Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żaganiu
Żagań
praca stacjonarna
517 dni temu
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żaganiu
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Żagań
Ogłoszenie o naborze Nr 140805

Warunki pracy


  • Praca w siedzibie Komendy w godzinach pracy urzędu tj.: od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 15:30. Budynek instytucji jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (posiada podjazd dla wózków inwalidzkich, toaletę przystosowaną do osób z niepełnosprawnością na wózku inwalidzkim, miejsce parkingowe dla inwalidów). Komenda nie posiada specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym. Dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone. Pracownik wykonuje czynności o charakterze administracyjno – biurowym. Stanowisko zlokalizowane jest na parterze budynku. Praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentów. Realizacja zadań pod presją czasu
  • Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze to 4.731,37 zł brutto + dodatek za staż.

Zakres zadań

  • Ewidencjonuje pieczęcie i stemple w Komendzie Powiatowej, przestrzega zasad postępowania z pieczęciami i stemplami oraz trybem zamawiania i zaopatrywania w pieczęcie i stemple
  • Realizuje zadania z zakresu planowania pracy w Komendzie Powiatowej
  • Organizuje odprawy służbowe, narady i konferencje z udziałem Komendanta Powiatowego
  • Prowadzi rejestr zarządzeń i rozkazów Komendanta Powiatowego w Komendzie Powiatowej
  • Opracowuje i ewidencjonuje zarządzenia, rozkazy i decyzje Komendanta Powiatowego w sprawach właściwych dla Sekcji Organizacyjno-Kadrowej
  • Przygotowuje zbiorcze analizy oraz wnioski z zakresu działania Komendy Powiatowej
  • Realizuje zadania z zakresu skarg i wniosków, prowadzenia ewidencji skarg i wniosków dla Komendy Powiatowej
  • Prowadzi sprawy obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną w Komendzie Powiatowej
  • Prowadzi sekretariat Komendanta Powiatowego i kancelarii ogólnej Komendy Powiatowej
  • Nadzoruje przeprowadzenie testów sprawności fizycznej strażaków systemu zmianowego w JRG PSP
  • Prowadzi okresową ocenę sprawności fizycznej strażaków systemu codziennego i dla strażaków Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego
  • Organizuje współpracę z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej
  • Współpracuje z żagańskim kołem Związku Emerytów i Rencistów Pożarnictwa RP, Zarządami ZOSP RP, Komendantami Gminnymi OSP, związkami zawodowymi, innymi organizacjami i jednostkami organizacyjnymi
  • Zleca właściwym podmiotom zewnętrznym obsługę prawną Komendy
  • Prowadzi ewidencję urlopów pracowniczych dla systemu codziennego i zmianowego
  • Prowadzi ewidencję wydanych zgód na podjęcie zajęcia zarobkowego poza służbą przez strażaków pełniących służbę oraz pracowników cywilnych w KP PSP w Żaganiu
  • Obsługuje i edytuje dane Systemu Obsługi Legitymacji dla funkcjonariuszy PSP
  • Prowadzi zadania z zakresu opieki zdrowotnej
  • Kieruje na badania kierowców, profilaktyczne okresowe i kontrolne, na badania wstępne oraz nadzoruje dopuszczenie do pracy tylko tych osób, które posiadają aktualne orzeczenia lekarskie wydane po badaniach wstępnych, okresowych lub kontrolnych
  • Prowadzi dokumentację osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami, w tym wydaje upoważnienia do prowadzenia pojazdów służbowych oraz zezwolenia do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych
  • Podejmuje inicjatywę opracowania projektów aktów prawnych w zakresie problematyki prowadzonej przez Sekcję Organizacyjno-Kadrową regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
  • Współpracuje z kierownikami pozostałych komórek organizacyjnych w zakresie określonym w Regulaminie Organizacyjnym
  • Przygotowuje Komendantowi materiały, informacje, analizy i sprawozdania w zakresie problematyki organizacyjnej
  • Przestrzega przepisów prawnych zawartych w dziennikach ustaw, monitorach polskich, dziennikach urzędowych, itp.
  • Przestrzega obowiązujących w Komendzie Powiatowej zarządzeń, regulaminów, instrukcji, rozkazów, decyzji, itp. (regulaminu organizacyjnego, instrukcji kancelaryjnej, instrukcji obiegów dokumentów, ceremoniału pożarniczego, regulaminu służby wewnętrznej, instrukcji wychowania fizycznego, instrukcji kasowej)
  • Realizuje zadań dotyczących ochrony informacji niejawnych, danych osobowych i tajemnicy służbowej, a w szczególności przyjmowanie oświadczeń o przestrzeganiu ochrony informacji niejawnych
  • Prowadzi oszczędną gospodarkę czynnikami energetycznymi, gazowymi, telekomunikacyjnymi, itp.
  • Podejmuje czynności ograniczające wydatkowanie środków finansowych w zakresie utrzymywania obiektów, ich wyposażenia i użytkowania
  • Inicjuje postęp organizacyjny, techniczno-ekonomiczny w zakresie wykonywanych zadań pracowniczych
  • Obsługuje i aktualizuje dane w komputerowych programach użytkowych
  • Przyjmuje oświadczenia majątkowe funkcjonariuszy
  • Aktualizuje bazę danych pracowników i strażaków świadczących pracę/pełniących służbę w Komendzie Powiatowej
  • Samodzielne działa w ramach przysługujących uprawnień (brak poleceń wyższych przełożonych nie zwalnia z obowiązku podejmowania decyzji)
  • Wystawia polecenia wyjazdu służbowego dla strażaków/pracowników Komendy i nadzoruje ich prawidłowym obiegiem
  • Prowadzi kasę w KP PSP w Żaganiu
  • Pełnieni funkcji administratora i koordynatora systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją EZD
  • Realizuje zadania socjalno - bytowe strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej
  • Obsługuje i na bieżąco aktualizuje dane w Systemie Wspomagania Decyzji („SWD-ST”) w zakresie działania komórki
  • Przestrzega ustalonych procedur obiegu dokumentów i realizuje prace archiwalne w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonego
  • Zastępuje bezpośredniego przełożonego podczas jego nieobecności

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego w pracy w administracji
  • Doświadczenie zawodowe w pracy z zespołem
  • Znajomość obsługi komputera
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeżeli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Prawo jazdy kat. B