Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 79243
Warunki pracy
Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane jest na II piętrze budynku. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera
(z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych.
Kontakty z: kontrahentami celem uzgodnienia stanu należności i zobowiązań, pracownikami NBP celem uzgodnienia realizowanych płatności oraz funkcjonalności systemu bankowego NBP, pracownikami urzędu pocztowego celem uzgodnienia wzajemnych rozliczeń.
Zakres zadań
- Dekretuje, księguje, kontroluje pod względem formalno – rachunkowym i rzeczowym dokumenty finansowe celem zapewnienia właściwego prowadzenia ksiąg rachunkowych dysponenta trzeciego stopnia.
- Koordynuje i wykonuje zadania wynikające z uprawnień menedżera transmisji w ramach systemu bankowości elektronicznej NBP i BGK celem przygotowania dokumentacji do realizacji płatności, kontroli posiadanych i wykorzystanych środków finansowych.
- Przygotowuje dokumenty księgowe do zatwierdzenia realizacji wydatków w celu zapewnienia prawidłowej i terminowej zapłaty zobowiązań.
- Weryfikuje, ujmuje w księgach rachunkowych i uzgadnia zaangażowanie wydatków dysponenta trzeciego stopnia na podstawie dokumentów źródłowych celem kontroli wydatków z planem finansowym.
- Analizuje terminy realizacji płatności zobowiązań celem ich właściwego uregulowania.
- Analizuje i uzgadniania konta rozrachunkowe oraz stan zaangażowania środków z zawieranych umów, porozumień i aneksów celem prawidłowej realizacji planu finansowego dysponenta trzeciego stopnia.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe lub wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości w przypadku posiadania wykształcenia wyższego, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane w przypadku posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego
- znajomość ustaw o: finansach publicznych, rachunkowości
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość rozporządzeń MF: ws. sprawozdawczości budżetowej, ws. szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa, ws. klasyfikacji budżetowej
- myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych