Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Zielonej Górze
Powiatowy Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Powiatowy Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Księgowy
Miejsce pracy: Zielona Góra
Ogłoszenie o naborze Nr 71811
Warunki pracy
Praca od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00 w siedzibie urzędu. Narzędzia i materiały pracy - komputer i urządzenia biurowe, nie występują szkodliwe i niebezpieczne warunki pracy, budynek nie posiada podjazdów.
Zakres zadań
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w celu prawidłowego i terminowego regulowania zobowiązań jednostki oraz dokonywania rozliczeń finansowych dochodów i wydatków
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych
- opracowywanie planów dochodów i wydatków budżetowych jednostki
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,, zakładowego planu kont, polityki rachunkowości, obiegu i kontroli dokumentów księgowych
- dokonywanie analiz wykorzystania środków budżetowych oraz wykonania dochodów budżetowych
- kierowanie pracą podległych pracowników, współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi
- wykonywanie innych, niewymienionych wyżej zadań, które na mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydawanych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zielonej Górze należą do kompetencji księgowego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku: rachunkowość lub ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego udokumentowane doświadczenie w księgowości
- Znajomość obsługi podstawowych programów komputerowych - znajomość pakietu Office
- Znajomość programów finansowo księgowych: Finanse, Kadry, Płace, Zlecone (Wolters Kluwer), Płatnik, Trezor.
- Znajomość zasad księgowości budżetowej.
- Prawo jazdy, kat. B
- wykształcenie wyższe (osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego powinna spełniać jeden z poniższych warunków: mieć ukończone ekonomiczne studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadać co najmniej 3 letnią praktykę w księgowości, lub mieć ukończoną szkołę średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiadać co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, lub być wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów
- doświadczenie księgowe w jednostkach sektora finansów publicznych
- znajomość przepisów ustawy o rachunkowości oraz przepisów wykonawczych do wskazanej ustawy, posiadać praktyczną wiedzę we wskazanym zakresie nt. zagadnień związanych z rachunkowością budżetową (plany kont, klasyfikacja budżetowa), znajomość ustawy o finansach publicznych, przepisów z zakresu sprawozdawczości budżetowej praz prawa zamówień publicznych
- umiejętność sprawnej obsługi komputera, w tym praktycznego wykorzystania aplikacji pakietu MS Office
- komunikatywność i umiejętność współpracy w zespole a także kierowania pracą zespołu
- posiadanie zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa przeciw mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
- nieposzlakowana opinia
- posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i w piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego
- posiadanie obywatelstwa polskiego
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość zasad naliczania wynagrodzeń, składek ZUS i FP oraz podatku dochodowego
- znajomość obsługi systemu systemu bankowości elektronicznej NBP, programu Płatnik, TREZOR
- znajomość prawa pracy i prawa służby cywilnej
- odporność na stres i umiejętność radzenia sobie z presją czasu, dokładność, rzetelność, sumienność w wykonywaniu powierzonych zadań