Komendant Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w dwóch pomieszczeniach, na parterze i na pierwszym piętrze budynku wielokondygnacyjnego Placówki Straży Granicznej w Bezledach. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopnień niepełnosprawności z dysfunkcją ruchową. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami budynku. Pomieszczenia pracy spełniają wymagania stanowisk pracy stałej. Na stanowisku nie występują czynniki niebezpieczne oraz szkodliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Występują kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie: osobiste z przedstawicielami Poczty Polskiej i Inpost-u, kurierami innych instytucji celem odbioru i dostarczenia przesyłek listowych.
Kilka razy w tygodniu: osobiście z przedstawicielami Oddziału Celnego, Sądu Rejonowego i Prokuratury Rejonowej celem dostarczenia przesyłek. Kilka razy w miesiącu: osobiste z petentem zewnętrznym, przedstawicielami oraz kurierami administracji publicznej w celu złożenia dokumentów. Kilka razy w roku: osobiste z przedstawicielami Urzędu Wojewódzkiego, Punktu Granicznej Kontroli Sanitarnej i Granicznego Lekarza Weterynarii celem doręczenia przesyłek.
Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: praca w terenie podczas konwojowania przesyłek do najbliższej placówki pocztowej oraz Sądu Rejonowego i Prokuratury Rejonowej (odległość ok. 18 km od siedziby urzędu), permanentna obsługa klientów zewnętrznych podczas przyjmowania dokumentów od obywateli, przedstawicieli administracji publicznej, kurierów oraz innych instytucji i stowarzyszeń. Dodatkowo występują czynniki alergizujące: kurz, pył, drobinki celulozy, drobinki farby drukarskiej szczególnie podczas niszczenia dokumentów, przygotowywania dokumentów do archiwizacji oraz stres podczas presji czasu np. podczas wyjazdu poczty (konwoju), rejestrowania dokumentów, pakowania ich i sporządzania wykazu.
Zakres zadań
- planuje, organizuje i na bieżąco koordynuje pracę podległych pracowników poprzez osobiste wykonywanie oraz bieżący nadzór nad przyjmowaniem, rejestrowaniem, przechowywaniem, przekazywaniem, wysyłaniem i udostępnianiem oraz ochroną fizyczną dokumentów wg zasad określonych w przepisach prawa celem właściwego obiegu dokumentacji,
- sprawuje nadzór nad wydawaniem poza kancelarię dokumentów i materiałów niejawnych osobom do tego uprawnionym, które uzyskały poświadczenie bezpieczeństwa oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych,
- współpracuje oraz uzgadnia na bieżąco z wykonawcami pism zakres tematyczny zakładanych teczek oraz bierze udział w protokolarnym niszczeniu dokumentów niearchiwalnych kategorii Bc. Dokonuje grupowania akt spraw zakończonych w założonych teczkach tematycznych zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Straży Granicznej celem przekazania do archiwum zakładowego,
- osobiście obsługuje lub nadzoruje obsługę klientów wewnętrznych i zewnętrznych oraz przy pomocy urządzeń biurowych (telefon, faks, komputer, skrzynka podawcza elektronicznej Platformy Administracji Publicznej ePUAP) celem zapewnienia właściwego obiegu informacji pomiędzy współpracującymi instytucjami,
- sprawuje nadzór nad terminami ważności poświadczeń bezpieczeństwa funkcjonariuszy i pracowników cywilnych Placówki Straży Granicznej w Bezledach oraz terminowością składanych ankiet bezpieczeństwa,
- nadzoruje rozliczanie funkcjonariuszy i pracowników z dokumentów w przypadku rozwiązania stosunku służby lub pracy lub w przypadku przeniesienia służbowego,
- zakłada, przyjmuje i wydaje materiały i dokumenty niejawne w formie depozytów oraz przyjmuje i przechowuje klucze zapasowe do szaf metalowych i pomieszczeń oraz udostępnia po uzyskaniu zgody Komendanta Placówki Straży Granicznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 7 miesięcy doświadczenia zawodowego udokumentowanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy w pracy biurowej
- znajomość przepisów związanych z wytwarzaniem i obiegiem dokumentów jawnych i niejawnych, funkcjonowaniem kancelarii (ustaw, rozporządzeń, zarządzeń i decyzji),
- umiejętność pracy w zespole,
- asertywność,
- uprzejmość
- otwarty stosunek do klienta,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- komunikatywność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- posiadanie udokumentowanego przeszkolenia w zakresie obsługi kancelaryjnej (obiegu dokumentów),
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”.