Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Krakowie
Małopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Małopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny księgowy
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 52919
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy i sposobu wykonywania zadań:1. praca administracyjno - biurowa,
2. praca w siedzibie urzędu - stanowisko pracy zlokalizowane jest na pierwszym piętrze budynku,
Miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy:
1. narzędzia pracy - komputer, drukarka, kserokopiarka, fax oraz inne urządzenia i materiały biurowe,
2. budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo z powodu barier architektonicznych.
Zakres zadań
- Prowadzenie rachunkowości Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, przede wszystkim w oparciu o przepisy odnoszące się do sfery gospodarki finansów publicznych oraz prawo zamówień publicznych
- Odpowiedzialność za kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
- Przygotowywanie planów finansowych oraz ich projektów
- Wykonywanie dyspozycji dotyczących środków pieniężnych Urzędu
- Sporządzanie sprawozdań finansowych oraz budżetowych
- Analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych, będących w dyspozycji Urzędu
- Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji
- Zapewnienie prawidłowości rozliczeń budżetowych, w tym m.in.: dotacji celowych, podatków, zobowiązań ZUS, rozliczenia projektów UE
- Organizowanie pracy i pełnienie nadzoru merytorycznego nad wykonywanym zakresem czynności podległych pracowników
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie ,policealne lub pomaturalne ekonomiczne i co najmniej 6 letnia praktyka w księgowości lub ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości - spełnienie wymagań w zakresie wykształcenia i stażu pracy określonych w art. 54 pkt. 2 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku ( Dz. U. 2017, poz. 2077).doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego praktyka w księgowości polegająca na prowadzeniu ksiąg rachunkowych tj. wykonywaniu samodzielnie co najmniej jednej z czynności, w szczególności polegających na:
- kwalifikowaniu dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych, a także, jeżeli nie wynika to z techniki dokonywania zapisów, określaniu sposobu ujęcia dowodów księgowych w tych księgach,
- kontroli poprawności dokonywanych w księgach rachunkowych zapisów zdarzeń w ujęciu chronologicznym i systematycznym,
- sporządzaniu oraz kontroli sprawozdań finansowych, do których dane wynikają z ksiąg rachunkowych.
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości
- Znajomość przepisów ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie sprawozdawczości budżetowej i finansowej, prawa podatkowego, prawa zamówień publicznych i zasad wykorzystywania środków unijnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość obsługi programu WFK Finansowo-Księgowy
- Znajomość obługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR