Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa
Główny specjalista

Główny specjalista

Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1843 dni temu
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 46044

Warunki pracy

- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Zakres zadań

  • Opracowywanie projektów aktów normatywnych wydawanych z inicjatywy Prezesa GUS (ustaw, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, zarządzeń wewnętrznych Prezesa GUS oraz zarządzeń Dyrektora Generalnego GUS) pod względem legislacyjnym i redakcyjnym, zgodnie z obowiązującymi zasadami techniki prawodawczej, w celu zapewnienia zgodności projektowanych aktów prawnych z zasadami techniki prawodawczej i obowiązującym systemem prawa.
  • Organizowanie i prowadzenie procesu legislacyjnego aktów prawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami regulującymi sposób opracowywania, uzgadniania i przyjmowania aktu prawnego, w zależności od jego rodzaju, w celu zapewnienia terminowości i jakości przebiegu procesu legislacyjnego.
  • Koordynowanie przygotowania stanowiska i opinii Prezesa GUS do projektów aktów prawnych nadsyłanych w ramach uzgodnień międzydziałowych lub niezgłoszonych w trybie oficjalnym, a mających wpływ na statystykę publiczną, w uzgodnieniu z właściwymi departamentami merytorycznymi, w celu przygotowania stanowiska GUS.
  • Monitorowanie projektów aktów prawnych zamieszczanych na stronie RCL lub na stronach internetowych (w BIP) ministerstw i urzędów centralnych w celu zapoznania się z dokumentami, które nie zostały nadesłane do zaopiniowania, a mogą być istotne dla statystyki publicznej i przygotowywanie informacji o takich projektach, w celu przygotowania stanowiska GUS.
  • Udział w spotkaniach, zgodnych z celem istnienia stanowiska, z instytucjami międzynarodowymi, rządowymi i pozarządowymi, w Sejmie, w Senacie, itp., w celu reprezentowania stanowiska Prezesa GUS.
  • Udostępnianie, w zakresie prowadzonych projektów, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny informacji o projektowanych aktach prawnych, w celu realizacji ustawowego obowiązku nałożonego na urząd.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze i aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów związanych ze stanowieniem i ogłaszaniem prawa
  • Dokładna znajomość zasad techniki prawodawczej i umiejętność zastosowania ich w praktyce
  • Znajomość etapów rządowego procesu legislacyjnego
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja interpersonalna
  • Komunikacja pisemna
  • Myślenie analityczne
  • Kreatywność
  • Poszukiwanie informacji
  • Orientacja na klienta/interesanta
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie zawodowe: 4 lata w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych w komórkach prawnych administracji publicznej
  • Studia podyplomowe z zakresu prawa europejskiego
  • Znajomość jednego z języków roboczych UE na poziomie B2
  • Znajomość organizacji służb statystyki publicznej