Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 43027
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracyPomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych i ciągów komunikacyjnych oraz spełniają wymagania dostępności do nich. Brak dostępu do części pomieszczeń dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Stanowisko pracy mieści się na piątym piętrze budynku biurowego.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Ogólny zakres czynności na stanowisku pracy:
Praca administracyjno-biurowa.
Czynności fizyczne:
1. rozmowy telefoniczne zewnętrzne i wewnętrzne oraz kontakty z innymi pracownikami w innych wydziałach,
2. konieczność poruszania się po terenie Urzędu.
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz doradztwo w niniejszym zakresie w celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
- organizowanie i prowadzenie szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy w celu zapewnienia prawidłowej realizacji obowiązków służby BHP i pracodawcy
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących spraw bhp w celu zapewnienia prawidłowej realizacji obowiązków służby BHP i pracodawcy
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków w celu zapewnienia prawidłowej realizacji obowiązków służby BHP i pracodawcy
- udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy, opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy, udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą
- bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń, sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy w celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
- uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy, inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy
- współpraca z laboratoriami w celu dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, współdziałanie z przedstawicielami pracowników przy podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy, współdziałanie z inspektorem p.poż
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracydoświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w służbie bhp
- znajomość przepisów dotyczących prawa pracy, zagrożeń dla człowieka w środowisku pracy a także znajomość zasad bhp
- umiejętności obsługi komputera i korzystania z narzędzi informatycznych (obsługa komputera, poczty elektronicznej, korzystania z wyszukiwarki internetowej, pakietu MS Office MS Excel) oraz urządzeń biurowych (faks, skaner, kopiarka)
- umiejętności analityczne
- dobra organizacja pracy własnej
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętności przekazywania wiedzy
- rzetelność, systematyczność i terminowość
- orientacja na klienta/interesariusza
- łatwość komunikowania się (komunikacja interpersonalna i pisemna)
- radzenie sobie w sytuacjach trudnych (odporność na stres)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- uprawnienia inspektora p.poż.
- komunikatywna znajomość języka angielskiego
- przeszkolenie w zakresie okresowego bezpieczeństwa i higieny pracy