ZADANIA:
- Określanie strategii finansowej, biznesplanu oraz budżetu finansowego organizacji.
- Optymalizacja aktywów, zobowiązań i obciążeń podatkowych, zarządzanie przepływami pieniężnymi, uczestnictwo w regularnym raportowaniu dla spółki matki
- Analiza finansowych wskaźników KPI kontroli korporacyjnej i wdrożenie ich w lokalnej strukturze.
- Monitorowanie i ocena ryzyka, oraz ustalanie środków mających na celu jego uniknięcie lub minimalizację.
- Zapewnienie zgodności z wytycznymi i wymaganiami firmy.
- Dostarczanie analiz finansowych, prognoz i zaleceń dla kadry zarządzającej w celu ułatwienia podejmowania decyzji.
- Reprezentowanie organizacji podczas spotkań z partnerami biznesowymi oraz innymi organami audytowymi, podatkowymi i księgowymi.
- Współpraca z innymi jednostkami organizacji.
- Zarządzanie, motywowanie, ocena i kontrola wyników pracy podległych pracowników w ramach przydzielonej jednostki
UMIEJĘTNOŚCI I DOŚWIADCZENIE:
- Wykształcenie wyższe w dziedzinie ekonomii.
- Doświadczenie w dużej firmie audytorskiej (wysoce wskazana)
- Co najmniej 10 lat doświadczenia w finansach lub w audycie z min.2 latami doświadczenia na stanowisku CFO.
- Specjalizacja w planowaniu finansowym, zarządzaniu gospodarką, kontrolowaniu i analizie finansowej.
- Odporność, umiejętność ciągłego zdobywania wiedzy, elastyczność, kreatywność i skuteczna komunikacja.
- Biegłość w języku angielskim (poziom C1) oraz polskim (poziom C1).
- Kompetencje w zakresie technologii cyfrowych, w tym umiejętność posługiwania się danymi, komunikacja, tworzenie treści, bezpieczeństwo i rozwiązywanie problemów.
- Prawo jazdy (B).
- Elastyczność czasowa.
- Dyspozycyjność do podróży służbowych.
- Ocena i zatwierdzanie koncepcji finansowych organizacji.
- Opracowywanie planów finansowych oraz ocena polityki i strategii finansowej.
- Przygotowywanie budżetu organizacji, planów finansowych i polityki cenowej.
- Proponowanie i wdrażanie środków mających na celu poprawę sytuacji finansowej firmy.
- Analizowanie rozwoju wewnętrznych i zewnętrznych warunków gospodarczych oraz wskaźników finansowych.
- Zarządzanie i koordynowanie procesu ustalania cen w organizacji.
- Reprezentowanie organizacji w kontaktach z organami podatkowymi, audytowymi i innymi organami publicznymi oraz rozwiązywanie związanych z tym kwestii.
- Znajomość i stosowanie zasad sprawozdawczości finansowej.
- Współpraca przy opracowywaniu i stosowaniu wewnętrznych mechanizmów kontroli.
- Reagowanie na wymagania grupy i potrzeby w zakresie sprawozdawczości (plany, prognozy, analizy).
- Podstawowa znajomość MSSF i umiejętność wykrywania różnic między lokalnymi standardami rachunkowości a rachunkowością grupy.
- Współpraca z działem finansowym Sonepar Paryż – zarządzanie środkami pieniężnymi.
- Współpraca z działem ds. akwizycji w przypadku nabycia przedsiębiorstwa.
- Współpraca z komitetem inwestycyjnym i innymi grupami projektowymi.
Jeśli są Państwo zainteresowani naszą ofertą, zachęcamy do złożenia aplikacji.
Uprzejmie informujemy, iż skontaktujemy się z wybranymi osobami.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, informujemy o wprowadzeniu lokalnej procedury sygnalisty w Sonepar Polska. W załączonym linku informacje. Procedura
Poznaj
Sonepar Polska sp. z o.o.
Sonepar Polska to sieć hurtowni oferujących szeroki asortyment produktów elektrotechnicznych: od kabli i przewodów, poprzez oświetlenie, aż do aparatów i elementów automatyki, wraz z całą gamą produktów uzupełniających. W swojej ofercie posiada produkty ponad 100 dostawców, dedykowane dla klientów profesjonalnych z sektora B2B. Posiada ponad 80 własnych oddziałów handlowych w całej Polsce. To firma z bogatą, ponad 30-letnią tradycją. Jednocześnie należy do najbardziej nowoczesnych, prężnie działających przedsiębiorstw, gdzie pracownicy mają możliwość rozwoju swojej wiedzy i kompetencji dzięki szerokiej ofercie różnorodnych szkoleń. W swojej działalności hołduje wysokim standardom zarządzania i etyki biznesu, charakterystycznym dla całej Grupy SONEPAR – francuskiej, rodzinnej firmy o zasięgu globalnym. Jako Grupa – obejmuje swoim zasięgiem 5 kontynentów, 40 krajów, zatrudnia 44 000 pracowników.Misja firmy: „Właściwe rozwiązania elektrotechniczne we właściwym miejscu i czasie.”Wizja firmy „Chcemy być firmą pierwszego wyboru dla klientów i pracowników, łączącą kompetencje techniczne z doskonałą organizacją oraz ideą zrównoważonego rozwoju. Być La Référence! „