Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca śląskie Katowice Dyrektor Departamentu Ryzyka i Analiz Kredytowych Katowice
Dyrektor Departamentu Kredytów Zwiększonego Ryzyka

Dyrektor Departamentu Kredytów Zwiększonego Ryzyka

ING Bank Śląski S.A.
Katowice
praca stacjonarna
2033 dni temu
Dyrektor Departamentu Kredytów Zwiększonego Ryzyka
Miejsce pracy: Katowice
Nr ref.: AŚ/PRDKZR/10/2018

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

 
Twoje zadania:
  • kreowanie, opracowanie polityki i zasad restrukturyzacji oraz szeroko rozumianej windykacji w obszarze klientów korporacyjnych,
  • zarządzanie procesami restrukturyzacyjnymi i windykacyjnymi w obszarze klientów korporacyjnych,
  • inicjowanie i prowadzenie działań zarówno w obszarze wewnętrznym jak również zewnętrznym - z klientami, poręczycielami, innymi wierzycielami, doradcami finansowymi, biznesowymi oraz instytucjami,
  • tworzenie i aktualizację regulacji ryzyka w zakresie identyfikacji trudnego kredytu oraz zatwierdzanie odstępstw od przesłanek utraty wartości dla ekspozycji indywidualnie znaczących,
  • planowanie poziomu odpisów aktualizacyjnych / rezerw dla potrzeb sprawozdawczości grupowej i lokalnej dla portfela ISFA,
  • zapewnienie jednostkom z Pionu Ryzyka, odpowiedzialnym za polityki kredytowe, wkładu do polityki odpisów aktualizacyjnych / rezerw oraz wyliczenie odpisów / rezerw dla klientów ISFA w ujęciu grupowym i lokalnym,
  • podejmowanie decyzji kredytowych: indywidualnie oraz Komitetu ds. Restrukturyzacji na najwyższym szczeblu kompetencji kredytowych w Banku, dla portfela nieregularnego,
  • zapewnienie jednostkom z Pionu Ryzyka, odpowiedzialnym za polityki kredytowe wkładu do polityk i wytycznych ryzyka kredytowego,
  • zapewnienie jednostkom z Pionu Ryzyka odpowiedzialnym za modelowanie ryzyka kredytowego wkładu i eksperckiej oceny w procesie rozwoju metodologii i modeli ryzyka kredytowego,
  • sprawowanie nadzoru merytorycznego nad portfelem nieregularnym podmiotów zależnych,
  • opiniowanie transakcji indywidualnych i w ramach Komitetu ds. Restrukturyzacji oraz wspieranie jednostek zależnych Banku we wdrażaniu narzędzi, technologii służących zarządzaniu trudnym portfelem.
 Nasze oczekiwania:
  • wykształcenie wyższe (ekonomia, administracja biznesowa, prawo),
  • minimum 8 lat doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym,
  • minimum 3 lat doświadczenia w zarządzaniu jednostką organizacyjną,
  • wiedza z zakresu finansów, prawa i podatków,
  • znajomość standardów i metodologii zarządzania ryzykiem kredytowym (w tym wymogów regulacyjnych) oraz najlepszych praktyk w tym zakresie,
  • znajomość biznesowych aspektów prawnych związanych z działalnością kredytową banku oraz operacjami w obszarze rynków finansowych,
  • bieżąca znajomość sytuacji ekonomicznej oraz uwarunkowań biznesowych,
  • znajomość rynku oraz oferty produktowej - kredytowej i w obszarze rynków finansowych,
  • znajomość zasad analizy finansowej z elementami statystyki i ekonometrii, zasad rachunkowości i analizy finansowej przedsiębiorstw,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie advanced,
  • szerokie doświadczenie w zakresie strukturyzowania (i restrukturyzowania) transakcji oraz podejmowania decyzji kredytowych,
  • umiejętność analitycznego myślenia, analizy kredytowej i finansowej oraz analizy danych i raportów (portfelowych),
  • zdolność do sprawnego działania i podejmowania decyzji w warunkach stresu i pod presją czasu,
  • zdolność do podejmowania niepopularnych decyzji, asertywność,
  • wysokie umiejętności negocjacyjne i komunikacyjne, interpersonalne oraz umiejętność budowania trwałych relacji i rozwiązywania konfliktów,
  • elastyczność i łatwość adaptacji w zmieniającym się dynamicznie otoczeniu,
  • umiejętność zarządzania pracami zespołowymi / pracą w grupie.

 

Oferujemy Ci:
  • Stabilne warunki zatrudnienia
  • Szkolenia
    i programy rozwojowe
  • Dostęp do nowych technologii
  • Premię uzależnioną od wyników
  • Prywatną opiekę medyczną
  • Pracowniczy program emerytalny
  • Pakiet sportowy
  • Kafeteryjny system benefitowy