
• nagrody okresowe uzależnione od osiąganych wyników pracy
• elastyczny czas pracy
• perspektywę rozwoju zawodowego
• udział w szkoleniach/kursach, dofinansowanie do studiów i nauki języków obcych
• pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej
• możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
• dofinansowanie do zakupu okularów
• na terenie urzędu do dyspozycji pracowników bufet, punkt pocztowy, kiosk oraz bankomat
• siedziba Urzędu w bliskim sąsiedztwie przystanków autobusowych, linii tramwajowej oraz dworca kolejowego a także w niewielkiej odległości od autostrady A-4 oraz drogi krajowej E-75
Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na III piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Kontakty zewnętrzne z podmiotami leczniczymi w celu udzielania wyjaśnień, zbierania i wymiany informacji dotyczących prowadzonych kontroli lub z zakresu funkcjonowania systemu ochrony zdrowia. Praca w terenie oraz w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych w związku z wykonywaniem kontroli podmiotów leczniczych. Prowadzenie kontroli poza godzinami pracy Urzędu oraz w jednostkach rozproszonych na terenie kilku województw. Zagrożenie naciskami grup przestępczych oraz korupcją. Przyjmowanie i obsługa skarg pacjentów na działanie podmiotów leczniczych.
Zakres zadań
- Prowadzenie postępowań kontrolnych wobec podmiotów leczniczych mających siedzibę na obszarze działania wojewody śląskiego w celu oceny spełniania przez te podmioty ustawowych wymagań oraz prawidłowości działania.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych wobec podmiotów leczniczych w celu przygotowania decyzji o nałożeniu kary pieniężnej za nieprawidłowości ujawnione w wyniku czynności kontrolnych.
- Prowadzenie postępowań kontrolnych wobec podmiotów prowadzących podyplomowe staże lekarzy i lekarzy dentystów w celu sprawdzenia prawidłowości prowadzenia staży oraz oceny spełniania przez te podmioty ustawowych wymagań.
- Współpraca z konsultantami wojewódzkimi w ochronie zdrowia w zakresie realizacji kontroli podmiotów leczniczych mających siedzibę lub działających na terenie województwa śląskiego, w tym zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia lub inne organy rejestrowe w celu oceny spełniania przez te podmioty ustawowych wymagań oraz standardów medycznych.
- Zabezpieczenie od strony administracyjno-prawnej działań nadzorczych Naczelnego Lekarza Uzdrowiska, w tym prowadzonych przez niego kontroli w celu zachowania prawidłowego trybu ich prowadzenia oraz właściwej oceny lecznictwa uzdrowiskowego prowadzonego na terenie województwa.
- Prowadzenie kontroli podmiotów leczniczych w przypadku pozyskania informacji o zbywaniu przez nich produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych, wbrew przepisom art. 87 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne w celu wydania decyzji o nałożeniu kary pieniężnej.
- Sporządzanie materiałów zbiorczych, analiz oraz opinii dotyczących przeprowadzanych postępowań kontrolnych w podmiotach leczniczych w celu ich przekazania organom i instytucjom uprawnionym do pozyskiwania takich informacji.
- Udzielanie zainteresowanym podmiotom i klientom zewnętrznym (indywidualnym i instytucjonalnym) informacji dotyczących funkcjonowania podmiotów leczniczych celem zapewnienia dostępu do informacji jawnych w zakresie systemu ochrony zdrowia w województwie śląskim.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych na stanowiskach związanych z przeprowadzaniem kontroli lub/i przeprowadzaniem audytu wewnętrznego
- znajomość ustaw: o działalności leczniczej, o zawodach lekarza i lekarza dentysty
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: o kontroli w administracji rządowej, o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- myślenie analityczne, samodzielność